warom die riemen en banden? :s

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: warom die riemen en banden? :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:03

WendyBZ schreef:
Kortebaan bedoel je? Toch moet je eens naar een echte koersbaan gaan Ja

natuurlijk geen hele grote baan nee, niet de officiele afmeting.
paar hec. land afgezet.

Ik zou graga eens met iemand mee willen, en dan alles zien, dus ook achter de schermen, en alles kunnen volgen van het uitladen van de trailer tot het aftuigen en weer inladen.
zodat ik er wat kan van leren en met ervaren mensen spreek

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:03

ik vind dat je iedere sport in zijn waarde moet laten. ik vind de dravers sport echt gaaf. ook ben ik lid op dravers.nl omdat ik zelf ook een draver heb gehad. umpire wonder Knipoog
Ik ga vaak met mijn tante en oom mee die hebben een draver die koerst.
het paard Paco vind het draven helemaal geweldig nou dan vind ik dat dat moet kunnen. het rijden onder de man gebeurt ook. dresuurmatig, daar leren ze van ontspannen en buigen, maar dat vind hij minder leuk, lekker racen op het strand en koersen is zijn passie.

het is niet zielig als het paard het leuk vind, en vaak is er ook veel bescherming voor het paard etc. dus meer tuig! ik vind het absoluut niet zielig want de paarden worden echt zeer goed verzorgd. en er word vooral wisselende trainingen aan geboden. de paarden lopen niet alleen rondjes zoals iedereen denkt. ze gaan niet altijd kei hard, ze staan ook op het land en hebben vaak zeer ruime stallen.
ik weet dit omdat ik ook stal hulp ben geweest van mijn tante en oom hun paard, maar helaas door stage heb ik dit even aan de kant moeten laten liggen.
als ik mocht kiezen wat voor paard ik zou zijn wil ik een draver zijn!!

mensen die niks van de dravers sport weten denken vaak dat het zielig is ik vond het ook zielig maar toen ik dicht bij de sport kwam zag ik dat ik het helemaal fout had.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:04

ik vind het niet zielig, maar net zoals in andere paardensporten zijn er dingen die ik niet vind kunnen.
dat is mijn mening en daar blijf ik bij Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:05

Eerst maar eens gaan kijken hoe het er echt aan toe gaat, dan kun je pas een echte mening vormen Lachen. Kijk maar naar de post van Helina.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:06

Jolliegirl schreef:
WendyBZ schreef:

paar hec. land afgezet.

Ik zou graga eens met iemand mee willen, en dan alles zien, dus ook achter de schermen, en alles kunnen volgen van het uitladen van de trailer tot het aftuigen en weer inladen.
zodat ik er wat kan van leren en met ervaren mensen spreek

Toevallig heb ik al een afspraak staan met iemand van het draversforum voor hetzelfde. Ik zou zeggen, join in Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:07

promptertje schreef:
Eerst maar eens gaan kijken hoe het er echt aan toe gaat, dan kun je pas een echte mening vormen Lachen. Kijk maar naar de post van Helina.

dat vind ik niet helemaal kloppen Knipoog soms zeggen beelden genoeg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:07

WendyBZ schreef:

paar hec. land afgezet.

zodat ik er wat kan van leren en met ervaren mensen spreek[/quote]

Toevallig heb ik al een afspraak staan met iemand van het draversforum voor hetzelfde. Ik zou zeggen, join in Haha![/quote]

Zit momenteel heel krap bij de kas om naar Groningen te komen.
Ik zou graag een keer bij iemand komen kijken, mocht je nog eens tijd hebben voor een nieuwschierig leergierig persoon Haha!

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:11

WendyBZ schreef:
Citaat:

Even deze link lezen Knipoog

Dankje!
Nu is het duidelijk.
Snap wel dat sommige mensen het er onvriendelijk uit vinden zien, maar toch vind ik het goede voorzorgmaatregelen, zowel voor de mens, als voor het paard!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:12

Jolliegirl schreef:
tong vastbinden vind ik ronduit belachelijk en gewoon zielig!
die proppen in de oren vind ik ook niet echt toepasselijk.
het hoofd omhoog houden kán ik begrijpen!
en een ketting in de modn bij een onbestuurbaar paard, haal hem dna uit de koers belachelijk.

ben tevens wel bekend met dravers, kennisen draven op nationaal niveau, maar die rijden met zo min mogelijk troep op t paard!

tong vastbinden is hooguit 5 of 10 minuten dit zorgt er voor dat het paard niet met zijn tong over het bit gaat en dat hij zich kan bezeren. zodra het paard heeft gekoerst gaat dat als eerste los.
ook is het belangrijk omdat het paard door de snelheid zijn tong niet kan inslikken, het zal je maar gebeuren!
het is niet pijnlijk en lever geen probleem voor het paard.

de proppen zijn voor tegen de afleiding. een paard kan schrikken als mensen staan te juigen roepen en schreeuwen dus het is belangrijk dat een paard dat met meerdere paarden in een baan loopt de anderen niet onver lopen door het schrikken.
het kunnen zelfs springers worden, dat is helemaal gevaarlijk en het is vervelend voor de eigenaar en mensen die gewed hebben.
ik vind de proppen dier vriendelijk er zijn echt geen andere mogenlijk heden om dit op telossen. soms worden de proppen op het laatst uit de oren getrokken om het paard te laen schrikken om harder te gaan, maar dit gebeurt niet altijd.

ketting in de mond, mijn tante haar paarden hebben dat nooit gehad.
een ketting is erg zeg je maar met wat rijd je zelf?
een stang? een scherp bit? zijn scharen met dressuur sport of scharen met mensport niet scherp???
je kan zo een paard veel meer pijn doen dan met een ketting, dat heb ik mij laten vertellen. door een pikeur

ik zie de drafsport als een positief iets, veel mensen vinden dat niet en willen een discussie met me aan gaan. even goede vrieden als je een andere mening hebt dan dat ik heb.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:16

Ik rij zonder iets, of met een dubbelgebroken bitje met amper teugelcontact, en als ik dresuuur rij op mijn bijrijdbpaard dubbelgebroken met wat druk.

