Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

benangelique schreef:3x raden wie het systeem heeft uitgevonden.....volgens mij noem je het een PASSOA, Pessoa is een springruiter....
Romy18 schreef:nieuw topic geopend: elastiek vs touwtje= niet rekkende hulpteugel
Romy18 schreef:mensen die een 3 jarige 3 keer rijden en 2 keer met pessoa longeren is vragen om problemen
Greetz

Sabbientje schreef:Mijn paard is een type van: Hoe strakker de hulpteugel, hoe meer tegenwerking ze geeft. Een redelijk losse Pessoa/ slof werkt het lekkerst bij haar.
). En ja, hij is maar 5j, dus hij is nog jong, niet helemaal volgroeid, blablabla. Als dit het enigste is waarmee hij ontspant na nog geen 2min en dit leuk vind dan blijf ik het doen. Heb de pessoa nog maar 2x gebruikt bij mij eigen paard, 1x voor 15min en 1x voor 30min (mijn gsm was uitgevallen, dus wist de tijd niet). Foto's: viewtopic.php?f=10&t=843768&hilit= 

jollyjoker schreef:Bij ons doet een 3 jarige niet meer als 3x per week wat, 4 jarige 4x, 5 jarige 5x, en daarna mogen ze gewoon werken!