[AR] wedstrijden voor de jeugd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: wedstrijden voor de jeugd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:15

Sjonniej schreef:
palousa_boy schreef:
misschien eens kijken of ze bij de knhs wat proeven voor kinderen in elkaar kunnen breien, en deze kunnen opnemen in een proevenboekje ofzo. ik denk dat dat het ook al makkelijker maakt om bijv alleen een kinder rubriek te organiseren omdat je zelf al geen proeven hoeft te verzinnen of verbouwen, overal hebben ze de zelfde proeven..
is misschien wel wat..

Voor het geval ik niet helemaal duidelijk was;
'Berichten uit DCM: Verder is er veel aandacht voor het Jeugdbeleid. Een voorstel voor Bixie-menproeven is teruggenomen door het Menplatform. Er zijn nu ook contacten met Duitsland en België over hun jeugdreglementen.'
Een kopietje uit de notulen van de najaarsvergadering.
Conclusie 1; ze zijn ermee bezig om ander soort proeven te ontwikkelen voor jongeren etc.
Conclusie 2; kijk even verder dan je neus lang is voordat je begint te roepen dat er niets aan gedaan wordt.

ik roep nergens dat er niks wordt gedaan, of zie jij het wel ergens staan? dan moet je het zeggen..
door meer aanvragen in te dienen komt er misschien iemand die denkt dat er wat meer vaart achter gezet moet worden, dat er wel degelijk interesse is en niet een trend die over 2 jaar weer is bekeken..

daarbij ga ik niet alle notules etc doorspitten voordat ik wat zeg omdat ik bang ben om iets te zeggen dat al gezegt is, dan kunnen we met zn allen wel inpakken, 90% op bokt is herhaling
nieuwe ideeen zijn vaak ook niet nieuw meer, alleen de uitvoering is nog nooit gedaan..

het is natuurlijk goed dat eraan gewerkt wordt, maar ik denk dat ze nu in een fase zitten dat er nog niks vast staat en dat ideeen welkom zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 14:36

Echwel schreef:
Janouk ik denk dat het tegen PB was en niet tegen jou..
Soms staan de beste stuurlui in de kantine
(toe te kijken hoe een ander rijdt)

ik denk gewoon dat kinderen meer plezier beleven van de sport als ze het tegen elkaar op nemen ipv al die grote kerels of vrouwen waarbij ze al snel in de weg rijden met hun pony's.

verder vind ik ook niet dat je perse ergens ervaring mee moet hebben om erover te mogen praten.. ik heb 2 wedstrijdjes mee gereden das niet veel, niet met mn eigen paard maar wat maakt dat uit? ik heb helemaal geen eigen paard, so what? mag ik dan niet iemand advies geven dat hij beter zn paard naar voren kan rijden dan alleen maar terug omdat ik zelf niks heb?

en ik zal je zeggen, soms staan idd de betere stuurlui in de kantine.. ik vind ook dat je niet perse goed hoeft te kunnen rijden om goed les te kunnen geven, andersom precies hetzelfde.
het zal er wel bij helpen om het iets beter te kunnen uitleggen, maar het moet geen voorzeggen worden, je moet ze geen trucje leren

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:19

Uit het feit dat je voor de 2e keer hetzelfde topic opent, blijkt dat je je behoorlijk zorgen/boos/iets maakt over het feit dat er niets voor de jeugd wordt gedaan. Daaruit maak ik dat dus op, het spijt mij heel erg dat ik wel verder lees dan mijn neus lang is.
Punt wat jij aanhaalt; Hoe meer animo, hoe meer er aan gedaan wordt. Absoluut waar, 100% mee eens. Het heeft alleen 0,0 zin om dat 2x hier op bokt te doen. Dit heeft wel zin door 1x een mail naar de KNHS te sturen, en even een mooi verhaal te typen en daar je hart te lukken. Het heeft ook zin om je neus op een vergadering te laten zien en daar je hart te luchten.

Dat je niet alle notulen nakijkt, prima. Maar waarom aannames doen als je niet eens weet of er iets aan gedaan wordt? Heel 2007 stond namelijk al in het teken van ontwikkelen van iets voor jeugd-menners. Dat dat niet binnen 2 weken op poten staan, lijkt me geheel logisch.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:09

palousa_boy schreef:
[

ik denk gewoon dat kinderen meer plezier beleven van de sport als ze het tegen elkaar op nemen ipv al die grote kerels of vrouwen waarbij ze al snel in de weg rijden met hun pony's.
?

