Ervaringen boomloos dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Ervaringen boomloos dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:48

Ik reed gewoon dressuur met mijn barefoot, heb er zelfs een keer mee gestart bij de KNHS (L1) Geen enkel probleem

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:22

chevax schreef:
Ik heb proef gereden met een Barefoot Cheyenne met twee dekjes er onder, ik weet niet goed welke dekjes, want het is mijn zadel niet en ik ben niet zo thuis in de boomloze zadels en bijbehorende dekjes. Ik voelde haar ruggengraat heel duidelijk. Mijn man heeft ook nog gereden en hij zei precies hetzelfde.

Je hebt er 2 dekjes onder, en je voelt nog de ruggegraad? Dan moet je paard wel een enorme bovenliggende ruggegraad hebben. Is het wel verstandig om daar mee te rijden?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:12

Rij ook gewoon dressuur met mijn Barefoot Cheyenne en heb dus ook in de tussentijd dan 5 winstpunten gereden in het L2 dressuur tussen de paarden. En dat terwijl ik vorig jaar met mijn boomzadel het helemaal niet meer zag zitten om ooit nog winst te gaan rijden in het L2.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 03:19

Ik heb een week of 2 geleden een Barefoot Cheyenne uitgetest op mijn tinker. Ook in de manege les en ik moet je eerlijk zeggen .... wat heb ik heerlijk gereden in die les !
M'n paard kon veel beter buigen en zelfs een simpel rondje galop ging veel beter dan anders. Ze bleef veel makkelijker voorwaarts dan anders.

Ik heb nu een Barefoot Cherokee besteld (komt al het goed is binnenkort binnen Go jij! Go jij! )
Ik heb voor de Cherokee gekozen omdat ik toch best een beetje de kniewrongen miste.