Ik heb mijn mening ove rbepaalde dingen al gegeven, fijn dat je de uitleg herhaalt, maar ik blijf sommige dingen gewoon niet kunnen vinden.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:18

elienlady schreef:
ik kwam toevallig in dit topic terecht, en vraag me nu eigelijk af waar die proppen, in de oren, voor zijn, snap er even niks meer van, haha.

Zou iemand mij dit uit wilen leggen?

En nou we het er toch over hebben: die "extra" riemen over het hoofd, zijn die dat het hoofdstel niet af kan? of??

En dat ze in de telgang moeten lopen? waarom is dat? gaan ze dan harder? of hoort dat gewoon bij die soort paarden/concoursen?

Sorry voor alle vragen, ben gewoon nieuwschierig.

Sommige hulpmiddelen snap ik wel hoor! vooral die kappen voor het gezicht.

tel gang is een extra gang, die kunnen ijslanders ook! zo heb je ook nog de tolt. maar daar hebben we het niet over.

telgang gaat zeer snel en als het verplicht is om telgang te lopen moet het paard er goed in getraint zijn. soms zijn daar hulpmiddelen bij nodig!
zal zo ook even foto plaatsen
btw. ik ging vaak naar alkmaar maar ook weleens naar duindicht.
ik vind alkmaar fijner omdat het kleiner is Tong uitsteken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:21

Helina, hetzelfde is al verteld Knipoog

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:22

ik vind dat iedereen een mening mag hebben en ik hoop dat we daar als volwassenen over kunnen spreken!
over dit onderwerp kunnen we dus best hevige discussies krijgen, maar dat is zeker niet de bedoeling neem ik aan!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:23

WendyBZ schreef:
Helina, hetzelfde is al verteld Knipoog

oow sorry Clown
ik was zo druk aan het schrijven Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:24

nee Lachen daaorm accepteer ik jullie mening, en ik hoop dat jullie mijn ''mening'' gedachtes kunnen accepteren.
ik heb het niet alleen over de drafsport, ik heb vaker dingen die ik niet vind kunnen, zoals met springen en dressuur

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:35

Foto"s

Ik en Paco
Afbeelding

paco lollige bui Tong uitsteken
Afbeelding

dan ga je inspannen en instappen. best wel zwaar hoor PFFF

Tong vast binden en pikeur helpen
Afbeelding

even in stappen
Afbeelding

even in draven
Afbeelding

de koers:
start
Afbeelding

1e ronde
Afbeelding

finish
Afbeelding

leuk om te vermelden is dat dat meisje wat voor ons rijd een goude helm op heeft, dat betekent dat zei kampioen was onder de leerlingen. en zei is in de rit met onze lusius liza een officieele pikeur geworden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:47

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:48

jammer dat er geen reacties meer zijn op mijn foto's, ik kijk morgen weer. weltrusten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:48

Wou net reactie geven, leuke foto's.
maar ik zou het graag IRL zien.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:25

al dat gezever over die kettingen...speelkettingen trouwens voor stimmulans eerder dan iets anders. die mogen(meen ik gelezen te hebben in het regelement) niet strak zitten, er moet een pisboogje in zitten dus...

daarbij zijn er ook de oorproppen die je laat zitten in de oortjes die dus dienen om het beestje wat te doven waardoor het minder gestresst of heet raakt...zo zielig is dat niet?
tongebandje overigens...heb toen een paard flauw zien vallen omdat hij z'n tong over het bit gooide en hem zowat doorslikte...

maar ja, meeste is al uitgelegd, wilde slechts aanvullen.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:18

oke ik heb ales gelezen Clown en we dwalen een beetje af. ik weet nu warom die rieman dienen enzo. dus klets verder!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:43

Wendy: mag ik ook mee Haha! haha... je begint ondertussen al een geoefende antwoordster te worden !!! misschien in word alvast maar standaard teksten maken Tong uitsteken

Helina: Umpire is niet van jou geweest, je hebt m toch alleen maar verzorgt?

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:34

ik heb het in dit geval niet over umpire maar over Paco en Lucius liza de paarden van me tante,
umpire is een heel lang verhaal, zelfs justi en ylonka weten het hele verhaal niet. maar ik vind het prima hoe alles is gelopen had umpire niet kunnen houden

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:36

kindness, je ziet toch op de foto dat dat umpire niet is!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:40

Rustig maar. bedoel t niet aanvallend hoor!!!

Helina0611 schreef:
ik vind dat je iedere sport in zijn waarde moet laten. ik vind de dravers sport echt gaaf. ook ben ik lid op dravers.nl omdat ik zelf ook een draver heb gehad. umpire wonder ;)
Ik ga vaak met mijn tante en oom mee die hebben ....