wie doet aan T-touch?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: wie doet aan T-touch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:28

Ashquar schreef:
Klinkt wel interessant. Maar raak je het dier dan echt heel zacht aan of is het meer wat harder?
Lijkt me wel leuk om een boek over te lezen, want Santos houdt nooit zo van knuffelen enzo dus misschien vind ze dat wel lekker.

Nee, juist een hele zachte aanraking Knipoog

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:16

Ik heb het een beetje geprobeerd bij Santos en ze vind het heel lekker en ze ontspant zich. Nu weet ik niet echt hoe het moet, maar ik wil het zeker gaan leren!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:27

Ashquar schreef:
Ik heb het een beetje geprobeerd bij Santos en ze vind het heel lekker en ze ontspant zich. Nu weet ik niet echt hoe het moet, maar ik wil het zeker gaan leren!

Goedzo *LOL*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 09:38

Ik heb het ook 5 jaar lang gehad (Tteam op opleiding). De ttouches pas ik wel toe in combinatie met massage.

Alleen de grondwerk oefeningen die bij deze methode horen ben ik wat minder wild van. Continu met dat stokje lopen en dan die lijnen zo raar om het halster. Beetje kleuterlijk en zoooo saai. In ieder geval wij vonden dat dus niks aan en zo overdreven kinderlijk.
Een paar oefeningen vind ik wel nuttig maar die zie je ook in andere methodes of dat is juist vanzelfsprekend dat je dat doet met je paard. Zoals hoofd laag om te kalmeren.
Maar qua grondwerk enzo nééh je kan je tijd dan beter verdoen met iets anders

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:12

Idd Bojangles, dat vind ik ook. Ik gebruik ontzettend veel touches en je kunt veel bereiken daarmee. Overigens zijn het niet perse zachte aanrakingen, het ligt er aan hoe je ze toepast.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:15

Ik gebruik ze ook, de touches. Mijn paarden worden er heerlijk ontspannen van. Mijn Fries laat zich ook veel makkelijker aanraken overal dankzij de touches. Voorheen was ze vaak wat narrig.
Ik kan me voorstellen dat het grondwerk wat raar overkomt. Toch doe ik wel eens een labyrint met mijn paarden. Het is goed voor de coordinatie. En concentratie. Ze moeten goed opletten hoe ze lopen en waar ze hun voeten neerzetten. Dat maakt ze oplettend.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:26

Ja het labyrint is nu een voorbeeld van wat ik wel nuttig vind. Maar dat soort oefeningen vind je ook in andere methoden terug zoals Voest, gewoon het westernrijden, etc.

lesleymoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:26

Dutch heeft vorige week donderdag zijn tweede "behandeling" gehad
en het is verbazend hoe hij verbeterd. OK dan!

Hij staat al veel rechter (ontspannender) met zijn rug. Hij staat eindelijk met zijn achterbenen weer onder zijn lijf uit en beweegt zijn staart ook veel meer. Zelf ben ik bengonnen met elke dag wat stretch oefeningen en zie echt al resultaat.

Wat mij ook verbaasde dat ze ademhalings oefeningen aan het doen was en dat je hem ook echt anders zag gaan ademhalen en zo gaaf om tezien!!

Ik weet ook wel dat we er nog lang niet zijn maar het is fijn omtezien dat er wel al reactie is.
Morgen krijgt hij weer een behandeling.

