3-jarige longeren, lukt niet!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Re: 3-jarige longeren, lukt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 16:03

Ik laat het ook liever aan iemand anders over ja Knipoog Ik ben me nu ook heel erg aan het verdiepen in NH en heel die dingen, ik kan altijd nog bijleren dusja Knipoog Maar ze is echt zoo ongelofelijk mak in omgang, je kan er zo (bij wijze van spreke) een zadel opmieteren en bit insmijten en wegrijden, ze zou geen poot verzetten. Maar longeren, tja ze snapt het echt niet. Tijd voor professionals dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:02

ik zou zeggen nemen der tijd voor.
ik doe het anders ik rij verschillende paarden voor mensen probeer het eerst met observeren. wat hoe het paard reageert op dingen dan ga ik pas te werk ik ben iemand die niet de eerste optie van mep der op los want zo werkt het niet en heb ik een hekel aan maar heb welleens paarden meegemaakt waar je echt moes slaan om dat ze zo erg waren ik heb op een jazz hengst gezeten en dat was een hele klus om die normaal te krijgen en ga maar zo door maar ik zou gewoon rustig aan doen als het paard je vertrouwt komt de rest van zelf.
veel succes der mee

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:51

Dniesjj117 schreef:
Grondwerk, zodat ze snapt dat jij de baas bent. Van nature zou een paard al moeten lopen als je alleen maar naar de achterhand wijst. Nu reageert ze helemaal niet op jou, je moet dus duidelijk maken dat je er bent. Zoals Inge Teblick zegt: Zo veel als nodig, maar zo weinig mogelijk.

Het feit is dat het de bedoeling is da ze weet dat ik de baas ben, ik ben namelijk haar verzorgder Bloos