mijn paarden verharen al

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mucchio

Re: mijn paarden verharen al

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:13

Mijn paard begint ook al langzaam weer te verharen Lachen
Ben blij dat het er straks weer af is Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:34

Inge_ schreef:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die haar paard liever in wintervacht ziet. Haha! Vind hem in wintervacht veel mooier & knuffeliger dan in zomervacht. Lovers

Vind ik ook Lachen Ik vind het altijd weer een beetje jammer als ze gaat verharen. Gelukkig zit ze nu nog volop in dr wintervacht Knipoog

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:38

Die van mij begint nu ook te verharen!

Best wel raar, want hij is 2 weken geleden verhuisd naar zijn nieuwe stal in duitsland, hier is het 5 graden kouder.... gaat hij verharen Clown

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:15

Ja heel erg! Nagelbijten / Gniffelen
Die van mijn zus nog niet, maar die heeft van zichzelf ook een kortere vacht. Ze staan allebei overdag buiten en 's nachts op stal zonder deken. Gister was de bodem van de kruiwagen helemaal vol met een laag haar van het poetsen. Nagelbijten / Gniffelen
Hoop trouwens niet dat het straks weer terug komt als het ineens gaat vriezen. Want dan kan ik in het voorjaar wéér alles eraf poetsen. Nouja dat liever dan dat ze verkleumt. Vork

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:27

bij ons heb ik nog geen een losse haar gezien . helaas!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:29

Mijne verhaard al weer dik anderhalve week. Ik vind het heerlijk, is ze lekker snel schoon! Alleen alles onder me pads vind ik iets minder. Ze mag van mij eigelijk nog wel wat langer in der wintervacht zitten, want wie weet wat er nog aankomt straks. En ik heb geen zin dat er dan een deken op moet!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:25

Het leek wel of toen we de kortste dag gehad hadden mijn paardjes meteen begonnen te verharen en niet zo'n beetje ook Haha!

Zal ook wel weer blij zijn als dit over is want als ik lekker met ze sta te kriebelen zit ik meteen helemaal onder de paardenharen Clown

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:04

Bij mijn haf vliegen de haren ook om je oren. Hij geniet ook echt van het poetsen merk ik. Knipoog Nu komt zijn mooie lichte zomervacht weer tevoorschijn. Vingers aflikken

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:07

Van mij verhaard ook gigantisch, je hoeft er maar overheen te gaan met je hand en er ligt een hele pluk op haar kont!

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:10

RedPassion schreef:
Inge_ schreef:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die haar paard liever in wintervacht ziet. Haha! Vind hem in wintervacht veel mooier & knuffeliger dan in zomervacht. Lovers

Vind ik ook Lachen Ik vind het altijd weer een beetje jammer als ze gaat verharen. Gelukkig zit ze nu nog volop in dr wintervacht Knipoog

Ik vind mijn haf echt een leuk beertje met die wintervacht. Maar in de zomer is ie ook om op te vreten al zeg ik het zelf. Schijnheilig
Ik vind het allebei mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:11

Mijne ook, wordt gek van de haren Clown Maar toevallig heb ik gisteren iets handigs gevonden bij de ruitershop. Het is een of ander zwart 4-kant blokje, lijkt op een steen maar het is veel lichter. Als je met de haarrichting mee gaat neemt het haren en dode huidcellen mee, een soort van scrub Vork De haren vlogen me om de oren! En ze vond het nog lekker ook! Dat voor maar €2 Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:13

Ik heb er eentje die al ruim 2 weken flink verhaard. De rest begin nu ook stukje bij beetje te komen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:14

Hier ook een flinke verhaarder Ja
Gelukkig Knipoog

Ik vind het winterhaar bij mijn paard "vies" worden. In de zin van: op de rug aan het eind van de westernpad zijn er kale plekken in de maak. Dit is altijd eind de winter, zomer nergens last van.

Haar wordt wat dof, paard is zeker niet ziek, maar haar is "futloos" zeg maar..

Tijd voor een maskertje Knipoog
Of: een extreme make-over Cool

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:15

Inge_ schreef:

Jaah dan zijn ze zo lekker zacht!! Ach gut

Pony begint wel te verharen, maar ja Welsh ponietje met zo'n berenvacht, dat is ook best warm met deze temperatuur!
Mijn paard verhaart nog niet erg, maar die krijgt ook niet zo'n erg dikke wintervacht, wordt alleen wel wat donkerder van kleur, dat vind ik best mooi.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 13:30

De mijne is ook heel erg bezig Tong uitsteken . Pfft, echt veel haren en ze blijft maar bezig! Kan blijven poetsen wat ik wil! Haha! Maar ik vind de zomervacht en wintervacht allebei leuk, behalve de tijd dat ze gaat verharen, verschrikkelijk! Nagelbijten / Gniffelen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:41

mijn pony's verharen al lichtjes, maar niet veel

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:43

Mijne verharen ook al!
Gelukkig Haha!

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:45

Ja de merrie waar ik op rij is al heftig aan het verharen!!! Wel raar want het lijkt nu pas echt koud te gaan worden.... maar ik verheug me alweer op mooie glimmende paarden kort in het haar!

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:48

De mijne verhaart!! en hoe. Iedere keer als ik haar gepoets heb ligt er een halve pony op de grond. Je bent nooit uitgepoetst want de haren vliegen int rond.... ben blij als het weer helemaal de zomervacht is en dan hopen dat het weer goed blijft en niet ineens gaat vriezen, dat zou zuur zijn... Knipoog Clown

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:49

Afbeelding

Ongelofelijk, maar waar. Mijn paard, die geen wintervacht had, is toch aan het verharen! Allemaal van die kleine minihaartjes die aan mij blijven plakken met poetsen, doordat ze statisch worden. Deze foto is van vorige week zondag... En nee, hij is niet geschoren, heeft deze winter wel vanaf ongeveer oktober een 200 grams deken op gehad.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:52

Mijn geschoren pony is ook bezig. Niet erg veel, maar wel al wat Tong uitsteken vorig jaar duurde hij zo lang, toen had hij geen zomervacht gehad Boos! Altijd supplementjes (?) moeten geven etc. Ik hoop dat hij nu wel een mooie vacht krijgt in de zomer. Dan ben ik al een stuk minder lang aan het poetsen én dan is die sneller droog. MAar ik ben wel bang dat hij weer zijn wintervacht blijft aanhouden.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:53

Mijn Haflinger was geschoren, maar hij begint ookal te verharen, vooral zijn witte bles, en zijn benen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:00

Mijn paard begint ook al met verharen sinds vorige week. Gelukkig maar, het is een echte smeerkees en met die wintervacht sta je dan al gauw een tijd te poetsen!
Op mn werk is alleen de haflinger aan het verharen en verder nog niemand!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:10

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:13

Inge_ schreef:

Je bent niet de enige Haha! Nu heeft Zaza ook wel een wintervacht waar je U tegen zegt. (zie profiel).

En helaas gaat dat er nu allemaal weer af. De haren zitten werkelijk overal. Per dag komen er wel twee aangestampte volle emmers haar vanaf (je moet het toch ergens kwijt).
Ik denk dat ik toch maar ga solliciteren bij de Hästens, voor m'n eigen bed met paardenhaar Clown