praten met je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelz

Re: praten met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:48

tuurlijk is het geen toeval..
wij comuniceren ook met ze mijn pony heeft erge dingen mee gemaakt dat vertelde hij mij hoe is ons geheim is nogal persoonlijk... ik zou zeggen veel suc6 ermee maar overhaast je niet dan lukt het niet zoals je wilt...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:16

kelz schreef:
wij comuniceren ook met ze mijn pony heeft erge dingen mee gemaakt dat vertelde hij mij hoe is ons geheim is nogal persoonlijk... ik zou zeggen veel suc6 ermee maar overhaast je niet dan lukt het niet zoals je wilt...

hmm... tja wat kan je hierop zeggen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:02

Citaat:
Zelf heb ik het een keertje meegemaakt dat ik van stal uit naar huis wilde vertrekken, en mijn op de laatste dagen lopende drachtige merrie net 10 minuten daarvoor voor die dag welterusten had gewenst.... Ik stap in de auto, start de motor, zet de motor weer af, stapo uit om nog een keer te gaan kijken en zie dat ze bezig is met de bevalling van het veulen.

Als je er open voor staat en de band met het paard goed is, kun je veel dingen van een paard te horen krijgen...

Is dat niet 'gewoon' intuitie? Lachen
Daar geloof ik persoonlijk heilig in.

Citaat:
Citaat:

hmm... tja wat kan je hierop zeggen?

Niets, dat is geheim. Clown

Ik zou zeggen: wat meer leestekens...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:56

ja idd maar het komt er dus opneer dat hij je daad werkelijk iets kan vertellen...
laats waren mijn vriendin en ik (ciska_sando) op buitenrit, we waren al op pauze geweest bij de lindeboom, toen zijn we verder gereden en wisten niet meer waar we waren.
we lieten de paarden hun gang gaan wij hadden het nog over de lindeboom en de paarden gingen er rechtstreeks naar toe..
geweldig toch dat de paarden het begrijpen..
dit is maar een klein voorbeeldje..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:30

dat heet oriëntatievermogen. als ik mijn paard de vrije teugel geef en 'niets' doe, kiest hij ook zelf het beste pad. en dat geldt voor elk paard in principe. het oriëntatievermogen van een paard is vele malen beter ontwikkeld dan dat van mensen, helaas voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:45

Haha! Haha! Lekker droog... dat heet oriëntatievermogen... schitterend gewoonweg!!!

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:14

dat bedoelde ik dus niet het paard kan wel het juiste pad kiezen maar leg ook eens contact met ze...
en zoek dan de weg die je wilt..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:32

juist, ja. iedereen legt contact met zijn paard, teugelcontact, of het roepen van zijn naam als hij in de wei loopt te grazen...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:38

zulk soort contact bedoel de ik niet helemaal..
gewoon hij geeft een teken aan hij vertelt je iets en als jij hem dan verstaat is geweldig..
maar als je zoiets niet hebt meegemaakt of meemaakt dan is dat lastig uit te leggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:41

Ik heb nog nooit gehoord van paarden die tekens gaven. Maar misschien ben ik vreselijk ongevoelig.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:43

je moet er wel voor openstaan..
en het is voor een deel leer proces..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:57

kelz schreef:
je moet er wel voor openstaan..
en het is voor een deel leer proces..

bij dezen ben je uitgenodigd om hier eens te komen kijken. communiceren met paarden werkt toch net even anders dan jij je voorstelt. het is geen gedachten lezen of woorden uitwisselen, bijlange na niet.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:07

nee dank je waarschijnlijk zoals wij omgaan met hun komt volgens mij niet echt overeen met wat jij doet kijk ook een op dit topic : Prins de hengst en Sando op buitenrit. van mijn vriendin ciska_sando

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:25

kelz schreef:
nee dank je waarschijnlijk zoals wij omgaan met hun komt volgens mij niet echt overeen met wat jij doet kijk ook een op dit topic : Prins de hengst en Sando op buitenrit. van mijn vriendin ciska_sando

denk je niet? je bent uitgenodigd hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:53

kelz schreef:

