dik onder de blub en rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: dik onder de blub en rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:36

Je kan de modder er toch gewoon met een harde borstel af halen?

Ik snap het probleem niet Verward

Ik vind het wel niet netjes om met een niet gepoetst paard te gaan rijden. Maar ben waarschijnlijk te streng opgevoed Knipoog

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:42

Ik als niet NHer kijk door de blubber heen Tong uitsteken
Het zadel gedeelte is meestal wel schoon omdat ze met deken staat maar dr hals benen en gedeelte van de billen zijn vaak zo smerig dat ik meestal de ergste blubber eraf haal en de rest laat zitten.
Na het rijden gaat ze het land weer op en zoekt toch weer de vieste plek uit om te rollen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:13

Klara16 schreef:

Ik vind het wel niet netjes om met een niet gepoetst paard te gaan rijden. Maar ben waarschijnlijk te streng opgevoed Knipoog
Hoe wil jij natte blub van een paard borstelen met een borstel?
Droge modder is een makkie ja,maar wat nou als het regend,of als je paard net heeft liggen rollen in de blubber?
Als je een natte vacht gaat poetsen,borstel je het vuil juist de vacht IN,en niet uit.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:51

Klara16 schreef:

Heb jij wel eens te maken met een paard wat buiten staat met slecht weer? Want net zoals Tinkerloos zegt, krijg je natte modder niet zo snel van een paard, hoor, met een harde borstel. Dat zou ik erg knap vinden en dan mag je mij wel eens vertellen hoe je dat doet. Pling
Mij lukt dat namelijk niet......

Ik borstel mijn paard altijd voordat we gaan werken, maar dat garandeert niet dat hij er meteen op en top uitziet (vooral 's winters niet). Ik heb overigens geen idee wat dat met mijn opvoeding te maken heeft. Clown

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:57

ik heb er eigenlijk nooit moelijk over gadaan. het is wel een keer zo erg geweest dat ze donker bruin was ipv blond Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:59

Die van mij is vaak zwart i.p.v. zijn mooie, warme kleurtje met blonde manen. Ik moet er dan zo om lachen..... Lachen
Mijn smeerpoets.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:08

ik zat even in je profiel te kijekn. Ziet er lekker smeerig uit. Die blondies snappen gewoon niet dat ze schoon moet blijven en dat dat veel leuker is voor hun mama:P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:40

Ach, ik hou er rekening mee 's winters. Vanmorgen was ik wel blij dat 'ie een keer niet had liggen rollebollen na die regen van gisteravond. Want als ik les heb (ik had dus les vanmorgen), baal ik wel als 'ie zo smerig is, maar aan de andere kant. Lekkerrrrrrr belangrijk!!! Haha! Knipoog

Mensen met witte paarden hebben het vast nog veel zwaarder. Knipoog
Leuk trouwens, dat jij ook zo'n blondie hebt, girlchat11. En je woont nog in de buurt ook. Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:45

Nadya schreef:
Mensen met witte paarden hebben het vast nog veel zwaarder. Knipoog

Nee hoor. Je laat hem gewoon lekker vies zijn, en eens in de zoveel tijd zet je hem "lekker" onder de douche Haha!

Witte vindt dat prima. Over het geheel genomen lijkt hij meer op een tinker als op een schimmel, maar gelukkig vind hij het prima om onder de douche te gaan. In de zomer dat ik dat vrij regelmatig, in de winter alleen als we ergens heen gaan (wedstrijd of clinic) en dat is niet zo vaak.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 14:49

Angela, ja, tuurlijk laat je hem gewoon lekker vies zijn. Haha!
Maar ik kan me herinneren dat toen we onze Shetlander nog hadden (die was vosbont, maar vooral meer wit) dat die er altijd pikzwart uitzag als het slecht weer was. Was niet tegenop te poetsen/douchen. Haha!

Overigens heb ik mijn paard nog nooit gewassen, ook niet zijn staart en manen. Bloos
Ik zie er het nut niet van in. Hij staat het hele jaar door buiten en hij ruikt heerlijk naar paard en soms naar modder. Het zij zo...... Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:40

Ik heb 2 uitzonderingen..
Nu staan ze toch echt wel in de blub,maar ze zijn mooi schoon.
Ze zoeken de droge plekjes op,en rollen niet of bijna niet in natte plekken.
Ik heb alleen de merrie in de blub op de foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ECZ6QICE.jpg

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:30

Ik ben ook niet zo'n fanaat,maar ik spuit wel even de benen schoon als het heel erg is.Onder een dikke laag blub kunnen gemene wonden verstopt zitten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:52

Afbeelding

Lekker in de zomer roolen. Nog neit zo heel erg dus. Maar in de winter doet ze het net zo grondig Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:57

Whahaha....... Haha!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:59

de mijne staan nu in een zandpaddock dus ze zijn allebei grijs Haha!

verder deel ik de mening van de meesten: bij droge blub enkel de zadel- en hoofdstelplek poetsen, bij natte blub gaan we wat anders doen Ja

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:15

hij is grappig he Tong uitsteken

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:34

snowdon is ook gewoon grijs Lachen volgens mijn paddockgenootjes (tja het zijn geen stalgenootjes) heb ik een driekleur tinker wit zwart en grijs/bruin
Maargoed snowdon is nog jong dus ik rijd toch bijna niet... en als ik ga wandelen tja dan ziet hij er afentoe smerig uit Tong uitsteken

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:02

Ik denk dat ik hier een uitzondering ben. Mijn paarden staan ook het hele jaar buiten en zitten af en toe ook van kop tot teen onder de kosten, maar ik ga niet buiten met een vuil paard. Niet dat ieder stofje verdwenen moet zijn, maar ik poets me nog liever een ongeluk dan met korsten modder en een samengeklitte staart de straat op te gaan Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:10

Weet je dat dat helemaal niet goed is om je paard zo grondig te borstelen. Daarmee haal je de olilaag van de huid af en die wil je er nou juist op laten zitten omdat je paard anders door en door nar word.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:13

Daarom laat ik het vuil ook zitten,behalve op de zadelplek. Lachen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:16

maar bandida poetst haar paarden wel helemaal blinkent schoon terwijl ze het hele jaar buiten staan.

IMO niet echt slim dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:26

Ik zie het nut er niet zo van in om voor het rijden alleen de zadelplek en hoofdstelplek te borstelen en de rest niet. Dan kun je net zo goed je hele paard borstelen. Dat doe ik iig wel.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:30

Nee hoor, dat is geen probleem. Ik gebruik alleen een zachte borstel en nooit produkten of zo. De buitenzijde van de vacht wordt schoon gemaakt, en de benen afgespoeld, verder niets. Als je het vet er uit wil poetsen zal je toch nog véél fanatieker moeten zijn denk ik.
Ik merk zelf dat de regen beter afvoert als het regent op een pluizige vacht dan op klitten. Onder klitten worden ze sneller nat. Waarschijnlijk ook wel een reden waarom ze mekaar zo fanatiek krabben aan de bovenzijde..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:31

nee ok met een zachte borstel. Dat maakt het weer een heel ander verhaal Knipoog

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:41

Dat maakt vooral dat je er wel even over doet voor aangekoekte modder er uit gaat Tong uitsteken Een voorbehandeling, gewoon krabben met vingers, doet wonderen.