SmithsGirl schreef:ik zou ongeveer 3x in de week longeren, en dan max. 5 minuten per keer,....
Max. 5 minuten???
Dan neem ik niet eens de moeite om mijn paardje helemaal te poetsen, hoofdstel om te doen, longeerlijn vastmaken en naar de bak te lopen voor 5 minuten longeren. Daar schiet je niet veel mee op
Ik longeer mijn 2,5 jarige paardje gemiddeld 1 keer in de week en dan niet langer dan ong. 20 minuten waarbij er veel gestapt wordt en ik ook vaak een balkje op de grond leg zodat ze goed leert kijken. Maar het komt ook vaak genoeg voor dat ze langer dan een week 'stil' staat (op de dagelijkse weidegang na dan). En waarom ik haar longeer? Als voorbereiding op het 'echte' werk. Eerst was er het plan om haar met 2,5 te laten betuigen maar dit gaat door omstandigheden niet door. Nu wil ik haar gewoon er aan laten wennen dat ze af en toe even aan het werk moet, afgewisseld met leuke dingen zoals wandelen in het bos en altijd beloond met wat lekkere brokjes en melange na het werken (wie zoet is krijgt lekkers....
)