[AR] Oververhitting in marathon, wie scheert z'n wedstrijdpony's?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: Oververhitting in marathon, wie scheert z'n wedstrijdpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:13

beetje oftopic miss maar dit is mijn creatie:

Afbeelding

benen en hoofd niet gedaan puur voor bescherming omdat ze nog wel gewoon een uurtje of 5 per dag op de wei staan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:19

Hee Maisie, lekker sportief modelletje, wat is je pony dan mooi slank en gestroomlijnd he, ik denk dat er onder de teddyvacht bij ons ook ranke modelletjes tevoorschijn komen........
Ik heb trouwens voor mijn eigen paard ook een stuk of 7 dekens, maar puntje bij paaltje komt het erop neer, dat ik aan 2/3 dekens ook genoeg zou hebben uiteindelijk, vandaar mijn vraag wat nu echt nodig is!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:55

als ik er 7 per pony zou hebben, zou het wel heel erg worden. haha, dan zouden het er 35 zijn Tong uitsteken ik heb er nu volgens mij gemiddeld 4 per pony liggen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:40

7 Dekens? OMG, ik doe al 8 jaar met 1 wolle deken, 1 badstof deken (zelf in elkaar gezet met twee handdoeken) en 1 canvasdeken (welke ik zelden gebruik)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:00

Napie schreef:
7 Dekens? OMG, ik doe al 8 jaar met 1 wolle deken, 1 badstof deken (zelf in elkaar gezet met twee handdoeken) en 1 canvasdeken (welke ik zelden gebruik)

Zijn wel allemaal voor verschillende doeleinden hoor, 2 uitrijdekens,2 regendekens, 1 fleecedeken,2 bucas winterdekens, oja nog een vliegendeken en halsdeken voor de jeuk.....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:06

Je hoeft je niet te verdedigen hoor!
Ook al wil je 70 dekens hebben dat is toch jou keuze.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:26

manie schreef:
Je hoeft je niet te verdedigen hoor!
Ook al wil je 70 dekens hebben dat is toch jou keuze.

Heb je gelijk in, maar ik vond het ook best veel, maar ja, ik gebruik ze toch echt wel allemaal, heb er trouwens pas nog 2 weggegooid, waren op, wel gedemonteerd, alles wat ik kon hergebruiken eraf gehaald, altijd handig als er es wat stuk gaat......

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 06:51

Als je er eentje hebt, is het veel makkelijker om er veel spullen voor te kopen, denk dat ik voor mijn KWPN-er toendertijd minstens 10 dekens heb gehad!
We hebben ook wel een stuk of 30 shetlanddekens in het rek liggen, maar hebben dan ook 20 ponietjes.
Hoewel er maar 4 een deken nodig hebben, dus dan kom ik ook wel op een hooggemiddelde.....! Vind het gewoon leuk om diverse dekens te hebben in verschillende maten, dan zit er altijd wel een goede maat en soort tussen als je er een nodig hebt!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:14

ja ik heb er ook best veel. maar ze gaat nu al het 3e jaar in met haar 1e winterdeken. ook laat ik ze als er wat kapot is repareren en gooi ik niet snel iets weg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:55

Je kunt ook altijd kijken voor 2ehands dekentjes, scheelt vaak een hoop geld.
Stal Hazelberg verkoopt ook fijne dekens, goede pasvorm!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:58

ja idd 2e hands. even denken hoor heb geloof ik 5 of 6 dekens 2e hands gekocht de meeste hier van bokt. op marktplaats saan er soms ook wel.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 10:03

Zit ik ook al op te kijken op MP, wat voor maat heb jij Maisie, ik dacht zelf aan 110/145, onze shetten zijn rond de 1.10 en 1 daarvan is best wat langer als normaal, zit veel welsh bloed in.
Ken eigenlijk niemand met dekens bij shetten, anders kon ik eerst ff proberen qua maat...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:37

als je wil kan je er een paar van mij proberen al zit er per merk verschil in de maat. mijn welshjes zijn 1,21 cindy is normaal gebouwd en ferro wat lang.

regendekens hebben ze nu van HH cindy 135 en ferro 145. maar alleen zijn deze net iets te kort voor het mooie. had ik voor ferro een staldeken van HH maat 155 is deze weer te lang. en cindy heeft nu als winterdeken eentje van global maat 135 (dacht ik).

dus durf het echt niet te zeggen. ligt aan het merk maar het zal idd 135 of 145 zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:22

Ik geloof dat onze fleecjes 1.25 zijn en die zijn echt te kort/klein, ooit es op Paard en Koets gekocht, dus geen omruilen.....
Zal ook per merk wel schelen, kijken wel of we ergens tegenaan lopen, misschien volgende week in Drenthe, kunnen we gelijk passen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:20

Ik vind de bovenlengte ook erg belangrijk.
Sommige dekens zijn bij de hals veel te breed en schuiven hierdoor omlaag/naar achteren. Ik heb dit vooral met S&K, maar dat is dan niet bij shetten, maar bij appaloosa's en die zijn weer smaller in de borst.