Voor de rest hebben wel alle vakjes bomen waar ze onder kunnen gaan staan. In de winter heb ik ze op het weitje met het stalletje staan. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Voor de rest hebben wel alle vakjes bomen waar ze onder kunnen gaan staan. In de winter heb ik ze op het weitje met het stalletje staan.
MysticTinker schreef:Toen ik bij 'mijn' boer kwam,vroeg ik of hij een schuilstal wilde maken.Officieel móet je een schuilstal hebben, anders kun je een boete verwachten
Tinkerloos schreef:MysticTinker schreef:Toen ik bij 'mijn' boer kwam,vroeg ik of hij een schuilstal wilde maken.Officieel móet je een schuilstal hebben, anders kun je een boete verwachten
Dat mocht niet van de gemeente,en als hij er wel een zou neerzetten,dan kon hij een flinke boete verwachten.![]()
Tinkerloos schreef:MysticTinker schreef:Toen ik bij 'mijn' boer kwam,vroeg ik of hij een schuilstal wilde maken.Officieel móet je een schuilstal hebben, anders kun je een boete verwachten
Dat mocht niet van de gemeente,en als hij er wel een zou neerzetten,dan kon hij een flinke boete verwachten.![]()
Misschien is het per gemeente verschillend??

MysticTinker schreef:Ik heb dat gehoord van een kennis, meteen even nagevraagd, en ze had haar paarden inderdaad in het buitenland staan. Zij had waarschuwing gekregen en moest perse voor een schuilmogelijkheid zorgen.
Maar jullie hebben gelijk, in Nederland is dat nog niet zo.
boefster schreef:het ligt er natuurlijk aan wat je doel is met het paard, als het een jong paard is in een koppel zie ik geen pobleem, die hebben vaak geenschuilstal, maar als het je paard is waar je fanatiek mee rijdt is het wel fijn als hij droog kan staan.
amosje schreef:ik heb wel stallen maar geen schuilstal in de weide
dus als het snachts regent hebben ze dus eigenlijk pech
maar ze kunnen daar tegen hoor
en overdag staan ze ook buiten
behalve als er veel dazen enzo zijn doe ik ze overdag op stal
en als ze niet binnen willen blijven ze buiten
als ze echt binnen willen staan ze aan de poort en laat ik ze binnen
edit : er staan wel veel bomen en die zorgen wel voor schaduw en staan ze ook vaak onder
Visconti schreef:boefster schreef:het ligt er natuurlijk aan wat je doel is met het paard, als het een jong paard is in een koppel zie ik geen pobleem, die hebben vaak geenschuilstal, maar als het je paard is waar je fanatiek mee rijdt is het wel fijn als hij droog kan staan.
fijn voor wie? De ruiter of het paard? Ik snap persoonlijk niet helemaal waarom een jong paard wel zonder schuilstal kan en een volgroeit paard dat in training staat niet?

Visconti schreef:[
boefster schreef:meer met het oog op de koude dagen, als je hem in het zweet hebt gereden, zeker met winterhaar is het lang uitstappen voordat je paard weer droog is. of dagen dat het alleen maar regent. ik persoonlijk zadel liever een droog dan een nat paard op.
Nadya schreef:Visconti schreef:[
Lijkt me duidelijk een geval van vooral 'fijn voor de ruiter'.
MysticTinker schreef:Officieel móet je een schuilstal hebben, anders kun je een boete verwachten![]()
Ik zou mijn paard niet graag zonder schuilstal buiten hebben. Hij gaat er regelmatig in staan, als het bijvoorbeeld érg heet is, of als het flink regent, dan merk ik dat hij toch liever binnen staat.