Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KiekKiek schreef:wat dacht je van 1 erop 1 aan de longe en dan alleen met zadel en dan met dekje en dan niks, snappie?
paardpony schreef:KiekKiek schreef:wat dacht je van 1 erop 1 aan de longe en dan alleen met zadel en dan met dekje en dan niks, snappie?
Kan ik wel proberen, dan moet ik alleen ff zorgen dat dat meisje vaker op haar zit. k ga het proberen (al duurt het pas tot zondag dat ze erop gaat, als ze dan zelfs kan).
33Bonita33 schreef:paardpony schreef:
Kan ik wel proberen, dan moet ik alleen ff zorgen dat dat meisje vaker op haar zit. k ga het proberen (al duurt het pas tot zondag dat ze erop gaat, als ze dan zelfs kan).
wat d8 je van je pony met de fiets mee leren lopen ??
mijn verzorg mini shetlander kan ook met de fiets mee lopen dit is erg leuk en vind die zelf ook heel erg leuk vooral de weg naar huis vind die prachtig als je wat harder gaat fietsen en hem een beetje wakker maakt en hem zo aan te sporen om in galop te gaan en het is de weg naar huis mss lukt het dan om hem galop te leren ??
33Bonita33 schreef:hmm.. erg lastig zegenn... kun je haar niet gewoon los in de bak doen en dan haar met iets opjagen of zoo ?? of haar achter een ander paard aan laten galloperen ? en dan heel erg goed belonen ?
33Bonita33 schreef:hahahet wordt nog lastiger
hmm nogmaals denken
kun je haar niet in een weiland of paddok of zoo longeren ??
paardpony schreef:33Bonita33 schreef:hahahet wordt nog lastiger
hmm nogmaals denken
kun je haar niet in een weiland of paddok of zoo longeren ??
Ik longeer haar in een afgezet stuk in haar weiland, maar als ze de ander pony ziet is ze gewoon te veel afgeleid, en dan doet ze niks meer.
Ja het is een aparte pony
33Bonita33 schreef:paardpony schreef:
Ja het is een aparte pony
en kan de andere pony er niet bij ? en dan met ze 2e opjagen ? en dan elke keer met hetzelfde geluidje zegmaar bijv uhmm hup f zoo en dan 2 keer klikke mt je tong en dan zorgen dat ze in galop gaat samen met die andere pony desnoods en als je dat een paar keer hebt geoefend in de week dan eens in galop proberen en haar proberen actief te maken op je stem dus stap draf slomer draven sneller draven ook goed kijken of je goed staat met je liggaam
leniejj schreef:je stem erg boos maken.. als je het lief zegt schiet je ook niks mee op..
paardpony schreef:Ik zeg het ook niet lief voor zover ik weet. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zien, maja, merouw kan zo goed hard draven, waarom dan galoperen, ze moet het zo snel mogelijk leren van mijmaar het lukt niet echt (ze gaat een beete te dik de zomer in).
33Bonita33 schreef:paardpony schreef:Ik zeg het ook niet lief voor zover ik weet. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zien, maja, merouw kan zo goed hard draven, waarom dan galoperen, ze moet het zo snel mogelijk leren van mijmaar het lukt niet echt (ze gaat een beete te dik de zomer in).
sja mijn verzorgmini shet heeft ook een te bol buikje gekregen maar wat wil je met al dat gras !! bij ons hebben we egt heel erg veel gras dus ja ik moet er ook heel veel moeite voor doen om die dikkie niet nog dikker te laten worden dus erg vaak bewegen met de fiets mee vind die erg leuk vooral de terug weg de heen weg niet zo erg grappig ook als er andere paardjes lopen dan gaat die helemaal showwen mss moet je toch egt maar dat andere paard er ook eens bij zetten ennne zo snel mogelijk leren is geen goede gedachte paarden is GEDULD dus heb geduld dan komt het vanzelf en zorg dat het leuk blijft voor hem alleen longeren is egt niet leuk voor hem als jij altijd hetzelfde opnieuw zou moeten lezen of kijken zou je het ook zo saai gaan vinden maar als er plotseling iets nieuws tussen door zou komen zou je het wel weer leuk gaan vinden en gaan opletten dus erg veel overgangen maken en veel van kant veranderen en zorg dat die eerst eens goed voorwaarts is op je stem en je houding dan kun je daarna aan de galop proberen te werken
MiJn_PaArDjE schreef:Maar ze kan dus galoperen? Aangezien ze niet jong is en dus eigenlijk onervaren(zoals 4-jarige) zou zijn, ze heeft het ook niet moeilijk met galop, ze wil er gewoon niet ingaan, als ik het goed begrijp?
