Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
janouk schreef:vraag: waarom zou je met dekje longeren? Omdat anders je singel vies wordt? Ik kan niet bedenken waarom jullie er een dekje onderleggen.
Ik heb ook geen dek onder het tuig liggen als Janouk voor de koets loopt. Kan alleen maar knellen.
Ik maak gewoon mijn tuig schoon na het rijden.
.

Mijn longeersingel is overigens ook zacht.
( Kan je ook in 'stijl' longeren..
leuk dekje met dezelfde kleur peesjes enz..:p)
visionair schreef:Dekje is overigs wel fijn, want dat neemt het zweet goed op.

Damber schreef:janouk schreef:vraag: waarom zou je met dekje longeren? Omdat anders je singel vies wordt? Ik kan niet bedenken waarom jullie er een dekje onderleggen.
Ik heb ook geen dek onder het tuig liggen als Janouk voor de koets loopt. Kan alleen maar knellen.
Ik maak gewoon mijn tuig schoon na het rijden.
Waarom leg je een dekje onder een zadel??
Ik longeer ALTIJD met een dekje.. en nee dat is niet alleen ter bescherming van het materiaal... Als je het dekje er goed onder legt, zal deze niet knellen.
Misschien zitten er wel wat korreltjes zand of iets dergelijks onder de longeersingel of het zadel! Het zou maar net op een verkeerd plekje zitten, dat je paard er last van hebt. Het is NIET voor de bescherming van je spullen, als je daar alleen aan denkt
Dat is echt het laatste waar ik aan zou denken!