monty roberts. bedrieger???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Re: monty roberts. bedrieger???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:07

Wat maakt het toch uit? Ok ik kan erin komen dat zijn geloofwaardigheid misschien de dieperik ingaat, maar mensen laten we bezig zijn met waar we graag mee bezig zijn! Onze paarden en als een methode werkt, ga er dan voor! Het maakt toch niet uit wie deze methode uitbracht...

Ikzelf hou me bezig met parelli, maar daarom ga ik pat nog niet op een voetstuk plaatsen! Parelli werkt voor mij en m'n paard, wat kan het mij schelen dat het een opgeklopte commerciële boel is! Zolang jij met je paard er maar voordeel uithalen! Laat al de rest toch gewoon links liggen....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:35

Met bovenstaande ben ik het ook wel eens, meneer Roberts lijkt mij een zeer interessante man om te ontmoeten! Ik denk dat ik als beginnend Pedagoog veel van hem zou kunnen leren. Ik kan me voorstellen dat er sinds zijn eerste boek heel veel is gebeurd waardoor hij nu bepaalde dingen misschien anders zou beschrijven of misschien wel niet zou noemen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:41

MR wil het zo praktisch en zonder stress oplossen.
Ik ben gister naar clinic van Annemarie vd Toorn geweest, en ben weer heeeeeeeel wat wijzer geworden Haha!

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:46

Ik heb een Cursus Dag van Annemarie van Troon gehad en ik heb er echt super veel van geleerd! ik heb Monty ook aan het werk gezien en dat vond ik ook bijzonder om te zien. hoe hij met paarden bezig is op clinics vind ik bijzonder. ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken Knipoog

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:00

Shy Boy, een wilde mustang volgens Monty Roberts, galoppeert in de film heel easy over de vlakte, met boven hem een helikopter van waaruitgefilmd wordt....

Ik geloof dat als je in aanmerking neemt dat er miljoenen Mustangs vermoord zijn en worden vanuit helikopters, het niet erg aannemelijk meer lijkt dat een echt wilde mustang met een helikopter boven zijn hoofd heel kalmpjes over de prairie galoppeert...

Het zit er bij mustangs ongeveer genetisch ingestampt dat helikopters betekenen dat er gevaar is..

Mijn vriend heeft hem eens prive aan het werk gezien bij Circus Knie, op een ochtend. Daar zag hij de echte Monty Roberts, die echt super met de paarden werkte, geen haartje zat scheef na het werk en geen zweetplekje te zien. Prachtig vond hij het. En een echte paardenman. Monty wist dat mijn vriend bij Fredy Knie sr. trainde en vroeg hem na afloop wat hij er van vond. Mijn vriend zei toen dat hij die ochtend iets heel anders zag dan tijdens de shows van Monty, en dat hij aangenaam verrast was. Monty keek hem aan en zei, je weet dat shows marketing is...? en knipoogde.

Mijn vriend heeft ook een keer gezien dat Monty tijdens een show een echtpaar hielp met trailerladen, paard ging er uiteindelijk in. Na afloop van de show was mijn vriend buiten op de parkeerplaats en daar kreeg datzelfde echtpaar hun paard dus niet in de eigen trailer.

Monty liep met zijn koffer in de hand om weg te gaan, kwam langs die mensen, zei: Tot ziens! en liep door.

Mijn vriend heeft hem daar op aangesproken en zei, als je een echte paardenman bent, dan help je die mensen toch als je ziet dat ze hem er nu dus niet in krijgen?

Daar kreeg hij geen antwoord op.....

Mijn vriend heeft me ook het hele gedoe verteld over de boeken en zei me ook al dat er heel veel verdraaid is en dat Monty's vader geen paardenbeul was.

Ik was echt een fan van Monty, maar ik heb het ook eens uitgeplozen en kwam erachter dat ik wellicht iets te naief was.

Maar dat neemt niet weg dat wat die man met paarden doet fantastisch is hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:04

willeke_nijs schreef:
Wat maakt het toch uit? Ok ik kan erin komen dat zijn geloofwaardigheid misschien de dieperik ingaat, maar mensen laten we bezig zijn met waar we graag mee bezig zijn! Onze paarden en als een methode werkt, ga er dan voor! Het maakt toch niet uit wie deze methode uitbracht...

stel even, dat jij degene bent die zo'n methode uit vind. En stel ook even, dat je het nog kan horen wanneer je zoon/dochter beweerd je dochter/zoon tegen de hele bevolking dat je dieren mishandelde, dat je een moordenaar bent enz.

