Hoe kom ik aan een (niet al te dure) Draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

never

Re: Hoe kom ik aan een (niet al te dure) Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:25

ik heb ook vaak wel wat leuks te koop heb er van het jaar al 11 verkocht als rijpaard lauwie en ijspeer hebben van bokt ook een paardje bij mij gekocht.
ik verkoop ze tussen de 1000 en 1500

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:17

never schreef:
ik heb ook vaak wel wat leuks te koop heb er van het jaar al 11 verkocht als rijpaard lauwie en ijspeer hebben van bokt ook een paardje bij mij gekocht.
ik verkoop ze tussen de 1000 en 1500

Lopen jou dravers op de baan.?
Zo ja welke.?
Ik heb ook een dravertje van de baan genaamd Sauvage,

Meer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:56

Een draver lijkt me niet zo heel moeilijk om aan te komen, kijk op www.dravers.nl of ga een keer naar de koersen kijken op duindigt of in alkmaar ofzo, dan lopen er genoeg trainers rond, en kun je goed informeren.

Liefs,

closetoandre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:47

kijk bij dravers.nl
heb er ook een
gekocht in oudesluis
ze heeft er meer
je kunt ook op marktplaaats kijken
ze zit ook op bokt
tiger en nog wat
we hebben niet zoveel betaald
ze liggen rond de 1500 en 2000 euro
niet duur voor zo een trouw paard
later heb je er veel plezier van
je moet er alleen veel tijd in steken
Laatst bijgewerkt door Djilna op 26-11-07 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: heleboel posts samengevoegd

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:56

@ closetoandre: is het niet makkelijker als je het in 1 bericht zet? Lachen

@TS: zijn vaak idd genoeg leuke dravertjes te koop. Zijn vaak hele trouwe paardjes die als ze je eenmaal goed kennen voor je door het vuur gaan Ja.

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:57

closetoandre : Kan je alles in 1 bericht zetten dit is niet toegestaan!!!

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:59

Closetoandre:je mag het ook gewoon allemaal in een bericht zetten hoor Tong uitsteken
Ontopic: Ik heb ook een draver. Heb hem via speurders gekocht. Een draver is idd niet al te moelijk om aan te komen lijkt mij zo. Gewoon even goed zoeken naar de juiste. Veel succes ermee!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:17

Closetoandre, ze zit niet op Bokt. De Tiger nog wat is iemand anders, die ook haar draver bij haar heeft gekocht.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:28

Welk paardje heb je dan gekocht closetoandre? close to you? Tiger BD is zijn naam Tong uitsteken als je die tiger bedoel. Tiger was 1500, en dat is wel veel voor een draver in het algemeen, maar zou het zo weer doen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 08:52

1500 euro is echt niet zo veel hoor. Je hebt een 6-jarige, ingereden en klinisch goedgekeurde draver gekocht. Dan is 1500 een hele gangbare prijs.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:09

Het is net hoe je bekijk wat ingereden is Knipoog Niet dat edith het niet goed gedaan heeft, maar ze heeft er toen 3 keer opgezeten zoiets en de rest hebben wij gedaan, wat nergens op leek haha. Hij was wel zadelmak, en kon stappen en wat draven en sturen ging ook nog en halthouden maar meer ook niet hoor.

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:27

bij de slacht staan vaak nog leuke dravers voor de recreatie sport. Veel renbanen doe hun dravers naar de slacht als ze niuet snel genoeg zijn ofzo...

gr kim

ps red er een van de dood Haha!

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:03

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:15

Het gebeurt al veel minder vaak dat ze naar de slacht gaan gelukkig. Maar komt nogsteeds voor :'( Maarja vandaar ook het forum draverspraat, hoeveel dravers daar wel niet ohz echt top!

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:30

maar hoe kan je ze dan echt bij de slacht vandaan halen?
Om ze 'te redden' zeg maar?

