paard trekt tijdens longeren galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: paard trekt tijdens longeren galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:04

Onze merrie trekt juist als ze langs het hek rond de longeer bak loopt (dus kort langs de kant). Als we haar meer in het midden, ruim vanaf ed kant en dus zonder aanleuning van de bakrand, longeren gaat het veel beter! Ze wordt gewoon aan een halster gelongeerd (we rijden ook niet met bit, maar bitloos, dus longeren met bit is dan niet zo'n optie).

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 23:12

Kaptoom is ook het proberen waard. En cirkel afzetten met
strobalen of springmateriaal.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:53

Ik volg even!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 01:30

mijn VZ haf deed het ook.. ik heb van een ervaren iemand de tip gekregen om steeds onder het longeren gelijkmatige trekjes te geven aan t touw ( kneedjes als het ware.. echt heel wijnig.. maar dat hij/zij het wel voelt ) en dat dan in ieder geval het hoofd naar binnen blijft.. en gewoon constant blijven doen tot hij goed loopt en dan in galop aan springen.. en als je al maar een klein beetje tegen druk voelt weer kneden en terug vragen..

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:40

als ik mijn paard longeer dan moet ik hem heel goed in de gaten houden hij weet de uitgangen te vinden Lachen daarom zet ik hem aan het werk kleine volte grote stap draf halt houden en dan gaat het wel goed want dat vind hij leuk maar ik moet zeggen longeren vind hij gewoon niet leuk Lachen

LouieLuvYoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:13

een vriedin van mij had een fjord en die longeerden ze met halster en dat beest trok in een keer haar zo naar vooren zij liet los en viel bijna flauw ze moest geopereerd worden aan der arm.. en dat paard hebben ze daarna nog met hoofdstel gelongeerd en een meisje reed er steeds op voor der tot dat het paard alleen nog maar steigerde en bokte dus altijd met hoofdstel longeren.. anders is het echt gevaarlijk :S dat meisje heeft die fjord verkocht aan de vorige eigenaar ze had een proeftijd en ze heeft nu der geld terug maar der arm is nog altijd niet goed :S dus met hoofdstel longeren

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:04

Ik longeer nu sinds kort met een menzweep.
Stelling met losse longeerlijn, ook in galop!
Zou je eens moeten proberen, weet niet of dat voor ieder paard werkt Knipoog

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:37

Bak afzetten. Zo heb ik op stal ook een paardje dat uitbreekt tijdens galop en dmv staanders en balken zet ik de bak af en ga ik longeren, zo blijven ze bij jou.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:48

Oja, dat heb ik ook een poosje gedaan, maar dan met hek, om te zorgen dat ze begreep dat ze om mij rondjes heen moest lopen..