Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

RianneH schreef:Ik rij ook bitloos op mn vz-dravers
De ene omdat ze verkeerd is ingereden en zodra ze druk op het bit voelt begint te rennen.. Gelukkig doet ze het bitloos een stuk beter en voelt ze zich ook beter.
De andere heb ik pas ingereden, met bit, maar ze knabbelt er heel vreemd op. Wil haar zo langzaamaan bitloos gaan rijden, dan is ze veel rustiger in haar mond.
Ik rijdt soms voor de lol zonder zadel en hoofstel met alleen een halster en 2 touwen
M'n draver reageerd er super op, is lekker relaxed, kan haar makkelijk met mn zit terug rijden. Ben helemaal trots
Nu ben ik aan het Parellien geslagen! Ik heb level 1 hier nu, maar nog niet allemaal bekeken.
aurian schreef:Voor ervaringen met een bosal zou je eens bij de westernruiters te rade kunnen gaan. Daar wordt het veel gebruikt voor jonge paarden.
Ik heb net een draver gekocht (die mooie uit het topic van Jesterlover!) en ik ga zeker proberen bitloos met haar te rijden.
Mijn andere draak reageert er prima op.
jut87 schreef:Ik heb mijn draver net, maar we rijden ook bitloos. Althans, ze staat nu nog bij iemand anders en zij is gelijk bitloos begonnen met een marylot crosslink (alleen dan als side-pull) of touwhalster. En dat gaat hartstikke goed.
Ze heeft een overbeet, dus er is al vaak genoeg in haar mond gezeten.

Alleen ben ik net begonnen ermee, en mag ik nog voorlopig niet gaan rijden. Eerst het grondwerk goed leren. Misschien dat ik er over een maand weer op kan. Maar dan wel bitloos hoor! Hoop alleen dat het weer een beetje gaat werken, Al die storm en regen