Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mloei schreef:Wat reageren jullie allemaal heftig zeg! Doe even gewoon! misschien heeft ze om speciale redenen even twee dagen geen tijd gehad! Oké ik vind ook dat een paard elke dag naar buiten moet en zijn beweging moet kunnen hebben, maar dan hoef je niet direct zo heftig te reageren! Mijn paard word nou ongeveer al een week niet bereden. Dus dat is ook zielig? ik geef toe dat ik niet zo veel tijd voor haar heb. Maar ze gaat elke dag naar buiten en weer op stal en we hebben een shetje die bij haar in staat voor de gezelligheid. Ook komt ze dus elke dag even in handen als ze naar buiten en binnen word gezet. Nou dat vind ik NIET zielig!

Amable schreef:En ik denk dat er ondertussen voldoende duidelijkgemaakt is dat het paard meer buiten zou moeten komen. Dus dan kunnen we dat laten rusten en antwoord geven op de vraag
. Ook als hij lekker losrent misschien de stem erbij doen? Als hij lekker ronddraaft draf af en toe duidelijk zeggen. Leert hij het meteen
. Succes! Amable schreef:Ook met teveel energie kan een paard gewoon een gelongeerd worden, sterker nog, juist! En dat is nu het probleem, het paard loopt in het begin even tot de energie weg is en komt dan naar binnen toe. Dat hij dat doet omdat hij teveel energie heeft is natuurlijk onzin! Had ze het verhaal weg gelaten dat hij 2 dagen binnen had gestaan had ze enkel tips gekregen.
we horen graag wat je gaat doen. succes 

Heb je wel een hoofdstel in met longeren en als je de longeerlijn door het bit over zijn hoofd en dan aan de andere kant vast maakt heb je ook meer contact met hem. En probeer indd De longeer cirkel af te zetten met lint of zo.
Fiej schreef:bedankt voor de tips.
gisteren ging het beter.
alléén heeft hij nu wat anders gevonden.
Hij loopt een 5tal minuten netjes, maar dan draait hij zich voledig om en rent de bak uit (met mij er achteraan). Hij rent wel niet helemaal naar buiten, maar net ver genoeg om mij een 5tal meters achter zich aan te slepen.