Meeste grote kerels en vrouwen vinden het geweldig om zo een jonkie te zien rijden
Denk dat je dat nooit meegemaakt hebt, maar ze helpen ze zelfs met hindernissen verkennen
Miss ook omdat ze het jonkie al vanaf een ienimieni hummeltje kennen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:18

Sjonniej schreef:
Uit het feit dat je voor de 2e keer hetzelfde topic opent

volgens mij gaat de ene over een talentenplan, en deze over wedstrijden..

verder heb ik al 6 mails gestuurd naar de knhs met een mooi verhaal, waar gewoon niet op gereageerd wordt, ja, daar maak ik me een beetje boos over.
dat ik me niet op vergaderingen laat zien, is misschien beter voor die vergaderingen, ik heb er namelijk een hekel aan.

dan nog een reactie die ik wel verwachtte..
tuurlijk zijn er mensen die het leuk vinden dat die kinderen rijden, en ze helpen, maar er zullen er ook genoeg zijn die er een hekel aan hebben dat er weer zo'n karretje met 2 van die frummels door hun proef rijd..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:22

Waar heb je het in godsnaam over door welke proef zullen er kinderen rijden??
Iedereen rijdt toch in zijn/haar eigen ring of op zijn eigen tijd door de vaardigheid/marathon
geen kind die iemand anders in de weg rijdt, ze moeten zich gewoon an de min tijden enz houden
En hoezo frummels met 12 jaar mag je enkelspan pony rijden
Miss is de knhs dat soort mailtjes wel helemaal zat, ze hebben genoeg werk aan andere dingen die nog niet
voor de volle 100% lopen..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 10:04

als je die mailtjes zat bent, dan kan je er toch nog wel iets op antwoorden als we zijn ermee bezig oid? anders kom je er nooit vanaf, en blijven mensen sturen.

en dan is er altijd nog iets als losrijden..
dat van die frummels was ook maar een voorbeeld, ik weet ook wel dat ze gewoon met een pony mogen rijden.

maargoed, we dwalen een beetje af

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:25

palousa_boy schreef:
en dan is er altijd nog iets als losrijden..

Mijn hemel wat heb jij een vertekend beeld van wedstrijden, Dus Brammetje rijdt ook in de weg..
Oh nee hij niet want hij is de zoon van de big boss.
Maar de rest van Nederlands jonge menners rijdt in de weg want die hebben geen beroemde vader..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 10:31

ik zeg toch niet dat elk kind in de weg rijdt?
ik zeg alleen dat er vast wel mensen zullen zijn die er zo over denken..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:32

Noem er 5 in Nederland

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 10:44

nee, daar begin ik niet aan.. alleen al omdat ik niet elke wedstrijdmenner in nederland ken, laat staan of ik ervan weet wie er een hekel heeft aan kinderen..

daarbij is, als ik zeg dat er vast wel mensen zullen zijn, dat een aanname, ik weet het dus niet zeker, maar de kans is er dat deze mensen ook rond rijden..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:05

palousa_boy schreef:
daarbij is, als ik zeg dat er vast wel mensen zullen zijn, dat een aanname, ik weet het dus niet zeker, maar de kans is er dat deze mensen ook rond rijden..

Je moet pas dingen roepen als je het zeker weet, speculeren moet je op de beurs doen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:05

Het gaat weer lekker hier..! Clown Ik merk dat er de laatste jaren steeds meer jonge menners aan het bijkomen zijn. Bij ons bij de club zijn er al een een stuk of 4. (inderdaad allemaal wel met een enthousiaste menner als pa of ma) Maar dat zal bij onze sport waarschijnlijk zo blijven. Neem mijzelf even als voorbeeld: Mijn vader heeft altijd al gemend. Maar ikke niet hoor, mocht welleens de leidsels hanteren, maar vond daar weinig aan, wilde er liever op zitten. Tot ik 18 was, toen ineens zag ik de leuke kant van het mennen en werd ik fanatiek hierin. Mét hulp van mijn ouders kon ik ook echt gaan rijden!
Kinderen geven het zelf wel aan en zullen dan gesteund moeten worden door ouders, anders is deze sport niet uit te oefenen.
Nog een voorbeeld: Kijk maar eens bij Indoor Geldrop; een aparte rubriek voor de jeugd. Onder voorbehoud dacht ik dat er zo'n 10 meedoen. Dat was 10 jaar geleden wel anders.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:59

Heb je wel het goede emailadres van de KNHS Schijnheilig
Op elke email die vanuit dit huis naar de KNHS wordt verzonden is er zéker binnen 3 dagen een antwoord. Maarja, hier komen we sowieso al niet over uit. Hetzelfde over je vergaderstress.

