Ik rij altijd met Achenbach, zal ook wel komen omdat mijn vader zelf menlessen en koetsiersbewijzen aflegd.
Maar ook zo kan ik paarden nageelfijk laten lopen en met aanleuning. Het is alleen even wennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marieke67 schreef:Helemaal mee eens! gewoon thuis ook een mentoestel maken en een paar keer per dag "droog"oefenen. Bocht naar rechts, bocht naar links, uitgangshouding Dressuurhouding,noodstop keertwendingen (die vond ik het allermeoilijkst qua grepen) en dan natuurlijk nog de bochten naar links en rechts met één hand en je zult zien.....op den duur wordt het echt automatisme! Je moet je er wel even toe zetten, want het blijft natuurlijk een raar gezicht voor anderen die niets vermoedend binnenkomen terwijl je aan het oefenen bentSucces!!!!
daniella74 schreef:Ik gebruik weer een oude springteugel met lege shampoo flesjes aan touwtjes, slof was te lang of kamer is te smal ligt er aan hoe je het bekijkt. Als zweep gebruik ik een overleden dressuurzweep. Heeft iemand tips hoe je een 2span-toestel bouwt, zit te klooien met de gewichtjes en heb maar 2 greepjes op de kast.