Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xLuus schreef:Toen mijn pony !2 maanden! boxrust kreeg (in de winter) hebben we hem in de stapmolen gezet. Ik vind het ook maar niks dat die paarden op stal staan.. ze zijn dan net een wandelende tijdbom als je er weer op mag rijden..
Ik geef de dierenarts groot gelijk dat je ze het liefst stalrust geeft.. maar zelfs op stal kunnen ze tegen de deur aan trappen, rondjes draaien en verstappen..
Het is altijd: hoofd met een ruk omhoog, even goed kijken, soms een stukje ervan vandaan wandelen/draven en dan weer verder eten. En dat gebeurt dan ook nog eens bijna nooit omdat er bij de wei niets is om van te schrikken. Het ligt achteraan ons erf, met aan twee kanten kassen, aan de andere kanten tuinen waar nooit wat gebeurd.

Irma1 schreef:Ik heb altijd begrepen dat 't bij het inspuiten van gewrichten heel belangrijk is dat een paard boxrust krijgt.
Faux schreef:Irma1 schreef:Ik heb altijd begrepen dat 't bij het inspuiten van gewrichten heel belangrijk is dat een paard boxrust krijgt.
Ik denk dat híer de fout zit. Het is niet belangrijk dat een paard boxrust krijgt maar rust!! En mijn paard, en ik denk een hoop andere paarden ook, krijgt in de wei véél meer rust dan in de box.
MamboBeach schreef:Ik geloof dat het heel standaard is dat een DA zegt da een paard boxrust moet krijgen.
Daar doe ik dus niet aan mee, of mijn gevoel moet anders zeggen...
En DA opgeleid, ja, dat is zo, maar dat betekent niet alles voor mij hoor!
Je revalideert wel langer dan, maar ik ben van mening dat dit voor alle partijen beter is _rosita_ schreef:xLuus schreef:Toen mijn pony !2 maanden! boxrust kreeg (in de winter) hebben we hem in de stapmolen gezet. Ik vind het ook maar niks dat die paarden op stal staan.. ze zijn dan net een wandelende tijdbom als je er weer op mag rijden..
Ik geef de dierenarts groot gelijk dat je ze het liefst stalrust geeft.. maar zelfs op stal kunnen ze tegen de deur aan trappen, rondjes draaien en verstappen..
de stapmolen noem ik ook niet bepaald een goede manier om blessures over te laten gaan. steeds hetzelfde eeuweig saaie rondje kan in mijn ogen ook niet veel goeds doen, zeker niet voor wat er in het koppie omgaat.

Arabesk schreef:paarden bewegen ook in een box, en dat is nog veel erger-> krap draaien enzo, want daar kunnen ze niet rechtuit lopen
echt stilstaan zou dan al moeten door je paard in een stand te zetten.
Bokken, rennen, draaien, sliding stops ed
maar dat wist je vast wel toch?
de mijne kon het op een stukje land van 8 bij 8 gewoon op de plaats
.............. en dat was nog niet zo erg, de weg er naar toe was een groot drama