'echte' boomloze dressuurzadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: 'echte' boomloze dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:00

skessa schreef:
oké ja, helemaal met jou eens Knipoog Maar die ijslander en veelzijdigheidsmodellen die ik geprobeerd heb hebben weer véél dikkere kussens dan jouw Comfort.
Mij werd verteld dat een bontje eronder ook wel kon. (maar ik had er zelf wel - heel eigenwijs- een grandeurpad onder)

Ik geloof je dat ze dik zijn, maar zelfs onder mijn 4 cm dikke panelen doe ik een pad met inlages.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:19

ik geef je geen ongelijk ,ik deed het ook Knipoog
Maar je kunt wel zien op de foto van de startrekk isi hoe ontzettend dik die kussens waren Knipoog

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:33

Ik heb de HM en ben er dol blij mee. Alleen als je een heel breed paard hebt is dit zadel minder geschikt want dan zit je als ruiter wel heel erg in spreidzit. Daar hebben ze bij Heather Moffet wel iets voor; een seat-saver! Deze ken ik niet, mijn paard is niet heel breed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:50

Ik heb de Sensation ook gehad , 2 jaar terug denk ik...?

Was een erg fijn zadel , tijdje op gereden. Voelde wel veel meer als een boomzadel aan dan als boomloos , als je Torsion / Barefoot gewend bent. Erg "stug en stevig en voorgevormd zitje" zeg maar. Voor mij was dat uiteindelijk de reden om hem weg te doen , maar veel mensen vinden boomloos zoals bij het Barefoot-type juist te soepel en hebben liever het wat stuggere gevoel met wat minder contact zoals ze van hun boomzadel gewend waren. Wat dat betreft is de Sensation dan echt ideaal !

Ook als je nog nooit boomloos hebt gereden dan zul je de Sensation waarschijnlijk ervaren als een zadel met heel veel soepelheid en gevoel , vergeleken met een standaard boomzadel is dat ook zo. Maar vergeleken met een Barefoot is het een plank Bloos

Toch heb ik er een tijd heel fijn op gereden , het is anders maar op zichzelf toch zeker wel een heel erg fijn zadel ! Fijne zit , zacht en stevig. Materiaal is wel okee maar de zweetbladen vond ik rap minder worden. Niet echt storend verder maar ben benieuwd hoe mijn Sensation er na 2 jaar uitgezien zou hebben.

Ik zou hem zelf wel altijd met een goede pad met inlages gebruiken want zo direct op de rug of met een standaard dun dekje eronder komt er imo veels te veel druk op de ruggengraat en schoft.

Vergeleken met een standaard boomzadel was de zit echt heerlijk. Ideaal voor mensen die iets tussen het gevoel van boom en boomloos in willen.

Ik vond zelf wel dat er een vervelend randje aan de zijkant van de zitting zit , zeg maar waar de lepel overgaat in het zweetblad. Op langere ritten ging mij dit storen. Het liep niet vloeiend schuin afgesneden over in het zweetblad maar voelde aan als een laag van een paar cm dik die ineens recht afgesneden ophield waardoor je dijbeen over een soort "stoepje" ligt de hele tijd. Het maffe was dat ik het met de hand niet kon voelen , tijdens kortere ritjes ook niet , maar tijdens langere ritten was het enorm irritant en gaf een erg bloed-doorstroming-belemmerend gevoel in m'n benen.

Uiteindelijk was dit voor mij de hoofdreden om hem toch maar weg te doen , hoewel ik het lang heb uitgesteld omdat ik het zadel toch zo fijn vond dat ik hem eigenlijk niet meer kwijt wilde....

Ofwel : op zich erg fijn zadel dat ik heel erg waardeer , en zeker een aanrader voor mensen om eens te proberen , maar voor mij was hij het uiteindelijk toch niet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:12

ik heb de HM nu ook op mijn dikkiedik liggen en ben wel aardig gewend aan het brede zitten. ik vind het dan ook niet storend of mezelf in de weg zitten met rijden Lachen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:58

deze sensation zou ik echt zó graag willen!!

http://www.elmamiddel.nl/images_upload/ ... CN0867.JPG

ik 'moest' voor mijn vz paard eigenlijk wel een boomloos. Aangezien haar drachtigheid en (sowieso) verandering van postuur kan er bijna geen boomzadel op (of ik moet 'm om 't half jaar flink aan laten passen, maar das gekkenwerk).
Nu heb ik een Barefoot londen, omdat ik dat een goed kwaliteitszadel vind en niet te duur.
En ik zit er lekker in.

Maar mijn droom blijft die van de link!!!
Laatst bijgewerkt door mirkip op 16-09-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:00

dat is de nieuwe Sensation dressuur. Knipoog

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:09

ja echt joh... ik vind 'm super.
Heel chique, en het lijkt me hartstikke fijn leer.
de prijs ligt in canada (canadese dollars) ongeveer op 1250. Hoeveel is dat omgerekend in euro's? (1000?)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 06:58

mijn Sensation heeft vorig jaar 1035 euro gekost. En volgens mij zou de prijs omhoog...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:44

Klopt..

Ik had die mevrouw gemaild van die site.
En dit kreeg ik terug:
[...]De G4 komt pas halverwege volgend jaar uit en wordt fors duurder (rondde 1200 Euro).[....]

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 16:03

heb je nog even tijd om te sparen dus Tong uitsteken
En dan maar hopen dat de dollarkoers wat laag is. Nagelbijten / Gniffelen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:38

Inderdaad, dat hoop ik ook ja!
(dat sparen schiet bij mij toch al nooit op Tong uitsteken )

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:04

pompom schreef:
arno8 schreef:
De Barefoot London zit echt verschrikkelijk....

Haha!
Smaken verschillen....bij mij zit deze geweldig.

Inderdaad, bij mij zit hij ook geweldig, en voor zover ik dat kan weten bevalt hij mijn paard ook prima!