Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marmot schreef:Dennis, ik heb net de schuur opgeruimd en o.a. alle bitten eens netjes opgehangen. Daarbij vond ik een bit van wit kunststof dat speciaal gemaakt is voor paarden die moeite hebben met een normale stang, en die bijv daardoor de tong erover gooien. Het is ontworpen door een menner, ben vergeten wie dat was. Het lijkt op een normale stang, maar in het midden is het veel smaller zodat de tong meer ruimte heeft. Letty verkoopt het, het is helaas weer duur (169 eur). Ik heb even op haar site gekeken, het is het laatste bit in de rubriek Liverpool. Wij hebben het tijdelijk gebruikt bij een jonge pony, en hij reageerde er goed op. Voordeel is dat je wat meer te zeggen hebt dan met een vierringentrens, want als het mis gaat heb je daar net zoveel aan zoals je zelf al zegt. Mocht je toch met de vierringentrens verder gaan, is het misschien een idee om in een afgesloten bak te gaan rijden. Dan kan er niet zoveel gebeuren, en als je zelf wat rustiger op de bok zit wil dat ook nog wel eens helpen. Succes ermee in ieder geval.
Davidof schreef:Hoi, ik wil niet zeggen dat ik er wel verstand van heb, maar ik hoor nog wel is dingen die kunnen helpen.
Een sperriempje zou best kunnen helpen, en nog 1ding helpt wel, maar dat moet je alleen gebruiken met trainen en dat is een (oude) panty, het klinkt raar maar die knoop je gewoon over de tong heen en aan de kin vast.
Het is maar een tip.
Groeten David Dekker

Davidof schreef:Hoi, ik wil niet zeggen dat ik er wel verstand van heb, maar ik hoor nog wel is dingen die kunnen helpen.
Een sperriempje zou best kunnen helpen, en nog 1ding helpt wel, maar dat moet je alleen gebruiken met trainen en dat is een (oude) panty, het klinkt raar maar die knoop je gewoon over de tong heen en aan de kin vast.
Het is maar een tip.
Groeten David Dekker