Of anders: stel dat het je zus is die sterft, en wiens zoon dan zo over haar praat terwijl het niet waar is! Maar jij er nets tegen in kan brengen omdat mensen het boek waaraan je meewerkt tóch neit geloofd. Zou jij daarmee kunnen leven? Ik niet.

En als hij over zijn eigen leven niet eerlijk is. Hoe kan hij dan eerlijk zijn over het leven van zijn paarden? Iemand die op die manier een voorbeeld wil zijn voor de paardenmensen, mag IMO niet zo'n leugen vertellen. "zolang de methode werkt, lieg je maar de hele wereld bij elkaar mensen" ja daar wordt de wereld beter van.

aan de andere kant, als het waar is, en ik las hier dat iemand zei dat ze uit eigen ervaring gemerkt heeft wat voor goede man monty is....Als die bokker gelijk heeft, dan zou hij ook niet met zo'n leugen kunnen leven.

Ik vermoed dat enkel monty zélf hier de waarheid in pacht heeft Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:10

Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die er een heel boek aan wijden om een ander neer te halen. Jaloezie en geldzucht zijn echt hele rare dingen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:44

Zodra iemand succes heeft met iets, dan staan er bijna altijd wel mensen klaar om zo'n persoon de grond in te boren, dus wie heeft er nu gelijk?
Ik heb mensen leugens op internet zien zetten over bekende mensen, dat wil je niet weten.
En dat Monty op zijn shows wel heel snel werkt met paarden, ja, natuurlijk. Als hij langzaam werkt, wil geen hond blijven kijken, mensen hebben maar een korte tijd aandacht voor iets, zeker westerlingen. Op de shows laat hij de communicatie zien, hoe dat werkt, en dat werkt onmiddellijk.

Dat zijn methode niet echt nieuw is maakt weinig uit, hij had ook zijn methode geheim kunnen houden, en als een soort circusartiest beroemd kunnen worden. Nu probeert hij tenminste een manier van met paarden omgaan bekend te maken, die een stuk netter is, dan wat hele volkstammen tot dusverre gewend waren.
En als je bekend en succesvol bent, gaat een bepaald slag mensen je woorden en daden op een goudschaaltje wegen, en op de loer liggen om te kijken of iemand een keertje uit zijn rol gaat. Nee, dat is netjes.
En een commerciële inslag hebben is taboe in NL, dat is bekend.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:48

Ik geloof het niet dat Monty een bedrieger is !
Ik heb net zijn nieuwe boek uit 'Shy Boy, Mustang uit de wildernis' & als je em leest weet je gewoon dat die man een paardenman is. Ook op de foto's enzo ...die zijn helemaal wauw. Je ziet in het boek hoe hij te werk gaat ...
Volgens mij als 1 iemand zegt dat hij een bedrieger is, moet je er niet op in gaan !

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:50

nee idd..
Ik heb gister bij clinic van AvdT de dvd ''Load Up'' gekocht, en ook daar vind ik hem heel fijn werken Lachen
Het is gewoon een praktische manier Knipoog

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:47

Het hoeveelste topic over dit onderwerp is dit inmiddels Rolleyes ? Het lijkt wel mode de laatste tijd om Monty Roberts neer te halen. Ik volg zijn methode niet, maar hij heeft toch veel mensen aan het nadenken gekregen. Ik heb hem ooit kort ontmoet, vond het een hele aimabele man. En wie van de twee spreekt de waarheid, de heer Roberts of de schrijver van het tegenboek? Hoe moeten wij dat weten?

Ik word een beetje moe van het aantal topics dat hier over loopt (met altijd weer dezelfden die er bovenop springen).

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:48

promptertje schreef:
Ik word een beetje moe van het aantal topics dat hier over loopt (met altijd weer dezelfden die er bovenop springen).

Hier nog een.....

