ik heb ook een dravertje, liep eerst met ze hoofd in de lucht en galoppeerde niet, nu doet die dat allemaal wel als mensen hem nu zien denken ze ook niet dat het een draver is,
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Bij mijn ene draver (Leader, zie profiel) vragen mensen ook wel vaak wat het precies is, meestal kunnen ze het zo niet meteen thuisbrengen en denken ze een (mix van) KWPN of BWP ofzo, de tweede (Jade, ook foto's genoeg in profiel) geeft ook aanleiding tot verwarring, vooral doordat die zo groot en vrij robuust is (is toch een 1.72 ofzo), maar als die een flinke draf inzet kan hij zijn afkomst niet echt verloochenen...
Tippy heb ik afgelopen maandag na een jaar in het weiland gehaald om zadelmak te maken en om te turnen naar rijpaard. Tippy heeft geen enkele koers gelopen omdat ze een staker is. Nack de Major S is de vos waar ik het eerder in dit topic over had.
Had gister een geweldig moment tijdens het longeren. Mijn vos draver (frans gefokt) van 1.70 meter (jaja hij is groot) die ik net een kleine week heb was ik aan het longeren. Longeersingeltje met een mooi nieuw shabrakje, hoofdstel om, peesbeschermers om lekker uitgebreid gepoetst, dus om door een ringetje te halen. Hij liep super mooi ontspannen en reageerde perfect op mijn aanwezingen. Helemaal super dus!
Staan er drie van die bedweters aan de zijkant (2 rijden er wedstrijden op z niveau) te praten over mijn paard. Ik vang alleen deze woorden op: .....trakehner.....KWPN.....Goede Hengst.....M dressuur.....mooie bouw.....goede gangen........
Als klap op de vuurpijl krijg ik na het longeren de opmerking (mijn vorige paard was duidelijk een draver) : "Toch maar gekozen voor een "normaal" rijpaard? "Met deze kan je veeel meer breiken".
Ik begon bijna te koken en snauwde dat Orangiste een Draver is met een topbloedlijn, topgangen en een topkarakter.
Ik had aan mensen verteld dat ik op zoek was naar een draver.. Ze keken me allemaal aan van "die is gek.." Toen ik naar Fuchs was wezen kijken en had besloten om hem te kopen liet ik foto's van hem zien..
Als reacties kreeg ik: "toch maar geen Draver genomen?", "Leuk een NRPSer!!" enz enz.....
Maar hij is toch een volle Draver
En ook in de omgeving staan mensen vreemd te kijken als ze horen dat hij een Draver is.... "Die zijn toch bruin... ... "
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Aramis wordt heel vaak voor KWPN'er aangezien, en als je dan zegt dat hij dus wel degelijk een draver is komen de mensen meestal uit de lucht gevallen. Hij is nochtans wel bruin
mijn paardje, is me zelfs verkocht als kwpn haha, tis een echte draver, hij heet roel buitenzorgt heeft ook op de baan gelopen, zijn vader is rapid royalty en zijn moeder hot lady, op de club dachten ze in het begin ook allemaal dat hij kwpn was en zelfs wij geloofden het maar aan een aantal dingen begonnen we te twijfelen, hij kon namelijk tult en het galloperen vond hij wat moeilijker, toen wij zijn chipnummer op internet opzochten kwamen we uiteindelijk uit bij de NDR en ja het was dus een echte draver
dankje, ja hij is nu bijna 2 jaar bij ons, en hij is vooral kwa uiterlijk maar ook kwa innerlijk erg veranderd, hij is veel vrolijker enz en we zijn echt blij met hem ondanks dat hij ons is verkocht als kwpn. heb net een paar nieuwe foto's van pasgeleden in me profiel gezet..
Misschien een stomme vraag, mijn pony hebben we voor de belachelijke prijs van 750 euro kunen kopen terwijl er verteld werd dat ze nrps (new forest * arab) was.
Nou kwam ik er een tijdje terug achter dat ze aanleg voor telgang heeft en ik wist ook al sinds de eerste keer dat ik haar reed dat ze problemen met de galop heeft.
Nou staan er in dat gebied heel veel dravers waar we haar vandaan hebben en zit ik toch te denken van ja wacht eens even... (ik heb haar nu 3 jaar, geen papieren, stamboom enz. Dus dat hele nrps verhaal geloofde ik zowiezo al niet, maar ben voor haar karakter gegaan, niet voor wat ze is of hoort te zijn).
Zou iemand me verder kunnen helpen, alvast bedankt? (en tja waar kan je zo iets beter vragen dan in het gedeelte waar bijna iedereen veel verstand van dravers heeft?)
ik vind jou paardje op sommige foto's in je profiel best wel op een draver lijken mag ik vragen wat de stokmaat is van je paardje, ze lijkt nogal klein namelijk. ook hetgeen dat ze aanleg heeft voor telgang kan te maken hebben met dat ze een draver is, maar dat weet ik nou neit honderd procent zeker.
142 zou voor een volledige draver wel erg klein zijn,, ik denk miss wel dat het een kruising kan zijn maar je paardje kan ook weleen kruising arabier zijn zoals je zelf al zegt.