Een ex-draver kopen ja of nee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Een ex-draver kopen ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:27

Ik hoop voor je dochter dat ze goedgekeurd wordt. Het lijkt me een heel erg leuk paard.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:27

Gewoon rijden en laten keuren. Dat is de enige manier om te kijken of het echt HET paardje voor jullie is.

Verder ga ik helemaal met Nina mee. Ik denk dat een draver heel erg geschikt is voor een enthousiaste jonge ruiter die gewoon plezier met hara paard wil hebben

Heel veel succes!!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:32

Winda heeft niet veel gekoerst. Als tweejarige maar een keer, dit jaar maar vier keer. De A staat voor galop, de D voor gedistangeerd, dat betekend dat ze verder dan tien seconden na het paard voor haar binnen kwam.

Ik zou, als ik het paard alleen voor de recreatie kocht, alleen voor een keuring gaan, niet voor de foto's. Zeker niet van de rug. Van de vele dravers die wij in de afgelopen jaren hebben gehad hebben we er maar een die wat met de rug heeft, en dat is niet aangeboren.

Ik zag dat je je ook al aangemeld had op het draversforum Knipoog Daar zal je wel wat positievere informatie tegenkomen Lachen

chrissie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:43

Ik wil gewoon heel zeker weten dat ik een paard koop dat goed is. Ik ken mijn dochter, die gaat voor 1000% voor haar paardje.
De vorige eigenaar vertelde ook nog dat hij haar puur had weggedaan omdat ze niet snel genoeg was.

Groetjes,

Chrissie

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:54

Ik heb ook een draver, heerlijk beesie! Haha!
Mijnes heeft ong, 2 jaar voor de sulky gelopen, maar is verkocht omdat hij te weinig opbracht (dus te sloom was!)
Ik heb hem in Januari 2007 gekocht, en in December 2006 was hij al Klinisch goedgekeurd bij een andere baas, wij hebben er dus niet voor gekozen om het te laten Keuren omdat het keuringsraport al vrij recent was.
Maarja, ik denk idd, dat klinisch keuren genoeg is, maar als je het echt zeker wilt weten voor jezelf, raad ik het natuurlijk niet af. Veder zou ik je niet teveel aantrekken van andere mensen die zeggen dat Dravers vaak kapotgelopen e.d zijn, die mensen hebben vaak nieteens verstand van dravers en roepen maar wat!
Ik hoop iniedergeval dat hij goedgekeurd word, want ik denk dat je Dochter dan een goude pony heeft waar ze trots op kan zijn! Lachen

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:01

DublinJ schreef:
Orangiste heb ik ook dravers.nl Uderzo ziet er trouwesn ook erg goed uit. BEn je al wezen kijken

Om trouwens het koers verleden van de draver te bekijken is http://www.ndr.nl heel geschikt en erg leuk!

ben nog niet wezen kijken, maar ik denk dat het volgende week wordt

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:13

wauw, ik kan gelijk de stamboom van (mijn) paard zien en de prestaties. hij heeft 15x meegelopen in 3 jaar tijd

was trouwens al helemaal Überverliefd: of hij nou wel of niet voor de kar had gelopen, en of hij nou wel of niet had gewonnen.

gewoon liefde op het eerste gezicht Kwijl

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:08

Naja het meeste is al gezegd, dat al die vooroordelen die andere zeggen gewoon onzin is om het zacht uit te drukken XD Ook ik heb een draver, en het is een super recreatiepaard, nee hij zal geen Z lopen maar dat hoeft ook niet, al zijn er een aantal dravers die het hoog schoppen in de dressuur. Heel veel succes morgen, en kan je alleen maar zeggen dat een draver een superpaard is vooral voor recreatie en de meeste zijn ook heel voorzichtig met kleine kinderen. Ps rijd u zelf ook? Lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:10

Als die goed loopt en goed gekeurd is lekker kopen waarom niet.

