[AR] [NH] Gericht bokken tijdens circling game

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:13

Ik heb ook het level 1 pakket helemaal doorlopen en er wordt wel degelijk wat vermeld over zulke situaties. Eigenlijk gewoon heel simpel: voorkom dit. Eerst zorgen dat de respect spelletjes goed voor elkaar zijn en de circling game beginnen met een kort touwtje. Staat ook in de boekjes overigens. Zo kort waarbij jij je prettig voelt, je veilig staat en het paard je niet kan raken. Vanuit die situatie stukje bij beetje opbouwen. Slaan met leadrope of carrot stick zou voor mij in elk geval geen optie zijn.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:28

Mijn paard heeft nog nooit ook maar een poging gedaan tot slaan tijdens de circling game, of andere game trouwens.
Terwijl ik er over na dacht, is het toch een teken dat de dominantie dmv de andere oefeningen nog niet goed genoeg in jouw voordeel als leider zijn. Misschien moet je eens vragen aan iemand anders met verstand eens te laten mee kijken, misschien verlies je toch ergens punten?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 20:56

orri schreef:
Mijn paard heeft nog nooit ook maar een poging gedaan tot slaan tijdens de circling game, of andere game trouwens.
Terwijl ik er over na dacht, is het toch een teken dat de dominantie dmv de andere oefeningen nog niet goed genoeg in jouw voordeel als leider zijn. Misschien moet je eens vragen aan iemand anders met verstand eens te laten mee kijken, misschien verlies je toch ergens punten?

Ja, maar goed, ieder paard verschilt van karakter. Het kan ook speelsheid geweest zijn, dat vind ik wel moeilijk inschatten. Maar de dominantie is waarschijnlijk nog niet geheel bepaald. Ik ben ook pas sinds een week met NH bezig bij Cheyenne, dus we zijn nog 'in strijd'. Zal er wel bijhoren. Daarbij komt dat Cheyenne ook nog erg jong is.

Zondag komen Lynn en Marjan weer voor onze NH-les. Dan zal ik het ter sprake brengen.

Het oefenen ging vandaag overigens weer heel goed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:56

Franca begint net, ik geloof dat ze net 1 les heeft gehad Verward
Levi heeft dit dus nooit gedaan, zo gericht bokken...hij is wel is jolig...heeft al is gesteigerd tijdens de cirkelinggame (niet echt gericht op mij, maar wel protest natuurlijk)

Toen ik net begon heb ik heel veel friendlygame, porkipine en driving game gedaan, meer niet een paar weken lang (natuurlijk niet elke dag..)

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 21:00

Hmmmm... misschien is na 1 week de circling game wel vroeg?
Ik heb de eerste 5 games ook met 2 enter hengsten gespeeld die gewoon los stonden in de weide.
Na een maand deed ik nog niks anders dan de eerste 3 games.
Toen mijn paard nog niet klaar voor circling game was, rende die naar achteren en ging die omhoog.
Door verder gaan met het andere werk, was ie op een gegeven moment wel zo ver.
De voorgaande games moeten geen 'strijd' opleveren voor je verder gaat, hou ik over het algemeen aan.
Toen was hij overigens 4 jaar oud.
Ik blijf bij Eddy Modde, vreselijk aardige en sympathieke man.
Laatst bijgewerkt door orri op 02-12-02 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 21:01

Ineke2 schreef:
Franca begint net, ik geloof dat ze net 1 les heeft gehad Verward

Klopt! Zondag de tweede!