[AR] Voor de liefhebber: gratis les van Ton Monhemius

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Re: Voor de liefhebber: gratis les van Ton Monhemius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:54

BlacKjee schreef:
Bitch schreef:
Al krijg ik geld toe.... hoef geen les meer van Ton.... Haha!

Hahaha heleemaaaaal mee eens!! Clown

Mag ik weten waarom niet?

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:49

je hebt een pm

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:06

En wie is de gelukkige geworden??

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:10

BlacKjee schreef:
je hebt een pm

Wij zijn ook wel benieuwd hoor... Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:50

Ik iig niet.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:32

ik ook niet, heb de namen wel gehoord maar weet ze niet meer.. Ze hadden wel veel aanmeldingen gekregen na deze oproep

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:56

Ik wens degene die nu mag in ieder geval veel plezier! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:28

Bitch schreef:
Al krijg ik geld toe.... hoef geen les meer van Ton.... Haha!

AndreaB schreef:
Mag ik weten waarom niet?

Van mij is niet zo schokkend dat ik het over de pb hoef te doen, hoor. Ik heb in de winter mijn dubbelspan
gedaan bij Monhemius, en les van hem zelf gehad, en het is geen makkelijke man, miste positieve opmerkingen tijdens de les, en dat vind ik toch wel heel belangrijk als je iets moet leren. Maar alles was fout en verkeerd, dus dat werd een beetje moeizaam op het end.. Overigens met vlag en wimpel geslaagd Haha! dus er zal uiteindelijk wel wat voor te zeggen zijn, zijn manier van lesgeven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:48

Wij hebben hier op de vereniging 2 jaar geleden een clinic van hem gehad.
Helaas was ik toen uitgeloot, maar ik heb wel gekeken, en ik vond dat hij dat heel erg leuk en enthousiast deed.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:48

Bitch schreef:
[, en het is geen makkelijke man,

Hihi en dat terwijl ik juist altijd wel lol heb tijdens mijn les en vind dat hij humor heeft!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:53

We hebben 1x les gehad en dat was niet echt een succes. Je werd aardig afgekraakt en een pony die zeer druk was moest steeds met de zweep aangetikt worden. Misschien dat het bij hem werkt maar wij werden er kriegel van en hebben er verder weinig mee gedaan. Alleen het vele kleine lusjes leggen wordt veelvuldig gebruikt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:56

tja ieder zn eigen smaak he, niet iedereen vind iedereen goed les geven, en niet iedereen kan goed les geven, al worden ze daar soms wel voor gevraagd. sommige praten veel, maar zeggen niks waar je wat aan hebt, de ander propt het liefst zoveel mogelijk informatie in een uurtje les, die je een dag later nog aan het uitdenken ben.

ik vind dat je iemand daar niet op mag afrekenen, dat je je mening hebt oke, maar houd dat dan voor je, kan je dat niet, doe er dan niet zo geheimzinnig over en gooi het gewoon op tafel en niet alles via pb, dat is zo zwak..

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:50

palousa_boy schreef:
tja ieder zn eigen smaak he, niet iedereen vind iedereen goed les geven, en niet iedereen kan goed les geven, al worden ze daar soms wel voor gevraagd. sommige praten veel, maar zeggen niks waar je wat aan hebt, de ander propt het liefst zoveel mogelijk informatie in een uurtje les, die je een dag later nog aan het uitdenken ben.

ik vind dat je iemand daar niet op mag afrekenen, dat je je mening hebt oke, maar houd dat dan voor je, kan je dat niet, doe er dan niet zo geheimzinnig over en gooi het gewoon op tafel en niet alles via pb, dat is zo zwak..

dat vind jij. maar misschien zijn er nog meer mensen hier op bokt en waar ik op stal heb gestaan ga jij het dan ook zo op bokt gooien? Ik iig niet en als ik het via een pb wil doen dan doe ik dat, of ben je gewoon nieuwsgierig?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:24

Tsja, respect voor ieders mening. Tuurlijk is het fijn dat een instructeur ook positieve opmerkingen geeft, maar zeg nou zelf; als er echt vanalles schort aan de aanspanning ga je dit niet verbloemen met lieve woordjes.

