vndaag me neiuwe paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KeeK

Re: vndaag me neiuwe paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:53

uvando schreef:
nou paardje is er ens echt het klikt totaal niet!! vreselijk gewoon het is net of hij nooit nooit bereden is terwijl mijn bvriend zijn opa zei dat het wel zo was echt zo raar nou proberen maar of me schoonmama erop kan rijden Haha!
Heb je er nu al op gereden dan?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:54

foto's?

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:56

heb je het beestje eerst ook een beetje rust gegeven om te kunnen aclimatiseren?
het is voor hem ook allemaal vreemd, en met goede instructie kom je heel ver Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:57

Misschien is het idd een goed idee om even je paardje tot rust te laten komen. Verder moet je je ook bedenken, een draver die af gekeurd is voor de sport, heeft dus altijd op de baan gelopen. Die zijn dus gewend om alleen te racen. Heb geduld, en heb geduld Knipoog Dan zal het vast goed komen Ja

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:58

denk ik Clown Vooral goed les de eerste komende tijd Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:22

Geef hem even de tijd om te wennen, en ga er sowieso niet van uit dat hij volledig ingereden is. Hij zal een zadel en ruitergewicht kunnen dragen, en verder compleet omgeschoold moeten worden. En daar kan wat tijd in gaan zitten!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:27

LadyElmira schreef:
Tja, zo zie je maar weer dat je niet zomaar een paard moet nemen. Ookal gaat hij anders naar de slacht!

Dus jij vind dat je een paard geen 2e kans hoeft te geven en maar metteen naar de slacht moet sturen, ookal heb je de mogelijkheid om hem/haar een 2e kans te geven?
Om het even heel grof te zeggen naar de slacht kan altijd nog.

Verder TS: je kunt je paard beter even laten wennen aan zijn/haar nieuwe huisje, dat heb ik bij mijn paarden ook gedaan. En toen wist ik al hoe ze waren

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:44

nou we zijn nu 3 weken verder en beter gaat het nog niet echt heb hem nu 2 weken stil laten staan alleen los op het land en heb er van de week eens een longeerlijn aan gezet ging opzich wel aardig maar tevreden..... Nee dat niet maar goed moet misschien nog komen en wat iedereen al zegt ik heb denk ik te vroeg geoordeelt maar het is echt mijn type paard niet foto's komen er aan zal ze mrgen even op de pc zitten want zit nu niet thuis...

Groetjesss

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:49

je heb het paard gekocht zonder te proef rijden ... zonder te weten of het wel klikte... en dan nu klagen
ow... het klikt niet.... ben zielig ... niet mijn type paard....
denk dan na voordat je een paard koopt....

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:49

sorry .. kam mischien wat agressief over maar bedoel het niet zo...

_Doriien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:55

Oslo_girl schreef:
je heb het paard gekocht zonder te proef rijden ... zonder te weten of het wel klikte... en dan nu klagen
ow... het klikt niet.... ben zielig ... niet mijn type paard....
denk dan na voordat je een paard koopt....

Ja idd, hier zijn vaak misverstanden opgelopen

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:56

Ik vind het best goed dat je je paard een 2de kans geeft.
Maar een paard kost nou eenmaal geld, en het liefst heeft iedereen natuurlijk haar droompaard waarmee je alles kunt doen.
Probeer een goede band met hem te krijgen. Wie weet wordt het nog een superpaard.

Succes ermee

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:59

oke hebben er 1 keer opzeten heel in het begin misschien datiemand kan helpen met de problemen die ik aanmerkte

1# zodra je een ophouding maakt om terug te gaan naar stap gaat hij harder wat te doen?
2# op je benene reageert hij niet wat te doen?
3# stem luistert hij ook niet naar at te doen?

graag hulp want het is natuurlijk het proberen waard jammer dat we geen goede starthebben gemaakt Boos!

