[AR] Bles 3e keer voor de sulky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Bles 3e keer voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:21

jawel, heb ik wel gemerkt.
maar nooit problemen mee gehad.

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:24

Owh wat een liefe shetlander!!!!!!!!
En hij is een leuke bolletje Lachen

queenofdark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:40

Naar gezicht zo'n lange lamoen dat in haar prikt en dat de strengen slap hangen dus dat ze trekt met haar schofttuig.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:52

queenofdark schreef:
Naar gezicht zo'n lange lamoen dat in haar prikt en dat de strengen slap hangen dus dat ze trekt met haar schofttuig.

Er was al opgemerkt dat het lamoen ingekort moet worden....... daarom heeft ze er ook maar heel even voor gestaan...

En wat betreft de strengen; dan moet je toch eens wat beter kijken, die zijn namelijk stúkken ingekort, ik heb er constant op gelet, en wanneer ze gewoon aan 't stappen of draven was, stonden die gewoon strak, ze trok nu dus echt met het borsttuig Knipoog Even beter kijken dus, voordat je conclusies trekt...

queenofdark

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:05

Ik heb goed gekeken. En daarom is het nog wel een naar gezicht al is het al opgemerkt. Heb ook bij je andere topic gekeken dat je met die lange stengen zo je pony ervoor durft te zetten. Al is het maar voor even.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 23:42

queenofdark schreef:
Ik heb goed gekeken. En daarom is het nog wel een naar gezicht al is het al opgemerkt. Heb ook bij je andere topic gekeken dat je met die lange stengen zo je pony ervoor durft te zetten. Al is het maar voor even.

Dat laatste was ook niet mijn persoonlijke keuze. Maargoed, ik kan ook goed snappen van Eline dat ze gráág even wilde weten hoe het tuig nu precies zat e.d. Dat vorige topic, dat inspannen, was misschien 5 minuutjes, en tuurlijk valt dat niet goed te praten, ikzelf had het persoonlijk ook niet gedaan. Maargoed, wil je weten hoe het tuig precies zit, moet je toch even inspannen... Zo zijn er dus een boel dingen aan het licht gekomen, wat nog verbeterd moet worden.

Mag ik trouwens even opmerken dat de strengen in dít topic dus NIET slap hangen? Ik was er notabene zélf bij, en de strengen hebben geen moment slap gehangen, ja, als ze stil stond, maar op het moment dat ze liep zaten de strengen prima. Die dingen zijn speciaal meters ingekort, het past precies zo. Enige wat nog niet juist zat qua strengen was de zweng, daardoor schoten de strengen soms wat meer naar het midden toe, dat was wel irritant, maargoed ook daar komt een oplossing voor.

Edit: ik heb de foto's zelf nog eens nauwkeurig bekeken, waarschijnlijk zie jij toch iets niet goed, aangezien je op de meeste foto's de strengen niet eens kán zien zitten, omdat ze namelijk in één rechte lijn vanaf het borsttuig naar de zweng lopen. Misschien is hetgeen wat jij als strengen aanmerkt een ijzeren onderdeel v/d sulky, op sommige foto's lijkt dat een streng. De strengen lopen echter parralel aan het lamoen. In het vorige topic is idd goed te zien dat de strengen in boogjes hingen. Hier kan dat dus niet te zien zijn omdat de strengen dus bijna niet zichtbaar zijn, én omdat ze dus ook niet slap hángen. Zou dus heel knap zijn als je dat wel zou kunnen zien Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:05

JoyCiej007 schreef:
Mag ik trouwens even opmerken dat de strengen in dít topic dus NIET slap hangen? Ik was er notabene zélf bij, en de strengen hebben geen moment slap gehangen, ja, als ze stil stond, maar op het moment dat ze liep zaten de strengen prima.

