Noppert schreef:Nee hoor, absoluut geen advertentie, gewoon een ervaring!!
Perceptie is realiteit.
Ík lees het als een duidelijk niet onafhankelijke inbreng met een verborgen agenda.
Verder geeft het ´niet meer weg willen´ waarschijnlijk de weerstand tegen vervoeren aan. Ook dat ís stressvol voor een paard en opvoeding en gewenning kan de drempel lager maken net als tegen het verkassen op zích. Dat verandert echter niets aan het progamma waarmee paarden geëvolueerd zijn: alle verandering, alles wat anders is, houdt potentieel een gevaar in.
Niet per definitie een reden om níet op pad te gaan, doch wel realistisch om rekening mee te houden. Volkomen onrealistisch en potentieel schadelijk voor paard en ruiter om wat anders te beweren....
Goed overdacht en -voorbereid kan het een fantastische, verdiepende leerervaring zijn voor de combinatie door de kwaliteitstijd die in een vakantie geïnvesteerd kan worden. Je kan je als ruiter ook afvragen of je voor die kwaliteitstijd tijdens de vakantie het paard moet verkassen. Of dat in het belang van dat páárd is, want dat is het zélden.
Mijn paarden zijn HEEL VEEL gewend doch het in niet in hún belang dat ik meerdaagsen rij en zij daardoor uit hun familiegroep zijn. Dat doe ik, inclusief de leerdoelen, voor míjn lol.
hc