deze vorst koud ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dieszoemies

Re: deze vorst koud ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:57

mijn paardje staat zonder schuilsstal dag en nacht buiten voor altijd! soms denk ik wel van oeooew wat is het koud moet ik hem geen deken op doen! maar dan denk ik van , neee dat moet je niet doen hij heeft toch een dikke winter vacht! en ik weet dat hij het niet koud zou hebben. Ik heb wel een regen deken gekocht! voor het geval dat het weer heeeel veeel gaat regenen! dan doe ik hem wel op want dat geeft voor mijn gevoel een beter gevoel! Lachen

DOEN MEER MENSEN DAT?

trouwens er staat bij ons eigelijk geen gras meer in de weide. maar ze krijgen alleen 's avonds kuil bijgevoerd! ik heb het iedee dat dat veel te weinig is? is dat mischien ook te weinig?

HOEVEEL KRIJGEN JULLIE PAARDEN EXSTRA?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:07

Tja, dieszoemies, dat is moeilijk te zeggen zo; wij gooien het op de grond en dan plassen ze er ook wel eens op, dus wij geven het liever in porties zodat ze telkens schoon voedsel hebben.

Maar als je het in een ruif geeft, is al heel anders.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:10

Ik voer 3 keer per dag omdat dat beter is voor de spijsvertering dan 1 keer per dag. De meesten voeren 2 keer omdat 3 keer niet voor iedereen haalbaar is ivm werk. Ik werk aan huis en heb de paarden aan huis staan, dus ik heb gewoon geluk. overigens hebben wij wel een schuilstal.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:51

Liefste zou ik het hooi in 1 x neerleggen, is veel makkelijker voor mij. Clown Maar voer meestal in 3 beurten, 's ochtends, 's middags en 's avonds. Boer vindt het niet fijn als ik in 1 x heel pak hooi neerleg omdat hij bang is dat het verspild wordt. En zo heeft hij paar keer per dag nieuw hooi zodat hij alsnog onbeperkt heeft. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:38

Mijn paard en zijn kudde kregen van de week 2x per dag hooi, maar niet onbeperkt.
Mijn paard is laatst (toen we een maandje op een ander weiland stonden) veel te dik geworden van teveel ruwvoer, dus dat gaat niet meer gebeuren.

Zodra het vriesweer over is, krijgen ze alleen 's avonds nog ruwvoer, want er staat nog genoeg gras en ik wil nooit meer dat mijn paard te dik wordt van teveel eten . Het ene paard is het andere paard niet, dus onbeperkt bij mijn paard, never nooit meer. Knipoog

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:03

Met die vorst hebben ze het minder koud dan nu. Want nu smelt het ijs weer, dus het land wordt weer zachter en krijgen ze weer natte voeten enzo. Paarden kunnen beter tegen kou dan regen. (Ik fiets zelf ook liever in de koud naar school dan in de regen. Tong uitsteken )

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:04

Bij mij krijgen ze 3 á 4 keer per dag hooi, ligt een beetje aan de tijden dat ze eten krijgen.
Ze krijgen niet zo heel veel per keer, ik heb alleen een haflinger en shetlander en die worden echt al dik van alleen hooi.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:12

Hier staan degenen die buiten kunnen blijven, ook buiten. Alleen mijn oude (26-jarige) merrie staat met deken op in de stal, samen met ons veulen (omdat dat een uitbreker is) en onze Fries, omdat zij volgens mij wel last van de kou heeft.
De anderen (5 stuks) blijven buiten en vinden dat prima, hebben het ook niet koud.
Ik voer zeker 3 keer op een dag, vaak 4 keer en daar doen ze het prima op. Iemand vroeg of alleen 's avonds voeren niet te weinig was. Hoeveel voer je 's avonds dan en voor hoeveel paarden?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:10

ik denk dat het hoe dan ook de voorkeur heeft om meerdere keren per dag te voeren. Minimaal 2 keer, liefst drie keer (of vaker natuurlijk, maar dat is voor de meesten niet haalbaar) omdat vaak voeren beter is voor de spijsvertering. Uitzondering is het natuurlijk als de paarden altijd onbeperkt hooi ter beschikking hebben., Maar kuil bv is vaak niet geschikt om onbeperkt te voeren.