Vertutteling van paarden door natural vrouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Vertutteling van paarden door natural vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:58

ik tuttel behoorlijk wat af met mn paard Clown Maar voornamelijk knuffelen, vlechtjes maken in zijn manen (puur functioneel hoor, anders gaat hij zo zweten Bloos ) met hem wandelen etc. Borstelen gebeurd af en toe ook nog, maar eigenlijk alleen maar onder het zadel gedeelte om schurend zand te voorkomen.

Ik denk dat vrouwen wel wat meer tuttelen met paarden dan mannen, ik zit soms uren in de wei bij mn paard gewoon wat knuffelen en "samen zijn", dat heb ik een kerel echt nog nooit zien doen Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:58

Grmpf... seksistisch topic...
Alsof mannen nooit vertuttelen... oh nee... die staan heel de dag met een flinke zweep in de hand naar stoere steigerende hengsten te schreeuwen... Tong uitsteken

Ik tuttel ook... dry op bokt heeft nog een afschuwelijke foto van mij waarin ik een van haar hengsten (inmiddels ruin) innig omhels... (en die foto gaat hier NIET geplaatst worden Tong uitsteken)

Meestal gruwt mijn merrie van aanraking door een mens. Toen ze nog mijn enige paard was, baalde ik daar van want ik vind het juist zo leuk om dieren te aaien. Heel af en toe vindt ze het fijn, maar 99 van de 100 keer moet ze er niets van hebben. Langzaamaan mag ik haar wel iets vaker aanraken. Maar als je echt gaat aaien loopt ze weg.

Mijn hengst is gelukkig gek op aai-aandacht. Iedere keer als ik bij hem kom, ben ik eerst tien minuten bezig met aaien en masseren. Hij vind het vooral fijn als ik z'n staart masseer.

Hij is ook veel rustiger als ik hem eerst goed geaaid heb en dan pas aan het Parelliën ga.

Borstelen doe ik eigenlijk zo goed als nooit. Het meeste krijg ik er met de handen wel af.

Strikjes enzo zijn niet aan mij besteed. Ik haal ze er meteen uit als ik ze in een paard zie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:03

@ Arno,
Mijn broer is het stereotype stoere boerenvent, maar als je hem over het matje komt bij het vee, dan lig je soms in een deuk.
Hij kletst de kalveren en koeien de oren van het hoofd.

Vandaag kwam er een kitten van een aantal weken te voorschijn bij hem op het bedrijf, waarschijnlijk gedropt, beestje krijgt wel medicatie, vlooienbehandeling etc.
Hij mag zelfs in het tanklokaal bivakkeren omdat er nu een kattenbak staat.
De rest van de boerderijkatten leeft op prooien, soms kliekjes en twee keer daags melk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:07

Zie je wel Arno8, merries zijn niet van dat geaai Haha!

Ik heb ook wel een paard gekend dat absoluut niet graag geaaid en zo werd, was wel sneu voor de eigenaresse die net zo graag tuttelde. Met massage bedoel ik trouwens dat ik met twee handen vanuit de pols met alle macht die ik heb op de nekspieren of achterhand klop Lachen Ziet er niet zo lief uit, maar ze vinden het allemaal heerlijk.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:14

aerdenhout1 schreef:
Ik dacht eigenlijk dat, als je "naturel" was, je juist helemaal niet ging tutten met je paard. Dan laat je het paard toch, ongeborsteld, ongezadeld, bitloos en ook dag en nacht buiten? Jaagt ze af en toe de "rondpen" door om ze op hun plaats te zetten, en laat ze vervolgen achter je aan hobbelen omdat dat zo'n goede band geeft?? Sorrie NH ers....GRAPJE!!!!!

Komt aardig in de buurt alleen ben ik geen "naturel"..wat ik wel heb hoop ik is een band met mijn paard..maar niet omdat ik hem achter zijn vodden aanzit. Ik zeg geen koetjiekoetjie maar wel BRAAAF PAARD!!! Ook waardeer ie een heerlijke lange knuffel of een massage na het "harde werk". Vlechten doe ik niet meer...het gaat maar hangen zoals het hangt..lekker naturel! Tong uitsteken Borstelen heeft weinig zin..meneer is liever vies..van "nature". Mijn vriend daarin tegen kan wel zeggen..ach koetjsie..wat een poepie..hihi..maar das zijn karakter nou eenmaal..lucky me! Ik denk ook dat het meer vrouwen zijn die van tutten houden maar dat houd niet in dat er geen vrouwen zijn die er niet van houden of geen mannen die er wel van houden. Ieder voor zich..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:22

Tja, ik heb een ruin en het is een enorme knuffelkous. Net als ikzelf trouwens, ik knuffel mijn dieren, mijn vriend, mijn dochter en mijn hechtste vriendinnen/vrienden ook plat. Haha!
Ik ben een vrij lichamelijk ingesteld mens en toon mijn liefde gewoon graag. Heerlijk toch?

Ik kan echt urenlang bezig zijn met Sam, lekker tutten, zijn lipjes in mijn nek of in mijn haar voelen of urenlang bij hem in het land zitten, kletsen en knuffelen of lekker wandelen samen en hem dan ergens laten grazen, terwijl ik van het zonnetje geniet. Wat is daar mis mee?
Ik ben wel zo ongeveer de enige die dat doet bij ons op stal en dat terwijl ik zo ongeveer de oudste ben van de pensionmeiden bij ons. Clown
Tja, het zal wat over mij zeggen waarschijnlijk. Als kind kon ik al uren in het land zitten en iedereen maar vragen 'wat doe je daar toch?'. Paarden kijken. Genieten van hun samenzijn en van de natuur er om heen. Heerlijk.

