verleden lucky boy draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: verleden lucky boy draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 02:33

Lynn_Nikita schreef:
patsur , hoe kom je daarbij?

Zie alle reacties hierboven.. Iets klopt toch niet aan het verhaal?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:12

Lynn_Nikita schreef:
hoe kan dan dat van vriendin van me, dr paard draver is, jonger dan 10 geloof ik, en lucky heet en zo terug te vindne wa sop drafbaan?

Dan kan het een buitenlander zijn.

Alle paarden vanaf de O jaargang geloof ik zijn gechipt bij de NDR en vanaf de P jaargang hebben ze een paspoort van de NDR meegekregen. De O jaargang is geboren in 1997. Dat betekend dat alle paarden die jonger zijn dan 10 jaar, die in Nederland gefokt zijn: een NDR Chip moeten hebben en moeten beginnen met de letters O tot en met Z.

Anders is jouw paard niet de afgelopen 10 jaar in Nederland gefokt, conclusie: hij is dus of ouder dan 10 jaar( en dat zou kunnen als de beginletter met een L begint) of hij is gefokt in het buitenland.

Toch even die chip die er al in zit laten controleren, anders kom je denk ik nooit achter het verleden van je paardje Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:56

denk niet dat je meteen moet zeggen je verhaal klopt niet, anders stelt ze die vraag ook niet hé.
en aan reacties van andere..? die kunnen het ook fout hebben

Ik denk wel dat het verhaal klopt want heb het zelf ook meegemaakt, mijne heeft dan wel een goeie chip, en ik heb hem aan de hand van zijn levensnummer kunnen achterhalen bij NDR.
hij heeft bij NDR PP meegekregen, want alleen daar staat en niet op het paspoort, maar wel met dezelfde nummers.

Hij heet Lucky en is denk ik niet van het buitenland, want op NDR staat dat bij van nederlandse komaf is. van 2001
Ik ben ook in contact met hun voor verdere info.

TS, we houden contact via pm Knipoog

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:49

De L-jaargang is nu 13 jaar oud, geldt voor alle Nederlandse dravers. Er staat 1 Lucky Boy in de database van de NDR en die is geboren in 1970 dus die is het zeker niet Haha! . En verder een stuk of 50 paarden met Lucky in hun naam, dus misschien dat zijn originele naam toch anders is. Het kan ook zijn dat het een Duitser of Zweed is die later naar Nederland is ingevoerd en zo dus Nederlands is gemaakt, ik denk dat dat het geval is. Ben benieuwd waar de NDR mee komt...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:35

En nog even een aanvulling: duitsers worden aan de andere kant van de hals gechipt, daar al eens gecontroleerd?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:37

Een vriendin van mij had ook een draver gekocht met paspoort en alle troebel er bij.. Dus wij waren eens benieuwd (hij is gekocht op een markt door haar zwaar mishandeld enz) Dus wij google..En verdorie bleek dat hij vorig jaar nog koersen had gelopen! En dik geld had verdient in zijn leven.. Altijd handig paspoort..

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:26

welk paard is dat? Ben wel benieuwd of ik hem ken Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:38

ruitje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
hoe kan dan dat van vriendin van me, dr paard draver is, jonger dan 10 geloof ik, en lucky heet en zo terug te vindne wa sop drafbaan?

Dan kan het een buitenlander zijn.

Alle paarden vanaf de O jaargang geloof ik zijn gechipt bij de NDR en vanaf de P jaargang hebben ze een paspoort van de NDR meegekregen. De O jaargang is geboren in 1997. Dat betekend dat alle paarden die jonger zijn dan 10 jaar, die in Nederland gefokt zijn: een NDR Chip moeten hebben en moeten beginnen met de letters O tot en met Z.

Anders is jouw paard niet de afgelopen 10 jaar in Nederland gefokt, conclusie: hij is dus of ouder dan 10 jaar( en dat zou kunnen als de beginletter met een L begint) of hij is gefokt in het buitenland.

Toch even die chip die er al in zit laten controleren, anders kom je denk ik nooit achter het verleden van je paardje Lachen

we hebben al laten chekken of die oude chip het nog deed maar niet dus , de nieuwe daarin tegen wel maar die is afgelopen december pas geplaatst, of hij daarvoor wel gechipt was is nu niet meer te achterhalen , ook kan het idd zo zijn dat hij toch ouder is dat denk ik zelf namelijk ook.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:40

Meerdijk schreef:
De L-jaargang is nu 13 jaar oud, geldt voor alle Nederlandse dravers. Er staat 1 Lucky Boy in de database van de NDR en die is geboren in 1970 dus die is het zeker niet Haha! . En verder een stuk of 50 paarden met Lucky in hun naam, dus misschien dat zijn originele naam toch anders is. Het kan ook zijn dat het een Duitser of Zweed is die later naar Nederland is ingevoerd en zo dus Nederlands is gemaakt, ik denk dat dat het geval is. Ben benieuwd waar de NDR mee komt...

waar is die ene lucky boy gefokt dan zou ik graag even weten het kan hem best zijn groeten fuego

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 12:41

patsur schreef:
Lynn_Nikita schreef:
patsur , hoe kom je daarbij?

Zie alle reacties hierboven.. Iets klopt toch niet aan het verhaal?

idd het verhaal klopt niet maar zo hebben wij het ook gekregen en dat is ook de reden dat we het nu aan het uitzoeken zijn groeten fuego

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:43

ik vind het maar vreemd, een chip die is stukgegaan,
geen papier, als er een het paard een chip heeft, staat deze vermeld in het inentingsboekje....
veel succes met je verdere zoektocht!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 13:12

AaronYve schreef:
denk niet dat je meteen moet zeggen je verhaal klopt niet, anders stelt ze die vraag ook niet hé.
en aan reacties van andere..? die kunnen het ook fout hebben

Ik denk wel dat het verhaal klopt want heb het zelf ook meegemaakt, mijne heeft dan wel een goeie chip, en ik heb hem aan de hand van zijn levensnummer kunnen achterhalen bij NDR.
hij heeft bij NDR PP meegekregen, want alleen daar staat en niet op het paspoort, maar wel met dezelfde nummers.

Hij heet Lucky en is denk ik niet van het buitenland, want op NDR staat dat bij van nederlandse komaf is. van 2001
Ik ben ook in contact met hun voor verdere info.

TS, we houden contact via pm Knipoog

bedankt voor je steun

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:10

EsSther schreef:
ik vind het maar vreemd, een chip die is stukgegaan,
geen papier, als er een het paard een chip heeft, staat deze vermeld in het inentingsboekje....
veel succes met je verdere zoektocht!

of die chip er in gezeten heeft blijft natuurlijk de vraag???

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:12

Meerdijk schreef:
welk paard is dat? Ben wel benieuwd of ik hem ken Knipoog

ik weet niet of je dat bedoelt maar het betreft hier over een lucky boy ongeveer 8 tot 12 jaar

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:13

Teigetje01 schreef:
Een vriendin van mij had ook een draver gekocht met paspoort en alle troebel er bij.. Dus wij waren eens benieuwd (hij is gekocht op een markt door haar zwaar mishandeld enz) Dus wij google..En verdorie bleek dat hij vorig jaar nog koersen had gelopen! En dik geld had verdient in zijn leven.. Altijd handig paspoort..

paspoort krijg je niet mee voor recreatief gebruik

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:18

Paspoort wel, stamboekpapieren niet Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 17:35

WendyBZ schreef:
En nog even een aanvulling: duitsers worden aan de andere kant van de hals gechipt, daar al eens gecontroleerd?

goed idee bedankt