Het beeld wat je schept over de jongeren die op menwedstrijden rijden is daarentegen wel érg scheef. Ik vraag me serieus af of je hier irl wel eens naar gekeken hebt? Alle jeugdmenners worden met open armen ontvangen. Hebben net zoveel recht op het losrijterrein. Zijn echt niet zo lomp en onbenullig dat ze iedereen in de weg rijden. Hebben vaak méer feeling voor de paarden en alles wat erbij hoort, dan menners die op hogere leeftijd pas beginnen met paarden. Om dan nog maar even het grote aantal mennertjes erbuiten te laten wat al onder het zadel heeft gereden en dus de rijbaanregels erin gestampt heeft gekregen.
Uiteraard zijn er mensen die niet van kinderen houden. Uiteraard rijdt er wel eens een jongere in de weg, maar er zijn net zoveel volwassenen die je in de weg rijden op het losrijterrein.

Maar als we nu uitgaan van jouw standpunt; Jongeren rijden de volwassenen in de weg met hun pony's. Wil je dan aparte wedstrijden voor jongeren gaan maken? Dus alleen jongeren en geen volwassenen? Succes dan met je sponsoring en medewerkers. Want voor 10 jongeren hoef je echt geen wedstrijden te organiseren. Dit zal altijd een onderdeel moeten gaan worden van een normale wedstrijd. Dús rijden de jongeren de volwassenen alsnog in de weg...
Ehm, oplossing; iedereen onder de 30 schrappen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:10

Sjonniej schreef:

Wat dacht je van iedereen boven de 50? Schijnheilig Tong uitsteken

Zoals al eerder aangegeven hoeven er van mij geen speciale regels te komen.
Als iedere menner open staat voor geïneteresseerde jeugdige menners in haar omgeving en deze hier en daar een beetje helpt komt het vanzelf goed. Laat ze maar eens mee gaan op de kar en vertel wat je aan het doen bent en laat ze dan eventueel (als het mogelijk is) een stukje rijden.
Ze moeten vanuit zichzelf inzet en enthousiasme hebben en dan komen de goeie vanzelf bovendrijven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:16

Ik heb mij als jonge menner ook nooit minderwaardig gevoeld. De tegenstanders zijn juist eerder enorm enthousiast en proberen je op te peppen dan dat ze op je neer kijken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:34

Ik vind het wel een goed idee, ik ben zelf ook jong maar moet wel héél lang sparen voor alles en als ik het dan koop is me geld dan ook alweer op. Het is wel leuk omdat je er echt wat voor doet maar een talentenplan is ook een erg leuk idee Ja

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:04

Ik heb gisteren eens een balletje opgegooid op de club om een oefenparcours / vaardigheid te bouwen voor de jeugd (van de menouders) van 8 tot 18 jaar een kennis te laten maken met een vaardigheidsparcours en wedstrijden.
En eigenlijk waren alle menouders super enthousiast. Spontaan werd er aangeboden om prijzen te sponsoren zodat ze allemaal prijs hebben. Wij willen in ieder geval verplicht stellen dat een volwassen ervaren mengroom op de koets meerijdt, om in geval van problemen in te grijpen en het span over te nemen.
Idee is om eerst een proefronde te rijden met instructie hoe je het beste de lijnen en bochten kan nemen en daarna een ronde op tijd te rijden.
Wij gaan met zijn allen eens brainstormen hoe we een en ander vorm geven. Te denken valt aan een vierkant in het midden waar je midden in de proef even moet halthouden om de snelheid uit de proef te halen of zo.
Plannen zat. Leuk als iedereen zo enthousiast is. Nu nog proberen het enthousiasme in praktische banen te leiden. En natuurlijk afwachten wat de jeugd zegt, want dit is gebaseerd op wat de ouders denken dat de kids leuk zouden vinden. De aanwezige jeugd van gisterenavond was erg enthousiast, dus het komt vast wel goed.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 23:26

Sjonniej schreef:
Heb je wel het goede emailadres van de KNHS Schijnheilig
Op elke email die vanuit dit huis naar de KNHS wordt verzonden is er zéker binnen 3 dagen een antwoord. Maarja, hier komen we sowieso al niet over uit. Hetzelfde over je vergaderstress.

Het beeld wat je schept over de jongeren die op menwedstrijden rijden is daarentegen wel érg scheef. Ik vraag me serieus af of je hier irl wel eens naar gekeken hebt? Alle jeugdmenners worden met open armen ontvangen. Hebben net zoveel recht op het losrijterrein. Zijn echt niet zo lomp en onbenullig dat ze iedereen in de weg rijden. Hebben vaak méer feeling voor de paarden en alles wat erbij hoort, dan menners die op hogere leeftijd pas beginnen met paarden. Om dan nog maar even het grote aantal mennertjes erbuiten te laten wat al onder het zadel heeft gereden en dus de rijbaanregels erin gestampt heeft gekregen.
Uiteraard zijn er mensen die niet van kinderen houden. Uiteraard rijdt er wel eens een jongere in de weg, maar er zijn net zoveel volwassenen die je in de weg rijden op het losrijterrein.

