[AR] Hoed/pet/cap; waar rijden jullie mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martinee

Re: Hoed/pet/cap; waar rijden jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:35

thuis rijd ik of met pet of niks en buitenrit altijd met cap!
Rij alleen onder het zadel, misschien volgend jaar ook nog een karretje ligt een beetje aan de haflinger hoe ze zich gedraagd Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:01

thuis rijd ik altijd zonder. in de marathon een cap als het verplicht is, anders een pet.
voor de dressuur heb ik van die hele ouderwetse kleine caps, zonder kinbandje of iets.
in de toekomst wil ik wel graag een hoedje voor de dressuur en mooie bruine caps voor de marathon. maar ja, er staan eerst nog wat andere dingen op mijn lijstje.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 01:24

Martinee schreef:
thuis rijd ik of met pet of niks en buitenrit altijd met cap!
Rij alleen onder het zadel, misschien volgend jaar ook nog een karretje ligt een beetje aan de haflinger hoe ze zich gedraagd Knipoog

Bedankt voor je reactie, maar eh aangezien dit topic onder AR staat, is het met name bedoeld voor de mensen die aangespannen rijden Knipoog

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 01:28

als ik in de bak rij altijd met een petje

op buitenrit en springen met cap

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 01:31

gentille schreef:
als ik in de bak rij altijd met een petje

op buitenrit en springen met cap

Ook voor jou geld; dit is een topic in AR; mijn vraag is dus bedoeld voor mensen die aangespannen rijden, níet voor ruiters.... Even wat verder kijken dan je neus lang is graag........ Als je de beginpost had gelezen, had je dat geweten... Knipoog

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 02:19

had te snel gelezen.
Met mennen heb ik neits op m'n hoofd, ja, een muts, maar alleen als het koud is Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:42

Ik heb eigenlijk ook bijna nooit iets op mijn hoofd. Gezien ik altijd last heb van de wind, waait een petje altijd af. Of hij waait net niet af, maar dan moet ik me hoofd weer scheef houden enzo. Dus dat vind ik gewoon waardeloos, dan maar zonder.
Op wedstrijden netjes een hoedje in de dressuur/vaardigheid en een helm in de marathon.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:15

Heb gister dus een boktrit gehad, en met mijn nieuwe bruine hoed gereden (waar toch maar een klein elastiekje aan is gemaakt, zodat hij niet van mijn hoofd afwaait, ik heb nogal een klein en smal hoofd) Lachen Haar is net weer gekleurd (cacaobruin, wordt snel rood/oranje) en bovendien kan ik nooit zo goed tegen de zon met mijn hoofd Lachen Ideáal! En het was helemaal niet warm op mijn hoofd, ook niet 'zweterig' oid. Ga dit zeker vaker doen Clown

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:24

Tijdens trainingen reed ik eigenlijk altijd met een pet op.
Bij dressuur/vaardigheid had ik gewoon een hoedje op wat bij mijn pak paste en in de marathon een helm.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 04:06

Je kan ook een touwtje met een lus aan je pet binden. De lus doe je om je nek zodat hij niet van de kar af kan waaien

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 11:55

Napie schreef:
Je kan ook een touwtje met een lus aan je pet binden. De lus doe je om je nek zodat hij niet van de kar af kan waaien

Da's wel een slimme Knipoog Ik doe hem meestal héél strak, en dan mijn haar in staart er door heen... maar soms waait het inderdaad nóg af met hele harde wind...

Maargoed; er zit nu zo'n elastiekje onderaan mijn hoed, valt bijna niet op als ik hem op heb, dus da's wel mooi geregeld Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:20

in de marathon heb ik ook vaak een touwtje aan mijn pet die ik met een veiligheidsspeltje aan mijn kraag bevestig.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:18

Napie schreef:

Dan blijft mijn pet wel bij me, maar dan rijdt het nog niet fijn. Dan ben je nog constant je pet weer goed aan het zetten, opnieuw opzetten, of je rijdt gewoon met dat petje aan je nek. Dan maar meteen zonder.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:44

Ik heb meestal een pet op als ik bij de paarden ben, dus ook op de koets. Als het te hard waait laat ik 'm af.

's Winters zal ik vast wel een muts oid opzetten, maar aangezien mijn haf van de winter beleerd is en het nog niet zo koud is geweest dat ik 'm nodig heb gehad is dat nog niet eerder gebeurt Haha! .

Wedstrijden rijd ik niet, al wil ik wel ooit een mendurance gaan rijden.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:24

ik heb nog nooit met cap op de kar gezeten, en ben dit eigelijk ook niet van plan. misschien dat ik met zonnig weer wel eens een pet op zou zetten, maar het is niet gewoonte ofzo

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:03

Meestal met een donkerblauw petje met onze stalnaam erop, heb ze in wol voor de winter en dunne stof voor de zomer. Als het regent draag ik een donkerblauwe waxhoed, dan loopt de regen langs mijn jas eraf en niet in mijn nek.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 11:53

MoniqueT schreef:
Meestal met een donkerblauw petje met onze stalnaam erop, heb ze in wol voor de winter en dunne stof voor de zomer. Als het regent draag ik een donkerblauwe waxhoed, dan loopt de regen langs mijn jas eraf en niet in mijn nek.

Da's wel een slimme opzich Lachen Ik heb met regen een pet op, en dan daaroverheen mijn capuchon die toch al in mijn rij-jas zit verwerkt. Die pet eronder doe ik puur omdat ik anders niets kan zien Clown Die capuchon is namelijk vééls te groot, heel raar model, doe je hem minder strak dan waait ie de hele tijd af, doe je hem wel strak, past ie wel maar zakt hij voor je ogen Knipoog Petje eronder en capuchon over de klep heen, blijft mijn hoofd én droog én ik kan nog genoeg zien Tong uitsteken

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:48

Altijd een cap, ik durf niet meer zonder en zonder zal ik dus ook echt niet meer op de kar zitten. Heb namelijk in het verleden ongeluk meegemaakt waarbij ik nogal hard op mijn hoofd terecht ben gekomen en sindsdien draag ik ALTIJD een cap.
Zowiezo is het bij ons op de vereniging in de bakken verplicht.