Maar ik ben niet van de setjes en strikjes en dat getrut, alsjeblieft niet, zeg. Daar hou ik echt niet van.
Een vlechtje hier of daar, vind ik wel grappig, maar ik doe dat maar weinig. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:23

Wendy schreef:
Soms kom ik alleen bij mijn paard om hem te laten grazen terwijl ik hem kriebel. Verder niks Clown
We vinden het allebei heerlijk Lachen

Haha! Haha! Haha! Dat doe ik ook regelmatig, alleen maar even een knuffel brengen of hem wat kriebelen en verder niets.
Heerlijk toch? Lovers

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:31

aerdenhout1 schreef:
Ik dacht eigenlijk dat, als je "naturel" was, je juist helemaal niet ging tutten met je paard. Dan laat je het paard toch, ongeborsteld, ongezadeld, bitloos en ook dag en nacht buiten? Jaagt ze af en toe de "rondpen" door om ze op hun plaats te zetten, en laat ze vervolgen achter je aan hobbelen omdat dat zo'n goede band geeft?? Sorrie NH ers....GRAPJE!!!!!

ROFL

en uiteraard onbeslagen over een vrachtwagenlading keien in die roundpen opdat de hoeven 'natuurlijk' slijten Knipoog

Afbeelding

.... met het touw om de nek hebben we haar net uit de klei getrokken Cool

Mbt de ts, 'wij mannen' hier mogen graag arte ecuestre beoefenen = paardschilderen Haha!

HC

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:34

O,ik heb me vergist.
HC is dus wel een natural.
Sorry voor het misverstand..
(moet ie zijn profiel maar aanpassen) Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:48

Tinkerloos schreef:

Nee, HC gaat óp zijn paard zitten en zoonlief ook, dat sluit mijns inziens verdere verwarring gelijk uit Tong uitsteken

HC

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:53

Het is heel simpel: HC is volgens zijn eigen definitie geen natural en volgens de definitie van sommige anderen (waaronder ik) is hij juist heel erg natural.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:23

Huertecilla schreef:
Tinkerloos schreef:

Nee, HC gaat óp zijn paard zitten en zoonlief ook, dat sluit mijns inziens verdere verwarring gelijk uit Tong uitsteken

HC

Oh, dus dat is het verschil. Jij zit òp je paard, 'naturals' zitten ònder hun paard. (?) Clown Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:31

JoviBan schreef:
Oh, dus dat is het verschil. Jij zit òp je paard, 'naturals' zitten ònder hun paard. (?) Clown Clown

Nee, die spannen hun paard achter de wagen Schijnheilig

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:36

Of er voor. Tong uitsteken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:37

Je bedoeld VOOR de wagen.

Maar ik rij gewoon wel op mijn paard hoor,
daar heb ik haar in eerste instantie ook voor gekocht.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:39

Let op het Rock-on, dudes!

Afbeelding

'Hunnen'boog dus 'hunnen'kuif Go jij! Go jij!
Verder alleen de zadelplek wat gekuisd.

HC

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:02

Dat is dan weer een meer mannelijke manier van vertuttelen Haha!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:25

Huertecilla schreef:
Verder alleen de zadelplek wat gekuisd.

misschien een beetje off-topic maar is dat geen Scythenboog?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:52

Ja, dat is het wel, en vandaar de aanhalingstekens.

HC

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:38

Huertecilla schreef:

Haha wat grappig, dat is bij ons ook de zomercoupe! (niet erg duidelijk, maar er zit een roos Vork elastiekje in zijn voorlok)
Mijn paard is een echt knuffelbeest trouwens. En als ik zijn hoeven bijkap staat hij letterlijk te kwijlen van genot. Hoe meer fysiek contact hoe beter wat hem betreft. Haha!

Afbeelding

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 20:18

Mijn pony staat er tijdens het hoeven bijvijlen ook altijd verheerlijkt bij te kijken. Alsof ze bij de pedicure staat te genieten van haar nieuwe teennagels Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:48

Mijn paard ook. Haha!
En masseren, stretchen, ttouches, ze vindt het allemaal heerlijk!
En mijn jonge paardje lijkt ook in dit opzicht op haar moeder, want ook zij staat er bij als een prinsesje wanneer ik haar verzorging geef. Haha!

Ja, dat is toch wel "tuttelen" voor mij. Bloos

Funkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:04

Als je friendly game, moseying, undemanding time and dwell time onder de noemer 'betuttelen' zet, dan ben ik een eersteklas tuttebel! Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:05

Ik snap wat je bedoeld Funkie,maar wat is moseying? Cool

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:34

Ik begin net een band te krijgen met mijn ruin (heb hem sinds januari). Vlechten e.d. is niks voor mij, kan er ook helemaal van genieten als ie helemaal onder de modder zit. Heerlijk!

Praat en beloon hem ook veel en af en toe kroelt ie mij terug *joy*. Maar ik wil niet dat hij over mij heen loopt, ik blijf leider/baas. Dat moet duidelijk blijven.