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:15

promptertje schreef:

Echt hè.. word er ook een beetje moe van.. Verdrietig laat die man gewoon, laat iedereen z''n mening hebben.. is okee, maar iedere keer is het dezelfde die er op reageert..

Groetjes

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:11

@pharagirlke , natuurlijk zou ik daar niet mee kunnen leven, maar ik heb gewoon geen zin om het leven van die zogenaamde goeroe's te gaan uitpluizen... dat is niet aan mij! En wat monty de wereld wijsmaakt of zou wijsmaken is echt het minste van mijn zorgen... Natuurlijk is het niet mooi van hem, maar ik ga me daar echt niet druk in maken. Als ik maar een mooie band krijg met mijn paard, met welke methode dan ook... En tjah, je hebt altijd mensen die rijk worden op de kap van anderen... En al die goeroe's is gewoon 1 commerciele boel... Maar als het werkt voor jou en je paard, waar maak je je dan toch druk om? Want monty met anderen paarden doet interesseert mij eig ook nie... Dat is aan de eigenaar die zijn/haar paard toevertrouwt aan monty om zich druk in te maken...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:18

Ik vind het kort door de bocht om te beweren dat als zijn biografie een leugen is, dat dan zijn methode ook niet werkt. Ik heb met eigen ogen gezien dat zijn methode fantastisch is en ben daardoor een groot fan van hem en Annemarie Haha!

En zijn biografie? Ben nog nooit een biografie tegengekomen die 100 % waarheid is. Het is gewoon hier en daar wat aangedikt en geromatiseerd.

Fantastische man !! Ja

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:20

Heb een boekrecensie gelezen.
het lijkt vooral te gaan om een familieruzie; het is mede geschreven door een neefje die zegt dat Roberts niet mishandeld is door zijn vader, zoals Roberts in zijn boek beweert.
Natuurlijk, Roberts wil een boek verkopen en zal - om zijn paardentheorie heen - zijn leven ongetwijfeld wat smeuiiger en kleurrijker hebben neergezet.
Nou en? Het was duidelijk dat Roberts er geen droog theorieboek van heeft gemaakt en dan weet je toch dat je de feiten in zo'n boek met een korreltje zout moet nemen?
Ik vind het allemaal niet zo relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 20:04

Hehe, mooi gezegd, Beantsje. Er zijn niet voor niks ontzettend veel boeken over de toonbank gegaan. Als ze niet zo "leesbaar" waren, waren het er ongetwijfeld veel minder geweest.
Ondertussen ken ook ik het verhaal van dat neefje, als je dat leest ga je toch echt denken dat er heel wat jaloezie in het spel is.
Mij boeit het verder ook niet, ik heb met genoegen enkele boeken van MR gelezen.

evies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:11

Het zal zo erg zijn als Monty het heeft gelogen volgens verschillende mensen hier, maar wat als hij het WEL allemaal heeft meegemaakt en jullie dat in twijfel trekken? Wellicht is het wat aangedikt, maar gelogen? Ik vraag me dan af: Wie ben ik om een ander zodanig te wantrouwen?
Er worden vandaag de dag genoeg mensen mishandeld waar niemand iets van weet of van zal komen te weten! Maar dat is alleen maar mijn mening!

evies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:11

Het zal zo erg zijn als Monty het heeft gelogen volgens verschillende mensen hier, maar wat als hij het WEL allemaal heeft meegemaakt en jullie dat in twijfel trekken? Wellicht is het wat aangedikt, maar gelogen? Ik vraag me dan af: Wie ben ik om een ander zodanig te wantrouwen?
Er worden vandaag de dag genoeg mensen mishandeld waar niemand iets van weet of van zal komen te weten! Maar dat is alleen maar mijn mening!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:14

ja idd..
ik bedoel:
het gaat toch om zijn methode!! en dan zeggen mensen: ja, maar hij liegt, dus ik kan hem niet vertrouwen met m'n paard..
wtf?! het gaat toch om de praktische manier Knipoog
ik bedoel.. je mag het goed vinden, of niet.. maar er zijn meerdere kleuren tussen zwart en wit.. of hoe je dat dan ook zegt Clown
Ik vind gewoon dat we een beetje respectloos met elkaar omgaan hier..
we zullen het nooit eens zijn.. dus ga ik ook niet meer naar die discussies kijken..
omdat sommige mensen gewoon respectloos reageren..

ik vertel m'n mening toch ook niet over Parelli of Hemfling..?? Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:46

slimmerik schreef:
En zijn biografie? Ben nog nooit een biografie tegengekomen die 100 % waarheid is. Het is gewoon hier en daar wat aangedikt en geromatiseerd.