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:02

1=Maak je lang en zwaar en geeft kleine ophoudingen
2=Misschien een klein zweepje erbij. Hij moet gewoon nog heel erg wennen
3=een paard hoeft niet perse op je stem te reageren. Laat hem eerst lekker lopen en als hij wat ouder is vertrouwd hij je ook meer. Misschien kan een stem dan wel effect hebben

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 12:04

1# heb ik al geprobeert maar zodra je je lang en zwaar maakt gaat hij bokken waarom 1 don't know
2# is idd wel handig maar hij is heel gauw op zijn teentjes getrapt Geld, geld!
3# een hele goeie bedankt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:09

Als je er zo weinig op hebt gezeten, hoe kan je dan weten of het wat voor je is? Lees anders eens www.dravers.nl, staan waarschijnlijk wel een hop goede tips op. De dingen die jij aanmerkt kan je echt wel aan werken.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:24

ik heb ook nog 1 hele goede tip *LOL*

ZOEK EEN INSTRUCTRICE!
zij kan jouw zoveel beter helpen dan ons achter ons computertje, echt waar! zoek een goede instructrice die jou lekker gaat helpen met de problemen Knipoog
succes ermee.

Rosenhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:27

uvando schreef:
1# heb ik al geprobeert maar zodra je je lang en zwaar maakt gaat hij bokken waarom 1 don't know
2# is idd wel handig maar hij is heel gauw op zijn teentjes getrapt Geld, geld!
3# een hele goeie bedankt

Gauw op z'n teentjes getrapt? Je moet ervoor zorgen dat jij de baas bent over je paard en niet andersom. Anders kom je nergens.
Probeer inderdaad een ervaren instructrice te zoeken of een ervaren berijder die kan omgaan met een probleem paard en die dit soort situaties gewend is

pandour_iene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:30

Consequent zijn, jij bent de baas zij niet. Zoek een instructrice die kan vast verder helpen.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:37

Dat paardje is waarschijnlijk net ingereden, dus je kunt niet teveel verwachten. Longeer hem anders eerst een tijdje zodat hij de stemcommando's goed kent en dan stap je er weer is op.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:45

1 tip heel belangrijk bij paarden
Geduld!
Rustig zijn.. anders breng je onrust over je paard..
kan je het niet alleen, helemaal niet erg neem dan gewoon les en ga er anders wat grond werk mee doen..

poets der een keertje, leer der kennen..
binnen 3 week ken je een paard niet helemaal omdat je instelling je eerste reactie dan moet men schoon moeder er maar mee gaan rijden..

je moet er wel echt honder procent voor willen gaan, is dit niet wat je zoekt en wil je het niet proberen.. dan zijn bij voorbaat al je pogingen mislukt

dit zeg ik niet om flauw te zijn, maar zo'n paard voelt het dat je het eigenlijk niet wil..
en dan worden ze ook vervelend.. en dan gaan zei de leiding nemen..

dus eerst moet je bij je zelf nagaan, wil ik dit?
is dit wat ik zoek.. ga ik het proberen..

hoe ga ik dit proberen alleen of met hulp..

succes!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:29

ik mis t grootste punt..
geduld... ik ga dus mee met wat TabeR zegt...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:41

Tja, als je denkt dezelfde 'knoppen' te kunnen gebruiken als op bijvoorbeeld een KWPN-er dan gaat dat zeker niet lukken op een draver die misschien net onder het zadel is. Veel dravers zijn ook zwaar beledigt als je met een zweep gaat rijden, en terecht!
Het klopt ook dat als je in een draversmond gaat hangen dat ze alleen maar harder gaan.

Wederom; geduld en een goede instructrice, bij voorbaat één die weet hoe dravers 'werken' Haha!

Ik kan je verzekeren, als je de tijd neemt om dit paardje te leren kennen heb je een superdier!

Succes!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:51

Hoe oud ben je eigenlijk Uvando? Geduld is toch wel het belangrijkste in dit hele verhaal. Misschien is het een idee om eerst wat langer te longeren (ipv rijden) zodat hij ook aan je stem gewend raakt en hierop gaat reageren.
Ik vind eerlijk gezegd niet kunt zeggen dat het niet klikt, want uit jouw verhaal maak ik op dat je paard simpelweg niet begrijpt!
Succes ermee!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:52

Precies TabeR, KindnessM en Equinecoach (;)). En misschien een andere insteek: ga kijken wat jullie SAMEN kunnen in plaats van te laten zien 'wie de baas is'. Leg de nadruk op de dingen die wel goed gaan, die zijn er ongetwijfeld, en ga van daaruit verder.

Als je een draver eenmaal voor je gewonnen hebt zijn het geweldige paarden, maar het gaat niet vanzelf. Leuk dat je de kans krijgt om van dit paard te leren!

Christel