Spelen met je paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sybje

Re: Spelen met je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 14:18

@peaches: Super vet filmpje en wat een leuk paardje! Ik kan niet wachten tot ik siebje der gekke dingen kan laten zien. Haha! We zijn alleen nog lang niet zo ver maar oefenen baart kunst zeggen ze. Bloos

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:44

@peaches: Wat mij opvalt is dat jij heel veel je pony recht in de ogen aankijkt, ook terwijl ze op je af komt.. Mijn paardje kent dat eigenlijk als het wegjagen.. Als je je ogen gericht houd op het hoofd jaag je hem weg, als je je ogen laat afzakken naar de achterhand gaan ze langzamer (tenminste dat is mijn ervaring/monty roberts).. Het ziet er heel leuk uit zo met jou pony! Ik herken veel dingen van mijn paard, die van mij is alleen veel brutaler en baldadiger! Hoe verklaar jij het aankijken en naar je toe komen?? Die van mij blijft staan als ik hem aankijk en als ik dicht bij kom gaat hij achteruit, ik ga dan als roofdier op hem af zeg maar..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:06

Peaches, ziet er goed uit! Haha!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:09

oo,, leuk toppic.!
k volg dit ook even.. Vingers aflikken
ik doe o0k best vaak aan grondwerk enzo, met het doel, dat het paard op mij en mijn houding enzo let..!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:17

tikkertje? ik heb toen ik 9 was nog verstoppertje met mijn pony gedaan whahahahaha!! Huilen van het lachen met magic ga ik ook wel eens spelen, maar ze heeft niet altijd zin Tong uitsteken net in de wei nog: dan ben ik ff met haar bezig en dan zeg ik zo: KOM MAGIC KOM! en dan ga ik een beetje gek doen enzo en dan gaat ze meestal een beetje bokken en rennen.. meestal laat ik d'r een beetje achter me aan lopen.. en als ze dat niet wil dat loop ik achter haar aan en dan kijkt ze om en dan komt er vaak nog wel wat leuks uit Tong uitsteken . meestal komt er ter plekke wat in me op. ze vind een voetbal eng en dan ga ik soms een beetje daarmee spelen enzo maar niet laten schrikken of vervelen Knipoog

wat ik ook heel vaak doe: dan ga ik buiten de bak staan en dan moet ze met me meerennen en dan komen er ook geweldige bokken uit, wnat ik draai ook soms in 1x om! haha en als ze dan bij me stil staat krijgt ze wat lekkers Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:24

Ik denk dat het écht spelen is. Lachen Speel ook altijd met Farouche en Julia, Julia is nog lekker jong, en als ik dan naar haar toe spring, springt ze met 4 benen de lucht in Tong uitsteken Echt geweldig om zo met je diertje bezig te zijn Lovers

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:25

mandy13 schreef:
tikkertje? ik heb toen ik 9 was nog verstoppertje met mijn pony gedaan whahahahaha!! Huilen van het lachen met magic ga ik ook wel eens spelen, maar ze heeft niet altijd zin Tong uitsteken net in de wei nog: dan ben ik ff met haar bezig en dan zeg ik zo: KOM MAGIC KOM! en dan ga ik een beetje gek doen enzo en dan gaat ze meestal een beetje bokken en rennen.. meestal laat ik d'r een beetje achter me aan lopen.. en als ze dat niet wil dat loop ik achter haar aan en dan kijkt ze om en dan komt er vaak nog wel wat leuks uit Tong uitsteken . meestal komt er ter plekke wat in me op. ze vind een voetbal eng en dan ga ik soms een beetje daarmee spelen enzo maar niet laten schrikken of vervelen Knipoog

wat ik ook heel vaak doe: dan ga ik buiten de bak staan en dan moet ze met me meerennen en dan komen er ook geweldige bokken uit, wnat ik draai ook soms in 1x om! haha en als ze dan bij me stil staat krijgt ze wat lekkers Haha!

