[AR] Op zoek naar een sulky en goed tuig.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

Re: Op zoek naar een sulky en goed tuig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:33

Ik zag ook deze tweewielers op de site van Hans van der Mee. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ze lijken me wel interessant. Ook voor mijn B-pony. Misschien dat iemand hier er wel ervaring mee heeft ?
http://www.hansvandermee.nl/html/tweewielers.html

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:33

skessa schreef:
ik kijk ook even mee. Knipoog
Mijn shetlander van 1.02 m staat nu direct aan de menroutes, dus misschien wil ik toch wel weer met haar gaan mennen. (heb net alles de afgelopen jaren verkocht Bloos ). Maar gezien de (mulle) zandpaden graag met een dégelijke sulky.
Mijn probleem is met een écht sulky met een stoeltje dat ik daar niet goed op en af kan komen. dus daarom heb ik liever een sulky met een bankje.
Zijn sulky's met een bankje sowieso minder stabiel? Ook als je er in je eentje opzit?

het gevaar is dat als je met een beetje tempo door een bocht gaat, je naar de buitenkant glijd. daardoor is de kans groter dat je omslaat.

op dat platte stoeltje op mijn sulky zit je trouwens heel stevig. al ziet het er niet zo uit.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:11

Napie schreef:
@ Skessa: een sulky is een sulky wanneer je er alleen op kan zitten anders is het een tweewieler.
Maar is een sulky geen tweewieler dan? Schijnheilig Haha!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:14

Elien, dat is het niet. Ik kan er niet snel genoeg op en af, als ik over het lamoen moet stappen enzo. Bloos
Ook wil mijn zoon, van wie de shet is, af en toe mee. Dus een wagentje met meer dan 1 zitplaats is dan ook wel leuk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:59

BlackDevils schreef:
Napie schreef:
@ Skessa: een sulky is een sulky wanneer je er alleen op kan zitten anders is het een tweewieler.
Maar is een sulky geen tweewieler dan? Schijnheilig Haha!

Een koe is een rund maar dat maakt van een rund nog geen koe Koe

Een sulky heeft twee wielen maar een tweewieler is toch wat anders als een sulky (hoewel de shetlandersulky's wel tweewielers zijn maar sulky's worden genoemd (snap je het nog?))

Bij een sulky stel ik me meer zo'n draverssulky voor en een tweewieler meer iets als een Gig.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:37

Zullen we dan stellen dat een sulky een tweewieler is maar een tweewieler niet per definitie een sulky? Koe Tong uitsteken

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:51

Dan doen we dat maar OK dan!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:17

ik kom ook even meepraten.
Ik ga een fallabella beleren dus ben wel benieuwd waar jullie je spullen vandaan halen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:38

Assepoetster schreef:
Wat vind je van dit tuig?
Afbeelding

Ik heb hm ook, vind het een fijn tuig voor die prijs! Was namelijk €105,-

Waar heb je dit tuig vandaan?
is het ook in (mini)shetland te krijgen?
edit: ik heb het al gevonden!

Doen jullie nog iets onder het tuig, ter bescherming/schuren?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:05

Haha okee, het past na een paar kleine aanmetingen bij de tuigenmaker en een paar gaten overal bij op mijn mini van 76 cm Clown

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:49

cindybijl schreef:

mijn mening is dat het bij een goed passen en soepel tuig niet nodig is.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:47

xElienx schreef:
cindybijl schreef:

mijn mening is dat het bij een goed passen en soepel tuig niet nodig is.

Die mening deel ik met Elien, al is (was nu) mijn tuig goed passend en soepel, toch had ik wel zowiezo een schoftbeschermer aangeschaft, aangezien die merrie van ons een érrug gevoelig huidje heeft, en er heel snel irritaties/plekjes ontstaan... Knipoog

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:51

xelienx is dat tuig ook verkrijgbaar in gewoon shetten maat? voor 1,12) want ik ben opzoek naar een redelijk tuigje wat niet de hoofdprijs vraagt!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:40

dat tuigje van mij is maat shet. dus ja Lachen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 23:35

Sorry voor het lange tijd niet antwoorden!! Veel gewerkt en druk druk druk Knipoog

Nado:
Die Hans van der Mee wagen vind ik ook een mooie wagen. Maar er staat bij prijs vanaf 1000 euro.. en dan ben ik bang dat je het dan over een heeeel simpele uitvoering hebt. Ik wil dit wel nog een keer gaan vragen..

Cindybijl:
Dat vind ik een te simpel tuig en lijkt op mn huidige tuig. Wat goed is om mee te beginnen, maar na twee jaar intensief gebruik toch wel minder betrouwbaar word.

xElienx:
Dat tuig van jou is op zich ook een mooi tuig. De sulky zit ik toch nog over na te denken om voor het trainen in de bak te doen. Maar onze bak is drie kwart van het jaar erg zwaar.. Is met die sulky dan toch nog goed door de bak te rijden of word je dan nog alle kanten opgegooid? Het zou toch mooi zijn als je wagens en sulky's ook op proef zou kunnen krijgen.. Bloos

Afgelopen paard en koets heb ik heel lang bij een stand van letty gestaan; Daar hing een kunstof kieffer tuig, wat er erg mooi en netjes uitzag..Onderlegd met heel zacht onderhoudsarm leer en verder dus van mooi kunstof(niet van dat vuilniszakken spul)en in verschillende kleuren te krijgen. Nadeel: het kost 895 euro. Als ik dat nog eens tweedehands tegenkom.. Pling Is er misschien iemand die dat tuig kent en er voor of nadelen van op kan noemen?

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:54

ik rij met die sulky ook door zware bospaden etc. ding is echt super geveerd. je moet natuurlijk niet in rengalop door een gat gaan jagen, maar dat lijkt me logisch.

je kunt de sulky uitproberen. ik had mn pony meegenomen naar HCA. Andries heeft de sulky toen helemaal op mn pony aangepast. ze hebben daar een buitenbak aan huis waar je hem kan proberen.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 00:13

ow dat zou dus wel degelijk kunnen.. dan moet ik er zeker maar eens over na gaan denken.. want zeker 's winters kan ik weinig met de kar doen.. alleen af en toe in het weekend. Mijn huidige tweewieler is echt veel te zwaar voor in de bak en is alleen leuk op de weg..

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:20

Afgelopen paard en koets heb ik heel lang bij een stand van letty gestaan; Daar hing een kunstof kieffer tuig, wat er erg mooi en netjes uitzag..Onderlegd met heel zacht onderhoudsarm leer en verder dus van mooi kunstof(niet van dat vuilniszakken spul)en in verschillende kleuren te krijgen. Nadeel: het kost 895 euro. Als ik dat nog eens tweedehands tegenkom.. Pling Is er misschien iemand die dat tuig kent en er voor of nadelen van op kan noemen?[/quote]

Ik denk dat je nog even moet wachten op een tweedehandse, het is volgens mij splinternieuw. Besef wel dat een goed tuig echt heel lang mee gaat, zeker als je het een beetje onderhoudt. Wij hebben tuigen die al meer dan 10 jaar gebruikt worden, en ik weet zeker dat alle goede tuigen zo lang mee gaan bij normaal gebruik. Aangespannen rijden is helaas best een dure sport, maar als je investeert in goede spullen en je rekent uit wat je per jaar kwijt bent heb je al een veel leukere som.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:41

Elien, zou je mij misschien per pb de nieuwprijs van jouw sulk willen geven? Dankje Lachen