freestyle vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Re: freestyle vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:23

Ik denk dat je je paard nog meer moet 'uitnodigen' om bij jou te komen. Niet in haar ogen kijken, gwoon naar de grond en ga eens echt op je hurken zitten en rommel wat met het zand ofzo. Grote kans dat ze dan dichterbij komt. Als ze dit doet uitgebreid belonen en dan ook stoppen met oefeningen doen!
Je denkt dat je paard dominant is (kan uiteraard ook zo zijn Knipoog ) maar hou er ook rekening mee dat je paard wel eens erg onzeker kan zijn. Dit is bij mijn paard het geval, velen denken dat ze erg dominant is maar in feite is ze erg onzeker waardoor ik heel heeeeel duidelijk moet maken wat ik wil dat ze doet vooraleer ze ook effectief iets onderneemt. Daarom de tip om je letterlijk (= hurken) klein te maken ipv figuurlijk (= dmv schouders laten zakken), dit kan je opbouwen totdat je in een 'normale' uitnodigende positie kan blijven staan.

Succes ermee!

werida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:01

ik denk dat op je hurken zitten niet erg verstandig is.
je maakt je klein dus onderdanig voor je paard.

ga zelf rustig staan kijk naar het paard zijn rug en steek je hand duidelijk zichtbaar naar voren.
reageert hij niet zet dan een klein stapje naar achteren of opzei.

bij mijn paardje hielp het :)

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 09:36

hoi dit is al een oud topic. Het dominante paard is ondertussen ook verkocht. Ik was alle strijd moe na 2 jaar.
Ik heb nu een fjord die freestyle prima doet en maar wat graag naar mij toe komt zodra ik dat aangeef.