Ik ga altijd naast haar rennen, niet met het hek er tussen, en dan gewoon in 1 keer omdraaien als ze achter me aan draaft/galopeerd Lachen

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:28

Voetballen en pakkertje. De bal vind ze een raar ding en wanneer je die naar haar toe schopt rent ze met bokke sprongen en een heel scheef hooft weg. Ziet er niet uit zo raar doet ze. Het lijkt net of ze verlegen is. Bij pakkertje roep ik; zal ik jou eens pakken???? Dan bokt ze er vandoor en rent in volle galop door de bak. Wanneer ik niets meer doe kijkt ze mij aan en briest een keer zo van; nog een keer??

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:28

ik niet, ik vertrouw haar volkomen maar ik ben er een keer zo mee begonnen omdat ik toen wegens omstandigheden niet mocht rennen (5 breuken in kaak) en toen maar heel snel ging lopen langs de bak.. en zo ben ik verder gegaan Knipoog bovendien magic is erg braaf en zou me nooit expres slaan ofzo maar aangezien ze nogal entiousiast word en ze 1.75 is, vind ik het zo wel best Tong uitsteken

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:17

Casca schreef:
@peaches: Wat mij opvalt is dat jij heel veel je pony recht in de ogen aankijkt, ook terwijl ze op je af komt.. Mijn paardje kent dat eigenlijk als het wegjagen.. Als je je ogen gericht houd op het hoofd jaag je hem weg, als je je ogen laat afzakken naar de achterhand gaan ze langzamer (tenminste dat is mijn ervaring/monty roberts).. Het ziet er heel leuk uit zo met jou pony! Ik herken veel dingen van mijn paard, die van mij is alleen veel brutaler en baldadiger! Hoe verklaar jij het aankijken en naar je toe komen?? Die van mij blijft staan als ik hem aankijk en als ik dicht bij kom gaat hij achteruit, ik ga dan als roofdier op hem af zeg maar..

ja ik weet eigelijk niet...maar tis net of hij pas komt als hij aan me ziet dat ie mag komen..dit filmpje is al een tijdje geleden gemaakt. tis meer de houding denk ik die ik aanneem die zegt dat ie mag komen dan mijn ogen. Volgends mij als ik naar beneden kijk en de zelfde beweging zou maken zou ie niet komen, maar misschien es proberen. Ben wel benieuwt! Maar echt als bedreiging ziet hij het niet als ik hem aankijk volgends mij.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:40

@Peaches: Het is ook erg verschillend per paard Lachen ik vind het gewoon apart om de verschillen te zien in de spelletjes.. Je maakt je wel klein, dat is dan weer uitnodigend/onderdanig..

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 21:56

Wat leuk dat dit topic loopt! Ik pik echt veel op van jullie ervaringen en dat vind ik echt leuk. Ik kan niet wachten tot ik ook weer wat kan doen! Haha!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:14

chico rende vroeger achter mij aan en ik achter hem , zodoende was tikkertje snel geleerd , dit was toen hij een jaar was , tegenwoordig doen we het ook nog wel af en toe maar nu wint hij vaker , want ik krijg m nooit te pakken , hij weet wel heel goed trouwens dat het spel is Haha! leuk topic dit inderdaad Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:54

ik heb gister grondwerk gedaan met m'n knol. Ik wil eerst dat ze met mij bezig is enz. en daarna gaan we verder. Maar de knol had er geen zin in, dus ben ik er maar op gaan zitten. Tong uitsteken Anders wordt ik alleen maar kwaad en dan heb ik de poppetjes aan het dansen.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:54

