Saphira_ schreef:ik hoor het alweer.. er komt alleen maar reactie van mensen die thuis alle weelde hebben.
En bedankt. Mijn pony staat nu op een geweldige plek, 15 minuutjes van huis, aan het bos, schuilstal, alle gemakken voor mij, een mooie verlichtte bak echt een perfect plekje.
Maar we gaan verhuizen naar een plek waar ik 45 minuten heen moet fietsen, waar ik geen eigen kast heb en die nog duurder is ook en weet je waarom? Omdat het land waar ik nu sta zo nat is dat hij er ziek van wordt. Wat nou thuis alle weelde?
Wat is de reden dat je je paard niet naar de opfok wil doen? Daar kan hij relaxed opgroeien als paard, de basis heb je er al in, voetjes geven, mee lopen, etc. Wat moet hij nog meer? Dat onthoudt hij wel hoor.
Er werd hier ergens een voorbeeld gegeven aan de hand van ijsco's die aan de hand mee gaan met mams, tot 4 a 6 maanden ja, dan gaan ze de opfok in om als ze 3/4 zijn terug gehaald worden om te beleren. Heel ander verhaal dus.
Saphira_ schreef:ik vraag gewoon wat het leukste is om voor mijn paardje te doen..
ik heb dr alles voor ovr zieje.. ik vraag niet of ik hem met leeftijds genootjes etc moet zetten.. dat snap ik zelf ook wel.
Het leukste is gewoon op 10 hectare met een kudde leeftijdsgenootjes te spelen. Een jong paard kan zich over het algemeen maar een kwartiertje cocentreren, waarom hem langer lastig vallen?
Waarom wil je hem niet naar de opfok doen? Ik snap dat dit niet de reacties zijn waar je om vraagt, maar het zijn wel reacties ie het beste voor hebben met jou en je paardje.