sterke wegloop fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Re: sterke wegloop fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:39

Hier nog een wegloper, maar deze keer een haflinger Clown
Heb hem nu bijna 3 weken, net het idee dat we helemaal voor elkaar gemaakt zijn en hij o zo goed luistert, altijd en overal nou.... vergeet het maar Knipoog
Vandaag heeft hij zich wel 5x losgerukt met longeren.....gewoon in een keer de versnelling erop, schouder eruit en floep weg. Heb de blaren in mijn handen staan Boos!
Maar ik denk niet dat hij het nog leuk vindt. De 1e 3 keer liep ik achter hem aan (dat is leuk: ik ben de baas, baas volgt mij !!), de 3e keer dat hij wegrende knalde hij dwars door een soort constructie van palen die ik had uitgezet....dacht dat hij dan wel bij me zou blijven Boos! Toen dacht ik.... dat helpt dus niets. De laatste x heb ik dus niet achter hem aan gelopen, ik dacht, zoek het maar uit en heb een ander touw gepakt , dat aan hem vast gemaakt, (geen longeerlijn maar een leadrope), zodat als hij er vantussen ging het niet direct zo'n enorme lijn was die hij achter zich aan heeft. Hij rukte zich weer los en toen heb ik een andere lijn tegen z'n kont gegooid Duivel Zo van...sodemieter dan maar op! Daar schrok meneer erg van. Soort van join up gecreeerd. Daarna heb ik op een klein voltetje nog rond laten stappen, rustig draven en weer stappen en toen ben ik nog wat gaan wandelen. Nog wat beduusd van wat er was gebeurd!
Denk dat het ligt in het commande 'ho', hij gaat gewoon in een versnelling, bij mij dan, draait zijn schouder eruit en gaat er vandoor. En hij is heel erg bang voor druk, veel te. Dus ik moet zorgen dat dat minder wordt, of dat ik heel goed oplet hoe ik druk geef en tegelijkertijd moet hij meer bij me blijven.
Nog veel te studeren dus!
Aan een kortere lijn doet hij het helemaal niet, hij is juist heel goed bij me. Het is echt op het moment dat hij zeg maar een paardlengte ruimte heeft.....
Maar mocht iemand nog meer tips hebben: GRAAG.
Denk dat hij trouwens ook door alles heen rent, bitten, lijnen etc. hij is gewoon harstikke sterk en als ze zo haaks op je staan en er vandoor gaan hou je er niets meer aan, zelfs niet bij een shetlander Koe