Hoi! Nou eindelijk hoor.. ik had een skippy bal gekocht maar toen we het hensel eraf haalde liep hij heel mooi leeg! hihi dus dat werd em niet. Wel heb ik met der gespeeld in de bak en wat ik op het filmpje van peaches heb gezien is het toehalen van je paard. Ik had dit nog niet eerder gedaan zonder touw maar ze kwam heel nieuwsgierig op het wenken van mijn hand en bleef netjes staan als ik mijn hand op hield, stop teken. Ik ben ook erg benieuwd of ze dit ook van plan is om dit in het land te doen. Haha! dan krijg ik haar er misschien makkelijk uit! Sowieso komt ze de laatste dagen want ze heeft erg veel honger Bloos hihi.
Ook lag ik heel mooi charmant lang uit in de losgooibak. Ik struikelde door een kuiltje en omdat er net nieuw zand is gestort is het nogal zwaar.. Bloos hihi Sieb wist niet wat er gebeurde. Ik hoop dat ik het bnnkrt kan filmen zodat jullie haar ook eens kunnen zien.

Oh de slappe skippybal vond ze niet zo heeel interessant. Beetje snuffelen that's it.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:34

Syb. Je moet ook geen skippybal, maar zo'n fitnessbal hebben. Die hebben geen hengsel, en zijn groot genoeg.. (A) Tong uitsteken Hoop dat die knol van mij ook een keer reageert op het toehalen. Die moet ik altijd uit de wei meetrekken en een km. ver gaan halen. Tong uitsteken Dit zou een stuk gemakkelijker én leuker zijn! Tong uitsteken

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:42

Haha ja ik hoorde het vandaag ook. Ik ga maar eens op zoek. Donderdag heb ik les en ik kan niet wachten tot ik kan laten zien dat we het zonder touw kunnen! Haha! Oh ik vond op het internet ook een plaats waar ze (niet zo duur) cursussen geven. Ik wil graag een paar dagen met der weg om te kijken hoe dat gaat. Het is wel ver weg maar dit was niet zo duur. Wacht ik zoek even die site op.

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:44

Als jullie ook een leuke plek weten wat niet zo ver weg ligt laat het me weten! Ik zelf woon in Delft. Opzich maakt de plek niet zo uit. Hier de site die ik vond: http://www.incontactmet-paarden.nl/

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:24

Hey die ken ik ! in grunn , dat schijnt errrrug goed te zijn , zou t ook gaan doen alleen toen was k verhuisd naar enschede , dussuh dat was ff te ver om ff heen en weer te crossen. Maar zij is wel erg goed volgens mij heeft indianajones ( naam hier op forum ) haar aan huis gehad voor n clinic. Miss kun je haar eens pm-en over wat zij er van vond ?

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:15

zal ik zeker doen. En omdat bij de meeste 1 dag training al 170 euro kost en bij haar heb je drie dagen voor 170,-. Ik denk dat ik maar eens ga sparen want het lijkt me wel cool om drie dagen te doen. Iemand ook zin?

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:16

ik heb iemand gevonden in gelderland trouwens die komt voor n middag voor 45 euro per persoon , kan dr naar enschede halen maar ik denk dat dat voor jou minstens zo ver is of niet ?

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 20:11

Eh ja.. haha ik zit naast den haag. Op zich vind ik het ook wel een keer leuk om eens te reizen met sieb.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:14

Mijn ene paard speelt heel graag met je en hoe raarder e gekker je doe hoe leuker ze het vind.
Mijn fokmerrie voeld zich echter bedrijgt als je echt ge gaat doen, daar moet je echt rustig mee spelen, maar als je gekke geluiden maakt en gaat rennen word ze erg boos!

ze doet je verder niks, want ze blijft dan wel uit mijn persoonlijke ruimte!

chicopicaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:19

hmmzz nou als er meer mensen zijn met interesse hoor ik t graag !! want ik wil echt wel graag zoiets organiseren

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:11

naar wat zijn jullie naar op zoek eigelijk, volgends mij heb ik dat gemist. Hoe je met je paard speelt? hoe je haar naar je toe kunt laten komen in de wei? of gewoo andere dingen?

@chicopicaro wie heb je gevonden in gelderland?