chrissie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 18:17

Ik rijd zelf voor geen meter, maar ben al wel van kinds af aan gek op paarden. In mijn jeugd mocht in van mijn ouders niet rijden, dus toen mijn dochter toen ze 6 was aangaf dat ze wilde paardrijden heb ik haar gelijk opgegeven. Ze rijdt nu al 7 jaar en niet onaardig, ben natuurlijk wel bevooroordeeld!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:19

chrissie99 schreef:
Ik rijd zelf voor geen meter, maar ben al wel van kinds af aan gek op paarden. In mijn jeugd mocht in van mijn ouders niet rijden, dus toen mijn dochter toen ze 6 was aangaf dat ze wilde paardrijden heb ik haar gelijk opgegeven. Ze rijdt nu al 7 jaar en niet onaardig, ben natuurlijk wel bevooroordeeld!

Als ik je een tipje mag geven vraag niet te veel de mening van een ander als het goed voelt met het paard moet je er voor gaan anders krijg je er later spijt van. Knipoog

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:04

en ook een draver kan je gewoon net als elk ander paard verzekeren hoor Ja
de mijne is verzekerd voor 3500 euro en ik betaal niets meer dan een ander met een ander ras Lachen

chrissie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 22:14

Midasje, bedankt voor de tip. Dat is ook precies wat ik van plan ben. Als Winda morgen wordt goedgekeurd, dan komt ze bij ons.
Ik hou jullie op de hoogte.
Alle anderen natuurlijk ook bedankt voor alle reacties!

Groetjes,

Chrissie

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:27

Wat leuk.... ik hoop dat ze goed gekeurd wordt...
Hou ons op de hoogte Lachen

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:47

Leuk, Chrissie. Ik kan het draversras ook alleen maar aanraden. Ik zag de naam van de trainer waar ze vandaan komt, en dat is een hele aardige man. Goed voor zijn paarden, en die is ook zeker zuinig met haar geweest. Ik hoop op een goedkeuring van de dierenarts!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:15

Al die vooroordelen bah zeg ! reageer als je er pas iets vanaf weet.

Ik heb zelf een 5 jarige dravermerrie Uviana Flash. Ben gek op haar en zij was niet snel genoeg op de harde banen.

Geweldige dieren met een super karakter, Nog een reden waarom je voor dravers moet gaan ...
9 van de 10 keer zijn ze al netjes verkeersmak vanwege hun koersverleden.

Zie mijn profiel en zie een gelukkige draver die het werk met plezier doet en niks mankeert.

Heel veel suc6 met de keuring !!!!!! OK dan! OK dan!

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:18

nou

wij hebben op de manege ook een ex hard draver
en dat is toch een liefie je kan er iedereen opzetten
en galoperen als de beste
ze kan een leuke L proef lopen
en ze is ook verzerkerd
want dat zijn alle manege ponies bij ons op de manege

Haha!

chrissie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:49

HOERA!! Ze is goedgekeurd en ik heb haar gelijk gekocht. We zitten echt op een roze wolk, we zijn echt superblij. De dierenarts vond haar schitterend, ze had mooie gangen, de galop ging super en hij vond haar gezien haar leeftijd heel rustig.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:58

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste paard, een dravermerrie!
Zolang je niet ZZ - springen wil of Grand-Prix dressuren wil zijn het trouwe, harde werkers die zich 100% geven, weinig mankeren, oud worden en veelzijdig inzetbaar zijn.
Wat dressuur, een sprongetje, een buitenrit, en ook Endurance is ze op het lijf geschreven!
Hopelijk hebben jullie er heel veel jaren een SUPERpaardje aan!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:59

Van harte meid echt dravers zijn super paarden!! Ik heb er zelf ook een zie mijn profiel. Zou echt niet anders meer willen hoor!! Heel veel plezier met je super paardje Haha!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:02

GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

en nu nog die van mij Boos! Scheve mond

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:16

Super zeg, gefeliciteerd met jullie aankoop! Lachen

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:30

Van harte gefeliciteerd! Dravers zijn echt leuke paardjes, waar je zeker veel plezier aan gaat hebben! *LOL*

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:08

Gefeliciteerd met je nw aanwinst!!! ben eigelijk wel benieuwd na een foto...

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:09

ik ook wel Ja