"hij is te klein om op te rijden"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: "hij is te klein om op te rijden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:53

Miniatuur paardjes zijn over het algemeen ook niet geschikt om op te rijden, dus zo gek is dat commentaar helemaal niet.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:05

LADPR schreef:
Miniatuur paardjes zijn over het algemeen ook niet geschikt om op te rijden, dus zo gek is dat commentaar helemaal niet.

klopt, maar het commentaar is wel gek want een paard is niet alleen om op te rijden, je kunt er nog veel meer andere dingen mee doen, waar sommige mensen zich niet van bewust zijn.

die denken alleen maar dat een paard is om op te rijden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:06

Ja dat hoor je mij niet zeggen maar een minipaardje waar wehet dan over hebben is niet geschitk om te rijden, mij zul je neit horen zeggen dat je er geen andere leuke dingen mee kan doen

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:09

LADPR schreef:
Ja dat hoor je mij niet zeggen maar een minipaardje waar wehet dan over hebben is niet geschitk om te rijden, mij zul je neit horen zeggen dat je er geen andere leuke dingen mee kan doen

nee klopt maar daar ging het nu juist wel om, om de mensen die zijden dat je er op moet gaan zitten.
net of dat het enigste is wat je met je pony kan doen.

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:16

Ja, dat is waar maar niet alleen met miniatuurpaardjes.
Ook als ik met m'n pony ga wandelen krijg ik vaak de commentaar:"He, je moet op je pony zitten hoor!"

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:48

Now ja ik vind persoonlijk vrijheidsdressuur leuk en wandelen met kleine pony's Haha!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:53

Amable schreef:
Ach, ga maar eens met een groot paard wandelen... Dan krijg je ook regelmatig de opmerking "je moet erop gaan zitten hoor!" Rolleyes

krijg ik hier heeeeel veel te horen...

Ik moet 5 min over de weg naar de bak en omdat mijn paardje een tijdje onregelmatig heeft gelopen deed ik veel grondwerk en liep dus altijd naast hem over de weg.

En vrijheidsdressuur met kleine paarden is natuurlijk heel leuk!

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:23

inderdaad, heb nu ook net een minishettje en ben nu bezig met VD het is alleen wat moeilijker dan ik dacht
maar heb je juisit meer tedoen ik ben er echt gek op om met haaar bezig tezijn

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:58

Ik woon in Den Haag en ga vaak met de oude opa [Max van 33] van de manege naar het Haagse Bos.
Regelmatig kom ik dan van die irritante bouwvaklui tegen 'hé, dat is een grote hond' 'hou je paard in bedwang!' .. Max doet echt geen vlieg kwaad, ondanks dat hij ontzettend sterk en vrij eigenwijs is.
Dan hoor je anderen weer zeggen 'waarom zit je er niet op?' .. Jullie zouden zijn rug moeten zien, z'n wervel ligt vrijwel bloot, al het 'vlees' is naar beneden gezakt door de ouderdom.
Voorderest kan hij alles nog, ga met hem het bos in en je komt er giga bezweet uit, omdat meneer je het hele bos door heeft gesleept in draf. [valt wel mee hoor, hij houdt gewoon van draven enzo [Gelderlander], maar als jij stopt, stopt hij ook gewoon]. Lachen
Ik kan echt gestoord worden van die reacties. Je kunt met een paard zoveel méér dan alleen rijden, juist die dingen zorgen voor de bijzondere band tussen paard en ruiter.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:01

Ik zou zelf geen paard/pony kopen waar ik niet op kan rijden. Alles er om heen om met je paard te doen vind ik ook leuk maar t rijden zou ik niet willen missen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:05

k zie liever iemand wandelen dan er op zitten als ze te groot zijn, hoe dom kunnen mensen wezen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:06

er si een verschil tussen een mini shet en een minipaard he. Mini shetjes kunnen prima bereden worden door hele kleine kindjes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 16:21

sandr0 schreef:
Ik zou zelf geen paard/pony kopen waar ik niet op kan rijden. Alles er om heen om met je paard te doen vind ik ook leuk maar t rijden zou ik niet willen missen.