Maar als we nu uitgaan van jouw standpunt; Jongeren rijden de volwassenen in de weg met hun pony's. Wil je dan aparte wedstrijden voor jongeren gaan maken? Dus alleen jongeren en geen volwassenen? Succes dan met je sponsoring en medewerkers. Want voor 10 jongeren hoef je echt geen wedstrijden te organiseren. Dit zal altijd een onderdeel moeten gaan worden van een normale wedstrijd. Dús rijden de jongeren de volwassenen alsnog in de weg...

van mij hoeft er geen hele aparte wedstrijd te komen, een heel los staand gebeuren, dat zou voor 10 kinderen idd verloren moeite zijn, al zou je dat idd bij een menvereniging wel kunnen doen, maar dan is het al onderling..

daarom was het idee ook om het aan wat grotere evenementen te koppelen.. sponsoren heb je al, mensen gaan er toch heen.. en het is leuk om naar te kijken.

over die mails, dat weet ik niet meer welk adres dat is geweest, daar is het te lang geleden voor.

en verder, het is maar een peiling, kon er ook wel een poll van maken ofzo maar vind dit meest wat fijner werken ipv allemaal cijvers etc.

en over sommige dingen lok ik ook weleens een beetje reacties uit, maar zo ben ik, grenzen van mensen opzoeken, sorry

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:55

palousa_boy schreef:
en over sommige dingen lok ik ook weleens een beetje reacties uit, maar zo ben ik, grenzen van mensen opzoeken, sorry
Offtopic; Ik mag dat wel!. Haha! Haha!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:08

PB wat jij beweert heeft niets maar dan ook niets met wedstrijden te maken, dat zijn meer demonstraties.
Een wedstrijd waarbij je winstpunten enz kunt halen om hogerop te komen, zijn er tijdens dit soort evenementen niet..

Daarbij kijk eens naar horse-event welke jeugdrijders (met startkaart??) reden daar nou rond
volgens mij niet een, alleen weer de kinderen van.........

Terwijl je zo kunt achterhalen welke rijders van onder de 18 er in het wedstrijdcircuit rondrijden

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:30

Je mag van mij best reacties uitlokken, leuk zelfs op een discussieforum.

Maar waarom wil je dit soort dingen gaan koppelen aan evenementen?
- Net zoals Echwel al noemt worden het dan demonstraties/shows ipv. wedstrijden.
- Komen alleen de bekende mennertjes aan bod. Want dat is herkenbaar voor het publiek, dus leuker.
- Komen de onbekende mennertjes dus alsnog niet aan bod. (en dat is de groep die jij probeert aan te spreken)
- Maken de mennertjes alsnog geen kennis met de echte wedstrijdsport.
- De stap naar echte wedstrijdsport is erg groot; demonstraties bevatten alleen crossen (leuk voor publiek en sponsors), op echte wedstrijden komt daar saaie dressuur bij.
- Op officiële wedstrjiden komen daar 100 regels extra bij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 23:22

Sjonniej schreef:
Je mag van mij best reacties uitlokken, leuk zelfs op een discussieforum.

Maar waarom wil je dit soort dingen gaan koppelen aan evenementen?
- Net zoals Echwel al noemt worden het dan demonstraties/shows ipv. wedstrijden.
- Komen alleen de bekende mennertjes aan bod. Want dat is herkenbaar voor het publiek, dus leuker.
- Komen de onbekende mennertjes dus alsnog niet aan bod. (en dat is de groep die jij probeert aan te spreken)
- Maken de mennertjes alsnog geen kennis met de echte wedstrijdsport.
- De stap naar echte wedstrijdsport is erg groot; demonstraties bevatten alleen crossen (leuk voor publiek en sponsors), op echte wedstrijden komt daar saaie dressuur bij.
- Op officiële wedstrjiden komen daar 100 regels extra bij.

dit is dan al een punt dat ik graag zou willen omdraaien, om er dus geen demo van te maken, maar juist een wedstrijd, en dan niet tussen vader en zoon, wat opzich ook wel leuk is om als die ouders er dan toch zijn om die erbij te betrekken, maar dan dus over 3 dagen horse event, de 3 onderdelen laten rijden bijv, ik noem maar wat..

de rede om het dan aan andere evenementen te koppelen, dat heeft dan puur met sponsoren te maken, die heb je toch al aan tafel zitten als het goed is.

- voor de "bekende mennertjes" geld ook dat ze toch eerst moeten rijden, willen ze zelf bekend worden en niet herkend als de zoon van.. (al valt dat niet mee)

en dan alles wat luchtiger dan op een wedstrijd voor de rest ( de grote mens Tong uitsteken )

maar snap je een beetje waar ik heen wil?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:50

Ja, maar feitelijk gezien rijden die kinderen dan nog een echte wedstrijd.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 08:27

Ja dan gaan we toch liever voor de winstpunten enz....