Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ijong17 schreef:Gelukkig komt er bij Natural Horsemanship geen geweld bij kijken, daarom kun je ook minder kwaad en/of fout doen. Iedereen moet leren en iedereen leert van z'n fouten, zolang je geen agressie en geweld gebruikt kan er weinig fout gaan.
Gr. Ingrid

) Je rijdt dus bewust bekwaam je auto.Soet schreef:Ik zie alleen maar het voordeel van NH te promoten. En hé zeg zelf, op zo'n manier met je paard kunnen omgaan is toch wel heel stoer.Ik had het laatst al eens gezegt iedereen moet gewoon doen wat voor zijn paard goed is. En wat voor beiden (paard én ruiter) werkt. En dan hoef je niet te spreken over "mijn eigen ding", "mijn manier van werke","ons ding", "onze methode" of weet ik wat, nee dan spreek je gewoon over doen wat voor jou en je paard goed is. En dat is wat iedereen eigenlijk zou moeten doen.
Zoals Juul zegt, bij élke techniek zijn er een paar prutsers die het willen kunnen, maar het niet kunnen. Of iig niet over voldoende theorie beschikken om de praktijk toe te passen. Maar dat houd je overal.