Dat is maar goed ook, dat dat niet overeen komt. Ik wil geen paarden kapothebben. Sorry, dit is niet vervelend bedoeld, maar je hebt imo geen flauw idee waar je het overhebt en waar je mee bezig bent...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:20

bedankt yamcha. ik ben ervan overtuigd dat kelz het allemaal goed bedoelt, maar net als wij allemaal heeft ook zij nog heel veel te leren.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:32

Mijne kriebelt mij wel als ik haar kriebel (zoals ze bij elkaar doen), en toont mij de dazen wel aan enz. Maar dergelijke dingen, ik weet niet.. Naja als ze op stal staat kun je lekker met haar knuffelen, maar in de weide gaan de grasjes toch wel voor hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 18:27

merrieveulen schreef:
bedankt yamcha. ik ben ervan overtuigd dat kelz het allemaal goed bedoelt, maar net als wij allemaal heeft ook zij nog heel veel te leren.

Ik denk dat kelz gewoon wat ouder moet worden, hopelijk is ze dan ook wat nuchterder... je blijft altijd leren, maar enige kennis van wat een paard is, de natuur van het paard, lijkt mij daarbij wel handig. En niet te vergeten gewoon nuchter boerenverstand.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:28

haha grapjassen, ik kan dan wel jonger zijn dan jullie maar mijn rijstyl is heel anders dan die van jullie en daardoor worden we het nooit eens wat ook niet noodzakelijk is..
daarbij ben ik heel nuchter iemand dus mensenkennis o,o
en wij zijn 1 met de kudde en wij zijn absoluut een dressuur mutsen of wat dan ook voor onze paarden is het belangrijk dat ze zich prettig en fijn voelen en ook zo hun vrij heid hebben...
maar goed begrijpen zullen jullie dit wel niet..
daarom wens ik jullie nog veel plezier met de paardjes.

doeii doeii

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:35

Zoek het zelf maar uit dan. Jammer wel van je pony, maar je moet het zelf weten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 00:35

kelz schreef:
haha grapjassen, ik kan dan wel jonger zijn dan jullie maar mijn rijstyl is heel anders dan die van jullie en daardoor worden we het nooit eens wat ook niet noodzakelijk is..
daarbij ben ik heel nuchter iemand dus mensenkennis o,o
en wij zijn 1 met de kudde en wij zijn absoluut een dressuur mutsen of wat dan ook voor onze paarden is het belangrijk dat ze zich prettig en fijn voelen en ook zo hun vrij heid hebben...
maar goed begrijpen zullen jullie dit wel niet..
daarom wens ik jullie nog veel plezier met de paardjes.

doeii doeii

meisje toch... je trekt conclusies zonder ooit iets van onze rijstijl of omgangsvormen met paarden gezien te hebben. lijkt me niet echt logisch, wel? zoals ik al zei, ik nodig je uit om eens langs te komen. wat weet jij nu op dit punt van mijn rijstijl, of van die van iemand anders hier.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:36

nou ik zou zeggen bp me een aantal foto`s van typisch jou rijstijl..
dan heb ik daar ook een beter beeld van..
want k heb geen tijd om eens langs te komen..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:41

PIB schreef:
Dat gaat het vermogen van het paard te boven. het paard zou de link moeten kunnen leggen dat die wervel die pijn doet, overeenkomt met de wervel bij jou. Het paard zit fysiologisch al niet in elkaar zoals de mens, dus zou het paard al moeten gaan omrekenen waar bij jou die wervel ligt die bij hem pijn doet, snap je?
En bovendien is het paard zichniet echt bewust dat jij ruggenwervels hebt Knipoog

Hij zal wél iets te vertellen gehad hebben, daar ben ik het mee eens!

Jij dénkt dat dat het paard te boven gaat, maar daar heb je geen hard bewijs voor.

Ik denk dat het wel zo is gegaan bij de TS en ik vind het niet raar

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:48

kelz schreef:
nou ik zou zeggen bp me een aantal foto`s van typisch jou rijstijl..
dan heb ik daar ook een beter beeld van..
want k heb geen tijd om eens langs te komen..

daar zal je dan nog even op moeten wachten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 14:41

Submodopmerking:
Svp on topic blijven.
De rijstijl heeft hier weinig mee te maken.