Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mooie foto
Jeddah schreef:Hier ist ie op Senna:
Hier is de link met ïnfo:
http://www.molekuer.de/index.html
Ik reed Senna altijd met een rijhalster, maar had daarme wanneer ze mega fris was en weg spurten wil bij elk opvliegend vogeltjesoms toch niet echt genoeg in mijn handen. Ik wil niet hoeven "hangen" aan de teugels. Verder heb ik ze altijd los.
Dit geeft toch een piep klein tikke hefboom zonder echt een hackamore te zijn ofzo. Verder is ze hiermee verbazingwekkend makkelijk nageefelijk te rijden omdat ze er ook niet op kan "hangen" door de tikke hefboom en vind ik hem dus ook voor dressuurmatig rijden fijner als die van de ruitersportshop.
Release is natuurlijk gelijk en je kan hem zo "scherp" maken als je wil. Je kan de onderste riem ook mét ketting kopen, en je kan hem ook zonder bontje gebruiken waardoor je natuurlijk veel minder ruis hebt.
. Geen problemen meer van 'te weinig release' en de druk zit in principe op de neus en wel op zo'n manier dat het heel duidelijk overkomt, wat ik zo voelde. Ben dus erg benieuwd hoe het rijdt. 
Maris schreef:Er zitten toch geen gekruiste riempjes bij dit hoofdstel ?
Wat bedoel je dan met release ?

Citaat:Ik wil even zeggen dat ik het PmP hoofdstel gistermiddag in huis gekregen heb en ik heb 'm vanmiddag natuurlijk meteen even bij Sam gepast. Mijn eerste indruk is zeer goed, maar helaas kan ik Sam nu nog niet rijden, vanwege het herstellen van zijn kreupelheid. Dat duurt misschien dus nog wel even, helaas.....
Maar het hoofdstel zat als gegoten, niet te strak, niet te wijd, past gewoon perfect om zijn hoofd. Ik heb natuurlijk vanaf de grond wel het e.e.a. uitgeprobeerd en hij lijkt me helemaal geweldig!!! Sam reageerde er ook prima op . Geen problemen meer van 'te weinig release' en de druk zit in principe op de neus en wel op zo'n manier dat het heel duidelijk overkomt, wat ik zo voelde. Ben dus erg benieuwd hoe het rijdt.
Wie weet kan ik hem eerdaags op een ander paard uitproberen, maar dat weet ik nog niet. Ik wacht liever op mijn eigen Sam, als ik heel eerlijk ben. Wil het het liefst met hem samen uitproberen, de eerste keer.
josien schreef:Is de kleur goed?
Fijn dat je er blij mee bent. Als het leer soepeler word mag je hem steeds een gaatje strakker maken totdat hij goed zit.
Laat me weten hoe je hem vind rijden.
De teugels van jouw hoofdstel zijn lang omdat ik haar had gezegt om lekker lange teugels te maken en dit leer langer is dan het andere donkerder leer. Ze blijven wel langer dan normale teugels om lekker met losse teugel te kunnen rijden en het paard te kunnen laten grazen met de teugels op de schoft. Gebruik de teugel ook voor het werken aan de hand en dan is iets meer lengte ook fijn.
Veel plezier en hopen dat je snel kan rijden.
, maar staat Sam met zijn eigen rode kleur prima, hoor.
), maar zal ze zo laten bijstellen, dat ik een aardig los teugeltje kan houden. Komt goed. Verder alles dik in orde, bedankt!