Foei, wordt bijna doof hier... Tong uitsteken
Kijk Joyce, als je ze gewoon naar de lichtogen laat kijken dan zie je bij geen enkele foto dat deze naar achteren getrokken zijn. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de strengen te lang zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:09

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:
Mag ik trouwens even opmerken dat de strengen in dít topic dus NIET slap hangen? Ik was er notabene zélf bij, en de strengen hebben geen moment slap gehangen, ja, als ze stil stond, maar op het moment dat ze liep zaten de strengen prima.

Foei, wordt bijna doof hier... Tong uitsteken
Kijk Joyce, als je ze gewoon naar de lichtogen laat kijken dan zie je bij geen enkele foto dat deze naar achteren getrokken zijn. Er is dus geen reden om aan te nemen dat de strengen te lang zijn.

hahaha, sorry, maar raak lichtelijk geirriteerd van dit soort 'welles-nietus' spelletjes.... en dan gebruik ik toch liever vetgedrukte woorden dan dat ik écht ga schreeuwen MET DE CAPSLOCK Duivel
Haha! by the way, bedankt voor de tip, hahaha, stom dat ik daar zelf niet aan had gedacht Koe Vork

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:14

Trouwens je kunt bij horseshophorsepower het vernieuwde zweng kopen (dan kunnen de strengen niet naar binnen glijden) die past ook op deze sulky als het goed is. Ik heb de oude zweng ook nog thuis liggen, maar die nieuwe is toch een stuk beter. Ik vind dat je pony het goed doet hoor Ja

edit: linkje http://www.horseshophorsepower.nl/index ... ath=67_100 dat zweng kost 15 euro dus valt nog mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:33

Oh, daar zou ze vast over na kunnen denken, 15 euro is eigenlijk geen geld... denk dat je 't zelfde of misschien meer kwijt zou zijn als je 't zelf zou laten aanpassen Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:52

het is zeker niet mogelijk de zweng iets lager te bevestigen. het zou mooier en fijner voor bles zijn als de strengen in een opwaartse lijn zouden lopen. dan trekt hij als het ware omhoog ipv naar beneden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 20:06

Hm, Elien, snap je berichtje niet helemaal Knipoog

Ik ga zeker even met m'n ouders overleggen om die zweng te bestellen, dat is dan weer een probleem minder. Ik weet alleen niet welk model sulky ik heb, en of die daar op zou passen, maar daar kan ik eventueel met horseshophorsepower contact over opnemen.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:18

even wat foto's zoeken als voorbeeld

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:26

xElienx schreef:
het is zeker niet mogelijk de zweng iets lager te bevestigen. het zou mooier en fijner voor bles zijn als de strengen in een opwaartse lijn zouden lopen. dan trekt hij als het ware omhoog ipv naar beneden.

de pijl is de lijn van de strengen. deze hoort opwaarts te lopen

hopelijk heb je er nu een wat beter beeld bij

Afbeelding

Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 21:03

Dus ik moet de zweng lager plaatsen? Dat leek me al het meest logische maar dat is helaas niet mogelijk met deze sulk..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:06

Wat een schatje zeg Lachen
Dat ziet er leuk uit hoor, echt wel zo'n karreshetje Clown

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:45

tsja, die zweng is idd wat hoog, maar met deze sulky en zo'n kleine pony'tje kan het haast niet anders.. denk niet dat je die kunt verplaatsen. Ziet er heel leuk uit, idd strengen 3 gaatjes langer, kan me niet voorstellen dat lamoenen dan uit lichtogen schieten.

Of gewoon steeds 1 gaatje langer gaan? en kijken of dat goed gaat?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 20:55

over mennen en tuig is genoeg gezegt, maar is de hoefsmid al besproken?

Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 21:14

Ze staat zowiezo al scheef sinds ik haar kreeg, maar de hoefsmid is 2 daagjes daarna geweest hoor Knipoog

melissa34

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:46

echt heel schattig :j en hele leuke foto,s ook van vince en jack ;)

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:45

mooi dier

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:47

ehhh dit topic is 3 jaar oud....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:12