Ikzelf persoonlijk heb dan liever iemand die zegt waar het op staat. Als ik het hélemaal fout doe en in mijn aanpak 180 graden moet omdraaien, dan mag dat ook zo gezegd worden: 'jij doet het echt fout, jammer want je kunt het beter zus en zus en zo doen....'

Ik vind dat iemand er maar een beetje omheen draaid wanneer gezegd word in zo'n situatie 'goh, tsja da's ook een manier, maar je zou het ook eens zus of zo kunnen proberen', dit klinkt al veel minder overtuigend en wekt soms de schijn op dat jezelf dus ook een 'redelijk goede manier' hebt om iets op te lossen.

Net als met rijden ohz. toen ik nog, als pennymeisje op de manege reed. Dat was soms een echt theekransje. Waarop de instructeur op strenge toon sprak: 'meiden, het is hier géén theekransje, dus hou die praatjes maar voor of na de les, maar hier gaan we wérken! Dus mondjes dicht, en dan mogen jullie gelijk je beugels over het zadel gooien, dan gaan we eens lekker een paar rondjes doorzitten zonder beugels Clown '.

Goeie aanpak.

Maargoed, over de kundigheid en de manier van lesgeven van een instructeur valt veel, héel veel te discussieren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:48

BlacKjee schreef:
dat vind jij. maar misschien zijn er nog meer mensen hier op bokt en waar ik op stal heb gestaan ga jij het dan ook zo op bokt gooien? Ik iig niet en als ik het via een pb wil doen dan doe ik dat, of ben je gewoon nieuwsgierig?

het kan mij helemaal niks schelen wat je van die man vind, je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn, vriendelijk lachen naar elkaar is ook al goed. dat jij je mening heb oke, maar houd dat dan voor je of kom er gewoon voor uit.

en als jij bang bent om tegenover je stalgenoten voor je mening uit te komen, zou ik een andere stal zoeken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:06

Ik heb Ton afgelopen zondag zien rijden, en het was schitterend!
Ondanks dat het zo'n ' botte boer' kan zijn Knipoog , heb ik hem na afloop nog even gesproken, en was het zowaar een leuke vent, vind dat ook wel gezegd mag worden.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:19

Hij zegt ook altijd vrolijk gedag. En rijden kan hij ook. En er zullen ook vast genoeg mensen zijn die wel graag les van hem hebben.

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:41

palousa_boy schreef:
BlacKjee schreef:

dan hoef je het niet zo bot over te brengen en jammer he? ik sta al op een andere stal misschien leren lezen ik KEN genoeg mensen waarmee ik daar op stal heb gestaan en die hier op bokt zitten en als er mensen nieuwsgierig zijn dan doe ik dat liever over PB!

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:22

@BlacKjee: ik ben het wel met Palousa_boy eens, dat het op deze manier geheimzinnig overkomt en ik vind het ook niet echt betrouwbaar overkomen als bekenden van je het niet mogen weten. Maar beetje aardig tegen elkaar doen kan ook geen kwaad, toch? Knipoog

Ik heb wel een paar goede verhalen over hem gehoord, maar er is denk ik over idereen wel een goed en slecht verhaal te vertellen.

In iedergeval hoop voor degene die de les gehad heeft, dat het heel leuk was *LOL*

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:01

Laten we het erop houden dat ieder zn eigen mening heeft ja toch? En tsjah geheimzinnig vinden julie , ik niet en meer ga ik hier ook niet meer over zeggen Lachen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:42

okey, genoeg offtopic dan Haha!

wie heeft er uiteindelijk gereden? een bekende van hier?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:37

daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar...

wie heeft er gereden en vooral... hoe was het???

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:47

Moderatoropmerking:
Het zou prettig zijn als iedereen idd gewoon weer lekker ontopic gaat, dan hoeft het topic niet op slot Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:52

Tanja schreef:
Het zou prettig zijn als iedereen idd gewoon weer lekker ontopic gaat, dan hoeft het topic niet op slot Knipoog

Kan niet zeggen dat het topic er minder interessant van wordt...

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 08:01

Nouvel schreef:
daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar...

wie heeft er gereden en vooral... hoe was het???

Ik zag in een foto topic van iemand een foto van een meneer met een schimmel waar bij stond dat het de les van Ton was.

De vierspan foto's waren ook geweldig, baal wel dat ik er niet bij ben geweest.