Ik vraag me af of jij het verschil weet tussen een biografie en een autobiografie. Als er fouten zitten in een biografie, kun je desnoods de auteur ervan beschuldigen zijn research niet goed te hebben gedaan. Bij een autobiografie mag er gerust wat aangedikt zijn en verhalen wat smeuiger verteld dan het in werkelijk zal zijn gebeurd, maar als man op leeftijd (wat Monty was op het moment dat hij zijn biografie schreef) zul je toch je best moeten doen om iig de data en leeftijden, en vooral de mensen waarmee je dingen beweert te hebben beleefd te gaan dubbelchecken. Want op die leeftijd kun je je gerust in een paar jaar vergissen. Maar zo godschruwelijk fout zitten als Monty dat doet, vind ik in een woord: heel knap.

Wat betreft het argument dat het allemaal niet uitmaakt wat iemand beweert, als onderdelen van zijn leerstof maar werken: wees voorzichtig wat je roept. Er zijn genoeg voorbeelden in de geschiedenis waar de oorspronkelijke gedachte van bepaalde stromingen goed was, maar wat er uiteindelijk van gemaakt is, hele grote gevolgen heeft gehad voor de mensheid. Zie Franse Revolutie, Facisme, Communisme.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 02:19

Cassidy schreef:
Wat betreft het argument dat het allemaal niet uitmaakt wat iemand beweert, als onderdelen van zijn leerstof maar werken: wees voorzichtig wat je roept. Er zijn genoeg voorbeelden in de geschiedenis waar de oorspronkelijke gedachte van bepaalde stromingen goed was, maar wat er uiteindelijk van gemaakt is, hele grote gevolgen heeft gehad voor de mensheid. Zie Franse Revolutie, Facisme, Communisme.

Sorry, maar misschien kun jij voorzichtig zijn met wat je roept? Dat jij het niet eens bent met MR en zijn methode, heb je al in ikweetniehoeveel topics duidelijk gemaakt. Maar om dit te gaan vergelijken met oorspronkelijk gedachtengoed dat is gebruikt/misbruikt voor de Franse Revolutie, het fascisme en het communisme, gaat volgens mij echt veel te ver en raakt bovendien kant noch wal. Komt ook een beetje op mij over als: de rest van de argumenten waren op, dus we halen de oorlog(en) er maar bij.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:51

ja idd.. cassidy je maakt al in genoeg topics duidelijk dat je het er niet mee eens bent.. zelfs dat je het geweld vindt!!
ik werk met die methode, en of hij nou de hele zooi bij elkaar liegt of niet (al weet ik bijna zeker van niet) ik vind het een geweldige methode!! Knipoog
En.. we moeten hier met wat meer respect met elkaar omgaan.. want MR is ook een mens, en doet heel erg zijn best voor iedereen!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:32

Sientje schreef:
Cassidy schreef:

Sorry, maar misschien kun jij voorzichtig zijn met wat je roept? Dat jij het niet eens bent met MR en zijn methode, heb je al in ikweetniehoeveel topics duidelijk gemaakt. Maar om dit te gaan vergelijken met oorspronkelijk gedachtengoed dat is gebruikt/misbruikt voor de Franse Revolutie, het fascisme en het communisme, gaat volgens mij echt veel te ver en raakt bovendien kant noch wal. Komt ook een beetje op mij over als: de rest van de argumenten waren op, dus we halen de oorlog(en) er maar bij.

Zucht. Ik denk weer eens te breed, ik denk weer eens door. Ik vergelijk niemand, ik haal een voorbeeld aan. Maar ik zie dat jullie me niet kunnen volgen, laat dan ook maar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:40

beantsje schreef:
Heb een boekrecensie gelezen.

Ik heb het boek zelf gelezen, en dat kun jij ook doen, ipv je alleen op recensies te baseren. Het is tegen een nominaal bedrag online in te kijken op www.horsewhispersandlies.com