Groeten

Monique

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:55

Ik heb het topic even verplaatst naar NA, ik denk dat het hier meer tot zijn recht komt, hier zitten denk ik meer mensen met ervaring zodat je meer reacties zal krijgen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:47

Ik pas een paar oefeningen van TTouch toe als gerichte spierontspannings en -spanningsoefingen.
In principe als vervanging van het badritueel in de Kikkuli-methode (zie mijn site) maar soms ook als voorbereiding op een specifieke beleersessie of specifieke ontspanning erna.
Ik heb die vier oefeningingen op kaart en geplastificeerd ter referentie in de zadelkamer klaarliggen. De basistruc kan ik wel onhouden Haha!
Het spijt me maar ik kan de infantiele benamingen van TT-Jones níet onthouden Bloos
Het zijn, naast de basistruc, bek- en orengraaien, pootfrutten, buiklift en staartwringen.
Zonder meer nuttig om in je gereedschapskist aan vaardigheden te hebben.

hc

ps. wat een ónzin weer om dit naar 'naturals' te verplaatsen Gestoord

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:11

Het gaat om een methode en ik verplaats hem dan ook naar horsemanship.

Beccaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:24

Ik heb het wel eens bij paarden gedaan waarvan ik voelde dat ze gespannen waren. Na enkele minuten voelde ik al dat de spieren gingen ontspannen. Dus het heeft bij mij iedergeval effect gehad Lachen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:59

Beccaa_ schreef:
Dus het heeft bij mij iedergeval effect gehad Lachen.

Bij mij ook, maar dat is off-topic, off-forum zelfs toch?! ROFL

hc

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:12

Heb laatst twee boeken gekregen over TTouch, vind het erg interessant. Ja Heb ook al wat uitgeprobeerd bij mijn paard en die vond het heerlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:22

Ik ben eigenlijks best wel benieuwd hoe dit in werking gaat. Ga je met je vingers een soort rondjes draaien en moet dit hard of zacht?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:59

Ik doe het ook met mijn nieuwe verzorgpaard, maar het werkt niet altijd. Vrijdag lukte het wel, hij stond heerlijk ontspannen. Maar toen stopte ik even omdat ik iemand moest helpen, daarna werkte het niet meer.
Weet iemand hoe dat kan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:59

Ik heb het vandaag wel geprobeert env volgens mij doe ik het fout. Want ze was niet erg ontspannen Verdrietig

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:00

Yep. Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:01

magda_90 schreef:
Ik ben eigenlijks best wel benieuwd hoe dit in werking gaat. Ga je met je vingers een soort rondjes draaien en moet dit hard of zacht?

ik heb wel een heel verhaal hoe ik het bij mijn konijn doe, ik weet niet of je daar wat aan hebt...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:03

Ik doe het bij veulentjes, ze vinden het in elk geval wel lekker Haha!

En de neusvleugels en oren masseren doe ik om paarden te laten ontspannen, en over tandvlees wrijven. Bij een paard dat last heeft van verstopping of bijvoorbeeld veel gas door gistend gras doe ik TT onder de staartaanzet, ze zeggen dat het gas dan sneller loskomt Haha! Maar ik weet natuurlijk niet of dat echt zo is, het lijkt wel te werken en als de druk eraf is is de buikpijn ook snel over dus ik vind het het proberen waard Ja

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:11

Evelijn_ schreef:
Ik doe het ook met mijn nieuwe verzorgpaard, maar het werkt niet altijd. Vrijdag lukte het wel, hij stond heerlijk ontspannen. Maar toen stopte ik even omdat ik iemand moest helpen, daarna werkte het niet meer.
Weet iemand hoe dat kan?

Misschien had je paard er gewoon genoeg van?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:12

magda_90 schreef:

Niet alleen met je vingers. Je hebt verschillende 'grepen', bijvoorbeeld de 'panter'. Alle grepen hebben dierennamen. En hard of zacht, een beetje er tussen in. Knipoog
Als je er meer over wilt weten kun je beter een boek kopen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:16

Ik ken het niet goed, lees alleen hier en daar wat.

Het klinkt alsof je het ook bij mensen zou kunnen doen (in principe), of zeg ik nu iets doms?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:18

nee nee, het wordt ook bij mensen gedaan, zoiets dan, therepathics touch of zo iets Knipoog

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:58

Inge_ schreef:
Misschien had je paard er gewoon genoeg van?

Da's een slimme. Clown Huilen van het lachen