[AR] Pony en wagen vervoeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marmot

Re: Pony en wagen vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:45

Om even terug te keren naar de beginvraag: ik heb onlangs voor een beginnende menner een berekening gemaakt van de verschillende alternatieven. Daaruit bleek duidelijk dat de goedkoopste oplossing een niet te zware trailer is die je achter een normale personenauto mag trekken, gecombineerd met een simpel open aanhangwagentje voor de koets achter een kleine tweede personenauto. De genoemde menner had al een auto om een 1 1/2 paards trailer + 2 ponies te trekken en een tweede wat kleinere auto. Hij heeft een trekhaak onder de tweede auto laten zetten en een aanhangwagentje gekocht en was zo voor nog geen 1000 euro klaar. De meerkosten van extra brandstof/afschrijving voor de 2e auto wegen niet op tegen de aanschafprijs van een 4wd + koetsentrailer. Bedenk dat je voor een 4wd al gauw 1600 euro per jaar aan wegenbelasting betaalt en dat het verbruik van min. 1:10 ook voor al je dagelijkse ritjes doorgaat. Er is maar 1 nadeel aan deze oplossing: het is gewoon gezelliger om samen te rijden.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:45

Bereken de kosten maar eens van een klein paardenvrachtwagentje.
Ik betaal(de) voor zowel de verzekering als de belasting een kwartaal per jaar. Het zg hobbytarief. Inmiddels is mijn vrachtwagen 25 jaar, dus oldtimer, dus belastingvrij. Haha!
Voor een beetje trailer (1.5 paards) heb je al een behoorlijke auto nodig. Deze weeft zo 700 kg, tel daar het laadvermogen bij op en je moet dan toch bijna een 4 x 4 hebben of zware mercedes oid.
Volgens mij is een kleine vrachtwagen dus de goedkoopste oplossing, mis je de mazzel hebt tegen een redelijke op te lopen. Je kunt alles in eens meenemen en gezellig samen reizen...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 21:25

Wij hebben een 7 persoons auto nodig om iedereen tegenlijk te vervoeren, in een vrachtwagen zou dat nooit passen. Verder hebben wij dus al een grotere auto en ook al een 1 1\2 paardstrailer.
Daarbij werkt mijn man in de RVS, dus aanpassingen aan de trailer zijn ook niet zo duur voor ons.
Dus voor ons is het het goedkoopst om de aanpassingen te maken zodat de wagen rechtop voor in de trailer kan.

Maar ik denk ook dat voor mensen die alles nog moeten kopen, en die geen 5 kids naar de pony menclub moeten vervoeren, een vrachtwagentje een goede en betaalbare oplossing is.