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:23

nou als je je paard naar de slacht breng kan je er het beste bijh blijven toch hij dood is zeg maar, want als een slager zoiets heb van na die kan ik nog verkopen doen ze dat. en veel paarden worden ook gefokt voor de slacht.

gr kim,

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:39

ik heb een ingereden 6-jarige draver voor 800 gezien op marktplaats, maar ik weet niet of hij er nog op staat (is al weer een paar weekjes geleden)

Alvast suc6 met je zoektocht!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:46

kimmiepimmie schreef:
bij de slacht staan vaak nog leuke dravers voor de recreatie sport. Veel renbanen doe hun dravers naar de slacht als ze niuet snel genoeg zijn ofzo...

Ten eerste doen 'de renbanen' ze niet naar de slacht, dravers zijn geen eigendom van een renbaan maar van een eigenaar (duh Tong uitsteken ). En dat zijn meer en meer liefhebbers, omdat er gewoon steeds minder mee te verdienen valt.
Ten tweede gaan er steeds minder dravers naar de slacht, als er al niet door de eigenaar/trainer een baasje voor wordt gezocht (dat gebeurt gelukkig steeds vaker, er worden ook steeds betere prijzen betaald voor dravers dus dan wordt het voor hen ook de moeite waard een maandje langer te wachten om iemand te vinden Knipoog ) dan gaan ze vaak naar handelsstallen of maneges.
En er worden al helemaal geen dravers voor de slacht gefokt! Verward

Hoe je een paard bij de slacht kunt kopen zou ik ook niet weten, als die paarden al doorverkocht worden dan zal dat altijd via een handelaar gaan. Of je moet bij de ingang van het slachthuis op wacht gaan staan. Haha!

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:43

hahaha dank je Nina... dat laatste lijkt me niet zo'n heel leuk idee Bloos! ik zou al die paarden mee naar huis nemen!! hihi!
maar je hebt wel gelijk, steeds minder dravers worden naar de slacht gedaan volgens mij! maar goed ook, die prachtpaardjes met het gouden karakter! Die horen niet bij de slacht!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:46

Gewoon goed om je heen kijken. Er staan genoeg leuke dravertjes op internet te koop. Ik heb de mijne 3 jaar terug als toen nog 8-jarige gekocht voor 850 inclusief een mooi Stübben dressuurzadel.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:24

De prijzen zijn inmiddels wel wat hoger geworden, zo tussen 1000 en 1500 euro is denk ik al heel normaal.

Jammer voor de individuele koper Tong uitsteken, maar heel positief vanuit onze vereniging gezien: het betekent dat er minder vooroordelen spelen, dat er meer markt komt voor dravers, en dat er uiteindelijk dus meer dravers een mooi tweede leven krijgen. Lachen

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:08

hee nina ik heb een hele tijd in dat wereldje gezeten dus ik praat geen onzin, kijk dat het niet overal gelukkig het zelfde is dat blijkt uit jou verhaal maar jehoef niet zo raar te reageren zeg!!!!!! en btw waar staat in mij verhaal dat ik dravers bedoel die gefokt voor de slacht worden???????

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:13

Zo raar vind ik Nina's bericht niet.

Tuurlijk worden Dravers niet gefokt voor de slacht. Ik ken weinig fokkers die voor de lol zoveel geld betalen om lid te zijn van de NDR, dek- en veulengeld betalen en ze dan alleen maar naar de slager doen. Feit is wel dat je als ze een jaar oud zijn wel kan zien of het wat wordt. Als het écht niets is, kan je het wel proberen, maar soms zijn het nou eenmaal geen goede dravers. Fokken is gokken.

Een paard bij de slacht vandaan halen vind ik wel het slechte wat je kan doen. Over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten) staan ze er met een reden. Kapotte benen zie je niet van de buitenkant. Levensgevaarlijke paarden, andere lichamelijke problemen... Ik zou er echt nog wel een keer over nadenken voor ik daar een paard weg zou halen. Ga dan gewoon naar een trainer toe.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:24

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:37

wendybz waar staat dat ik een draver bedoel dan die voor de slacht word gefokt? ik ken er een paar die gewoon voor de slacht gefokt worden al die paarden die in friesland op dat eiland waren opgesloten door het water zijn ook vrijwel allemaal slachtpaarden.