arno8 schreef:En omdat we NIETS weten, vraag ik me af hoe HC dan zo zeker weet dat Egon het veel beter weet dan Nezvorov. Je baseert alles toch op eigen onderzoek?
Op mijn site staat wat ik dóe en waarom. Dat staat daar omdat iedereen met die info kan doen wat ik doe omdat ik niet over speciale gaves of - vaardigheden beschik en wel over lichamelijke handicaps.
Ik beweer wel dat 'het' niet ingewikkeld is. Het kost alleen maar kwaliteitstijd.
Nee ik baseer niet alles op eigen onderzoek.
Ik neem graag aan wat een wetenschapper als bijvoorbeeld Skinner of Nicholson publiceert.
Ik toets dat dan vervolgens wel zelf ja.
Een groot verschil is met veel 'verlichters' is bijvoorbeeld
- dat ik niet a priori tegen bepaalde communicatiemiddelen ben om het tegen zijn maar dat ik vóór goed communiceren ben
- dat in niet tégen welek vorm van dressuur ben maar vóór paardgericht dresseren
- dat ik niet a priori tégen hoefijzers of andere vormen van hoefverzorging ben maar vóór een ethologische manier van houden
- dat ik niet tégen boom of boomloos ben, maar vóór zo min mogelijk schade aan de paardenrug toebrengen door mij gewicht erop
- dat ik me geen vermeend hoger moraal toeschrijf maar me er continue van bewust van ben dat ik een egoïstische ethisch compromis sluit door paard te willen rijden
HC