Mijn inmiddels 4-jarige heb ik het op stemcomando geleerd (plus de zweep in het begin natuurlijk) dus als ik galop "roep", moet hij in galop gaan en doet hij dat niet dan hoef ik maar met de zweep te zwaaien. Maar dus nu het probleem.
Ik zou persoonlijk als het onervarne is: een grote cirkel geven (aan de longe) en er desnoods zoveel mogelijk met meegaan zodat ze véél ruimte heeft en tegelijk ga je er met de zweep wat achter maar is het uit koppigheid: Zou ik haar op een normale cirkel houden of desnoods kleiner nemen als je er niet bij kan met de zweep, en dan véél en hard met je tong klakken en gaaaalop "roepen" en wil ze dan nog niet vertrekken maar enkel versnellen, zou ik een tik met de zweep geven want ze proffiteerd duidelijk van jouw dan.
Hoop dat je er aan uit kanen er wat aan hebt, veel succes alvast.
paardpony schreef:MiJn_PaArDjE schreef:Maar ze kan dus galoperen? Aangezien ze niet jong is en dus eigenlijk onervaren(zoals 4-jarige) zou zijn, ze heeft het ook niet moeilijk met galop, ze wil er gewoon niet ingaan, als ik het goed begrijp?
Mijn inmiddels 4-jarige heb ik het op stemcomando geleerd (plus de zweep in het begin natuurlijk) dus als ik galop "roep", moet hij in galop gaan en doet hij dat niet dan hoef ik maar met de zweep te zwaaien. Maar dus nu het probleem.
Ik zou persoonlijk als het onervarne is: een grote cirkel geven (aan de longe) en er desnoods zoveel mogelijk met meegaan zodat ze véél ruimte heeft en tegelijk ga je er met de zweep wat achter maar is het uit koppigheid: Zou ik haar op een normale cirkel houden of desnoods kleiner nemen als je er niet bij kan met de zweep, en dan véél en hard met je tong klakken en gaaaalop "roepen" en wil ze dan nog niet vertrekken maar enkel versnellen, zou ik een tik met de zweep geven want ze proffiteerd duidelijk van jouw dan.
Hoop dat je er aan uit kanen er wat aan hebt, veel succes alvast.
(ssst.. ik weet niet hoe oud ze is)
Ze is iig wel goed bereden, ik weet niks van haar wat er vroeger met der is gebeurt, ohz heeft mijn ruitertje het wel een aantal keer gedaan, maar echt eeen mini stukje. Het is duidelijk koppigheid, maar het probleem is, is dat ze niet van plan is te galoperen van een tik met de zweep.
laetitia schreef:Ik ben mijn paardje ook aan de longe aan het trainen en hij wil ook niet graag in galop. In het begin heb ik toen gewoon met hem meegerend in galopsprong!! En toen ging hij ook! Gelijk belonen en nu heeft hij het door! Ideetje om te proberen...(al word je er wel moe van...!)
Celinee schreef:Het probleem is, dat het meisje niet heel vaak kan, ze heeft een andere verzorgpony waar ze ook tijd aan moet besteden. Andere meisjes doe op haar rijden, kunen niet galoperen, en dat is dus ook niet te leren als mijn pony niet wil galoperen![]()
Ze heeft nu een tijdje op krukken moeten lopen dus heeft nu al erg lang niet kunnen rijden, dat ze onder het zadel gegalopeerd heeft is ook al een poosje geleden.