Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kan je lekker verder rijden met je zadels
kekaro schreef:je schrijft dat de twee witte plekken nog gebeurt zijn bij de vorige eigenaar....reed die ook met dit zadel ?
het lijkt mij idd ook dat het niet het juiste zadel is voor je,
hoe ziet het er uit als je zonder beugels rijd een keer ?
dan kun je aardig testen of het aan jezelf ligt en of het van de beugelophanging komt
zou zonde zijn om de zadels meteen weg te doen, in prince moet een boomloos zadel geen drukkingen geven, wellicht een physiopas of juist enkele inlages...
succes in ieder geval ! moeilijk probleem!
pmarena schreef:Ha , mooi dat de bredere pommel en fork de oplossing zijn
pmarena schreef:Ha , mooi dat de bredere pommel en fork de oplossing zijn
Er rijden best aardig wat zwaardere mensen met een Barefoot ook hoor , ruim boven de 100 kilo is geen uitzondering... is op zich ook geen probleem , als men maar niet teveel op de beugels gaat hangen want dat is gewoon een zwak punt (bij elk zadel). Stijgbeugels zijn nooit bedacht om zwaar op te leunen , ook bij boomzadels niet. Bij een zadel met boom duw je het zadel aan de voorkant hard naar beneden als je in de beugels staat , en komt de schoft/schouder in de knel. Bij boomloos is het achter de schoft waar de druk komt. Een betere plek , maar het blijft een probleem als je TE veel drukt.
Marcella schreef:kekaro schreef:je schrijft dat de twee witte plekken nog gebeurt zijn bij de vorige eigenaar....reed die ook met dit zadel ?
het lijkt mij idd ook dat het niet het juiste zadel is voor je,
hoe ziet het er uit als je zonder beugels rijd een keer ?
dan kun je aardig testen of het aan jezelf ligt en of het van de beugelophanging komt
zou zonde zijn om de zadels meteen weg te doen, in prince moet een boomloos zadel geen drukkingen geven, wellicht een physiopas of juist enkele inlages...
succes in ieder geval ! moeilijk probleem!
Nog even hierop reageren. Maar met zadelmak maken is een te smal westernzadel gebruik (met boom). Helaas met proefrijden lag dit zadel er ook op. Voor foto's zie profiel en de foto's helemaal in het begin. Toen ik er kwam was net de huid genezen, maar het schijnt helemaal open geweest te zijn.
dan snap ik het weer