Veilig opstapje (tips gezocht)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merith_ezra

Re: Veilig opstapje (tips gezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:19

bij ons op stal zijn er gewoon van die regen-drink emmers en doen doen het goed hoor! (wel is de bovenkant met hout verstevigd..)
en ook nog een metalen krukje, die vind ik handiger.. Knipoog

groetje

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 12:20

@ Sies: die opstapjes lijken me erg veilig. Denk niet dat ze kunnen omvallen. Zijn de randen niet heel scherp?

@ merith_ezra: wat zijn regen-drink emmers? Nors opkijken Of bedoel je regentonnen?

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:28

Ik heb ook een plastic opstapje en een plastic tuinstel gehad, maar ik gebruik ze nu allebei niet meer omdat bij ene ikzelf en bij de andere mijn vriend er tijdens het opstappen met zijn voet doorheen is gegaan. Ik vind ze na een tijdje niet veilig meer omdat het kunststof in de loop van de tijd als het ware bros wordt, zonder dat je dat ziet.
Bij mijn vriend op zijn werk hebben ze een groot houten blok met een laag stuk en een hoog stuk (in de vorm van een trapje). Dat werkt volgens mij best goed.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:31

PeruaansePas schreef:
@ Sies: die opstapjes lijken me erg veilig. Denk niet dat ze kunnen omvallen. Zijn de randen niet heel scherp?

@ merith_ezra: wat zijn regen-drink emmers? Nors opkijken Of bedoel je regentonnen?

Die tonnen zijn zo afgesleten in de koeienstal waar ze uitkomen dat deze niet meer scherp zijn, is ook best dik pplastic

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:40

Ik heb een 2 treeds opstapje/hjuishoudkruk met armleuning. Is vrij hoog en stabiel. Wij hebben hem bij de Lidl vandaan maar Blokker ed heeft ze ook.

Nadeel van een caravankrukje is dat die vaak wat laag zijn.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:19

Ik heb een poetsbak/opstapje in 1. Weet niet wat het merk is (was wel zo'n 40€ in de winkel dacht ik), maar de in de bak stop je al je spullen en het deksel kan je er zo afhalen zodat je een handig opstapje hebt voor het opstijgen. Gebruik het al jaren en voldoet prima!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 23:02

Echt leuk om te lezen wat iedereen gebruikt. Leuke dingen zitten erbij hoor. Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 06:25

ik lees even mee.
ik heb nu een ikea krukje, maar die heb ik et wat te vaak buiten laten staan in de regen en geloof me... daar wordt ie niet steviger van.
ik heb zo'n opstapje van curver wat prima is als je met zadel rijdt, maar ik ben nu idd nog op zoek naar iets wat hoog genoeg is om erop te klimmen zonder zadel.

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:00

Kennen jullie dit soort opstapjes?

Afbeelding

Door het grote grondoppervlak zijn ze goed stabiel, en je kunt er nog wat in stoppen ook! Je hebt ze met 2 en met 3 treden.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:34

Melf schreef:
Kennen jullie dit soort opstapjes?

Afbeelding

Door het grote grondoppervlak zijn ze goed stabiel, en je kunt er nog wat in stoppen ook! Je hebt ze met 2 en met 3 treden.

Waar kan je deze krijgen? Ik vind ze er goed uit zien.
Heb je er zelf ervaring mee? Gaan ze wel een tijdje mee? Heb je een link oid?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:41

hey, dat ziet er goed uit!
waar zijn ze te verkrijgen en niet onbelangrijk... wat kost da?:P

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:57

Deze zijn van Horsemen’s Pride, maar als je gaat zoeken op verschillende Amerikaanse verkoopsites dan vind je er wel meer (zonder opbergvak, met handgreep, verschillende hoogtes etc.). Overigens zijn deze 'krukjes' ook erg handig bij het toiletteren.

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar verwacht ze binnenkort te kunnen verkopen in mijn shop. De prijzen liggen wel een stuk hoger dan die van het welbekende 'ikea-krukje', afhankelijk van het model zo tussen de 40 tot 90 euro.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:15

_rosita_ schreef:
ik lees even mee.
ik heb nu een ikea krukje, maar die heb ik et wat te vaak buiten laten staan in de regen en geloof me... daar wordt ie niet steviger van.
ik heb zo'n opstapje van curver wat prima is als je met zadel rijdt, maar ik ben nu idd nog op zoek naar iets wat hoog genoeg is om erop te klimmen zonder zadel.

Goed punt van veiligheid. Heb je het ikea opstapje niet gelakt of gebeitst? Dat ben ik wel van plan als ik er een koop (en even leuk beschilderen, als ik toch bezig ben Lachen ).

Ik weet wel dat er ook vrij hoge opstapjes van Curver zijn. Daarmee stap je gemakkelijk op een paard van 175 cm.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:22

PeruaansePas schreef:
Goed punt van veiligheid. Heb je het ikea opstapje niet gelakt of gebeitst? Dat ben ik wel van plan als ik er een koop (en even leuk beschilderen, als ik toch bezig ben Lachen ).

.

mijn haarkleur is blondT...zegt dat genoeg? Bloos Tong uitsteken
nee, ik had m in elkaar en hup, gelijk gebruiken en dan even vergeten, bedenken dat het binnenkort écht gelakt moet worden en toen was het al te laat...

qua veiligheid vind ik m niet heel fijn, er zitten grote 'gaten' in waar de benen makkelijk doorheen kunnen

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:30

@ W-W: Die kunststof opstapjes zien er goed uit. Zou je mij op de hoogte willen houden als je ze binnen krijgt?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:53

@_rosita_: Je kunt de open zijdes ook dichtmaken met kunststofplaten. Weet niet meer hoe het spul heet. Wordt vaak in meubels gebruikt, is dun en maakt het niet zwaar.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:02

Karolientje schreef:
@ W-W: Die kunststof opstapjes zien er goed uit. Zou je mij op de hoogte willen houden als je ze binnen krijgt?

Melf zal deze binnen krijgen. Niet ik Knipoog
Ik zou wel willen weten waarneer je ze binnen krijgt en welke hoogte ze hebben (of welke hoogtevariaties er zijn)

Mvg

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 20:22

beantsje schreef:
ik zit ineens te bedenken; zou een caravanopstapje niet wat zijn?

En als je voor mooi gaat; wat vind je hier van?
Afbeelding
*zal best wat kosten... bron

Deze is € 73,95 Wow!
Dan liever 7 Ikea's... Vork

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 10:47

Ik heb mijn Ikea keukentrapje gekocht. Ben bezig hem geschikt te maken voor het buitengebeuren. IK ga dus al 2 dingen doen die je er niet mee moet doen: schilderen én buitengebruiken. Vork
Ik plaats wel een foto want het wordt een crea-bea gebeuren. Bloos