griebels schreef:en dat ze naar de slacht gaan als ze bedankt zijn is ook onzin. Hoeveel mensen rijden er wel niet op dravers, en ex-renpaarden?? Ik heb er zelf ook een en ken er meerdere
me 2
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

griebels schreef:en dat ze naar de slacht gaan als ze bedankt zijn is ook onzin. Hoeveel mensen rijden er wel niet op dravers, en ex-renpaarden?? Ik heb er zelf ook een en ken er meerdere
)
Dat zou je ook wel kunnen begrijpen als jij mijn bericht goed gelezen had 

griebels schreef:Ik vraag me toch af hoe jij bloed op de billen van paarden hebt gezien bij de rensport
Heb je uberhaupt weleens de zweep gezien waarmee ze klappen? Daar kun je niet eens striemen mee maken
Daarbij mogen ze in de rensport maar een x-aantal keer raak slaan (3 geloof ik) de rest is schijn...
en als je echt geinterresseerd bent moet je gewoon eens ergens op een renstal gaan kijken en eens kijken of het echt zo anders er aan toe gaat als een spring/dressuurstal.....ik denk dat het allemaal best wel mee valt!!

ik denk niet dat iemand dat echt intressant vind ..
mirjam_kl schreef:De vragen die ik heb:
- Hebben de paarden er plezier in?
- Zijn niet alle delen van de paardensport gevaarlijk?
- Is de rensport gevaarlijker dan andere onderdelen?
Wat specifieke over het filmpje:
- Overdreven filmpje?
- Stukjes waarheid?
- De beelden kloppen niet bij elkaar, dus bijelkaar gezocht om een extra dramatisch beeld te geven of gebeurd het daadwerkelijk zo?
- Geven de eigennaren echt niets om een paard wat niet wint en dus automatisch naar de slacht moet (wat in het filmpje gezegd wordt).
Tenminste, onze dravers lopen echt met lol.
Ik zie inderdaad een springruiter en de beelden uit de slachterij zijn waarschijnlijk niet eens renpaarden. 
een paard heefd er plezier in niet als je ziet da ze erop slaaan en dat hij nix doet ( elk paard is in iets goed ) !!