mennen naturals ook boomloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: mennen naturals ook boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:01

Vippie schreef:
Maargoed het gaat hier over aangespannen rijden dus dat hoort dan weer bij aangespannen thuis Haha!, lekker duidelijk he?

Ja hoor en je hebt gelijk.
Dit hoort bij aangespannen thuis.
Omdat NH alleen een methode is, kan je wel vragen hoe mensen mennen volgens deze methode aanleren. Welk harnachement gebruikt wordt is irrelevant.
Zo zie je maar hoe verwarend dit subforum is Haha!

hc

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:02

Nelleke1 schreef:
haha nee ik bedoel de boom weet je wel (teminste zo noemen wij het) waar het paard zeg maar 'tussen' loopt bij enkelspan Lachen

zet het maar even groot zodat iedereen snapt wat de ts bedoelt met boomlos volgens mij wordt het namelijk verkeerd begrepen en denkt men aan boomloze zadels etc terwijl dat.. als ik het bericht van de ts goed begrijp daar eigenlijk niks mee te maken heeft Clown

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:03

Een paar leidsel ogen kunnen er wel op hoor als er fijne dikke kussentjes zitten naast de schoft.
Ik heb een tijdje een pony incl tuig te leen gehad en dat schoftje zat geen boom in maar wel leidselogen er op. Het leek meer op een longeersingeltje(lamoen ging ook aan het schoftje met een paniekhaak ipv lichtogen).

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:09

bij ons op het eiland(terschelling)word nog regelmatig ''boomloos'' gemend.
de paarden lopen in de''losse strengen'' en hebben een''sielenberg'' tuig om(boerenwerktuig)
de meeste paarden lopen voor een boerenkar(3 wieler of miedema wagen).
er is zelfs 1 zo'n ''gek'' die er de jaarlijkse marathon mee rijd.dus ja boomloos mennen kan!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:20

Kan dit naar MENNEN???!!!!

hc

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:30

Uiteraard hoort dit bij mennen thuis.
Ik heb zelf tuig met een stevig schoftje, met harde kern. Je zou dit als soortemet boom kunnen zien.
Er zijn ook schoftjes zonder die harde kern, die zijn veel flexibeler en sluiten makkelijk aan.
De sleutels kunnen hier ook op bevestigd worden.

Maar uiteindelijk maakt dát bij het mennen niet zo veel uit.
Hier zie ik ook regelmatig enkele boerenaanspanningen in de losse strengen voorbij komen, inderdaad met sielberg.
Mijn eigen hebben dat nog nooit gedaan, buiten het slepen.

En remmen met je voet op de bil van het paard is zo vreemd niet hoor Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:42

volgens mij hoort dit toch bij het NH forum thuis hoor ze vraagt toch of NATURALS boomloos mennen? en anders moet je even temmen als je wilt dat het ergens anders komt te staan Knipoog

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:56

bedoel het dubbel zegmaar, zowel tuig als boom/lamoen (dit lijkt me minder prettig zitten dan een zadel met boom Knipoog daarom

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:19

Maartje1990 schreef:
en anders moet je even temmen als je wilt dat het ergens anders komt te staan Knipoog

Waarom? Als ik iets open gaat het ook bijna standaard vanzelf naar een wonderlijke plek Haha!

hc

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:48

Maartje1990 schreef:
volgens mij hoort dit toch bij het NH forum thuis hoor ze vraagt toch of NATURALS boomloos mennen? en anders moet je even temmen als je wilt dat het ergens anders komt te staan Knipoog

Ik ben geen natural maar ik men wel..

mag van mij ook naar het men forum....daar zitten meer specialsiten dan hier Tong uitsteken