[***] schreef:JoyCiej007 schreef:
Dan ligt dat toch echt aan de training van jouw shet.
Mijn merrie is een iel gebouwde merrie, fokmerrie zelfs, dus vaak ook nog drachtig (en ja, ze loopt eigenlijk bijna altijd tot aan de bevalling gewoon voor de kar, wel iets minder zwaar natuurlkijk) en ik maak complete dagtochten met mijn houten 4wielige recreatiewagen in enkelspan.
Ik rijd meestal op verharde weg, omdat de kar anders zo ontzettend hobbeld bij heuveltjes en gaten, maar ze heeft genoeg kracht om constant in het bos of op mul zand te lopen. Ik ben nu bezig om voor langere tijd in galop door zwaar zand heen te rijden, haar conditie is perfect maar op dat gebied moet het nog iets omhooggeschroefd worden voor marathons...
Dat het aan de training van mijn shet ligt is onzin, want ze heeft heel veel conditie. Een tweewieler over een bospad of strand is gewoon te zwaar voor een shet met een tweewieler erachter.
Conditie heeft ze misschien wel, maar kracht dus blijkbaar niet.
Jij scheert alles over één kam door te zeggen dat het voor een shet te zwaar is, over een bospad met 2wieler.
Nu zijn er met mij nog vele andere shetten die in enkelspan zelfs met een 4wielige wagen over bospad en zand kunnen gaan, dus wat jíj zegt, da's onzin. Misschien niet voor jouw shet, maar dan werk jij gewoon te weinig aan krachttraining, er zijn zat shetten die het wél kunnen