ja tuurlijk dat snap ik echt wel, ik bedoel het is mooi uitgevonden, dat je op paarden kunt rijden, maar dat betekend toch niet dat paarden er alleen nog maar zijn om op te kunnen rijden? Het is toch juist een mooi extratje?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:44

t rijden zie ik niet als extraatje. Ik koop een paard om te kunnen rijden. Alles wat ik daaromheen doe dat zijn de extraatjes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 16:41

ja, en daar ben ik het dus niet mee eens, ik vind het belachelijk dat je daar een paard voor koopt, dan kun je beter op een manege een paard leasen dan kun je er ook elke dag op rijden. Maar doe je dan ook niks anders met je paard dan rijden?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:25

saskiakefie schreef:
ja, en daar ben ik het dus niet mee eens, ik vind het belachelijk dat je daar een paard voor koopt, dan kun je beter op een manege een paard leasen dan kun je er ook elke dag op rijden. Maar doe je dan ook niks anders met je paard dan rijden?

Ik rij recreatief met mijn paard heerlijke strandritjes, hij loopt aangespannen voor de wagen, we wandelen, doen een poging tot VD, longeren en tutten er op los. Maar ik wil dus persoonlijk geen paard waar ik niet op kan rijden ,dat wil ik dus niet missen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:27

saskiakefie schreef:

Ik vind t toch ook niet belachelijk als je een paard koopt waar je niet op kan rijden?

SuperMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:11

mijn buurmeisje heeft ook een inimini shetlander 60cm ofso en we gaan altijd lopen met de friese merrie (Nienke) van mijn vader..(ziet er grapig uit ) ze zijn de aller beste vriendjes!!
De shet kan onder Nienke door lopen..
Als ik ga menen gaat de shet (Twinkel) ook wel mee op de kar en dan doen we het hekje dicht en rijd ze gwn mee..
(ze vind het nog leuk ook)

En ze spelen samen..

Maar er zijn mensen die zegen dat Nienke haar dood kan trapen en BlaBlaBla zij vinden dat we 2 Paardjess die de aller best vriendjes zijn uitelkaar moeten halen omdat de ene een dikke meter groter is dan de andere..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:34

saskiakefie schreef:

Tja...een paard kost nogal wat tegenwoordig, zeker in onderhoud. Ik denk dat de meeste mensen die een paard kopen waar ze eigenlijk niet op kunnen rijden, het als gezelschapsdier houden, of het een goede oude dag gunnen naast een ander paard waar wel op gereden wordt. Eigenlijk denk ik dat er maar HEEL weinig mensen zijn die een paard kopen, als enig eigen paard, waar je niets meer mee kan doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 17:36

daar gaat het me niet om, ik bedoel rijden is super!! Maar dat je een paard koopt ALLEEN MAAR voor het rijden, dat..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:42

Ik zou in elk geval nooit een paard kopen als ik er ook niet iets mee zou kunnen doen. En of dat nu in spannen of rijden is maakt niet uit. Neemt natuurlijk niet weg dat je veel meer met je paard kan doen dan alleen maar erop gaan zitten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:44

Ach, ik kan ook niet op Zaza rijden. En op de drie ezels die hier staan ook niet. En dat maakt me helemaal niet uit hoor Lachen
Ze kunnen voor de wagen, maar dat doen we hoogstens eens in de twee maanden.
Verder zijn er echt genoeg leuke dingen te doen, zoals wandelen, schriktrainingen, VD, vrijspringen...

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:58

saskiakefie schreef:
daar gaat het me niet om, ik bedoel rijden is super!! Maar dat je een paard koopt ALLEEN MAAR voor het rijden, dat..

ik heb ook neregns gezegd dat ik m alleen maar heb om te kunnen rijden. Dat is wel mijn hoofddoel en daarnaast word hij opverschillende manieren beziggehouden. Afwisseling genoeg.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:58

Ik vind die opmerking helemaal terrecht, je kunt er inderdaad niet op rijden. Maar ik ben toch tegen, je kunt immers heel veel doen met een minipony. Haha!

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 17:01

Ik vind ook dat pony's niet alleen om mee te rijden zijn.
Ik heb zelf een mini-schetlander waar ik mee men en mee wandel en dat vind ik ook leuk. Haha! Niet dat ik nooit op haar gereden heb toen ik kleiner was, maar mennen en wandelen is ook leuk. Knipoog