[FOTO] compliment

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: [FOTO] compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 22:30

het verwondert me eigenlijk dat je zegt dat de meeste reageren met "ach hou je bek" Bloos!
ik zal de laatste zijn die zo reageert, ik geef eerlijk toe dat ik eigenlijk nog nooit VD heb gedaan en wist dus ook niet dat hier een minimum leeftijd op stond.
uiteraard wil ik het beste voor mijn paardjes en ik wil zeker niet dat ze door mijn toedoen ergens last van zouden hebben later Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:08

maar, no offence.... zoiets kan je zelf toch ook verzinnen? dat je een veulen niet aan het werk moet zetten?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 23:16

nee toch niet Knipoog
een mens weet dat een veulen niet gelongeerd of gereden mag worden maar wie ziet er nu het kwaad in van een paar truucjes?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:41

Je vangt de kritiek wel goed op vind ik.En ach iedereen maakt fouten toch?Nu weet je het. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:39

tessyke, en dat is precies bij veel mensen het probleem denk ik. Ze denken met name na over fysieke belasting, maar niet over mentale

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 23:07

dat wist ik dus idd niet Lachen
maar ik ga zeker en vast jullie goede raad wel opvolgen Ja

Fortuna_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:10

ik vind het wel grappig maar nee ik zou het niet op deze leeftijd doen , Tong uitsteken

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:27

Bino_Pino schreef:
je zegt dat je hem niet overvraagt..
maar dat is wel lastig voor zn lichaam op zo'n jonge leeftijd en mentaal ook..
ik zou het echt niet meer doen!
tenzij dat je wilt dat je paardje problemen heeft met rug ofzo..

ga lekker met hem wandelen, knuffelen, poetsen, spelen in de bak, ..

Indd,

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:00

tessyke schreef:
oke ik heb ondertussen nu wel door dat ik fout bezig ben Knipoog
dat moet geen tig keer herhaald worden...
ik had geen idee dat dat zo slecht voor een jong paardje was, ik heb ook de wijsheid niet in pacht Knipoog

dan heb ik 1 tip voor je... verdiep je in zaken voordat je eraan begint... zo zorg je ervoor dat je in de toekomst dit soort fouten voorkomt en nog veel plezier met je paardje te kunnen hebben...

Beginnen aan dingen waar je niets van af weet is gevaarlijk...

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 20:28

Ik vind dat ze het goed opvat, ga lekker verder met je super-mooie-pony als hij wat ouder is Knipoog

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:32

lolaaatjuhh schreef:
Ik vind het wel kunnen... Verder leuk paardje Knipoog

Ten eerste heb je wel een leuk hengstje hoor. Maar helaas raad ik het ook af. Je pony is totaal nog niet volgroeid en deze oefening vraagt erg veel van zijn pezen, gewrichten en spieren.... daarbij zit in ongeluk inderdaad in een klein hoekje, en ALS het deze keer op het harde beton fout was geweest was het wel erg naar geweest.

Wat je wel al kunt gaan doen aan VD-en, maar dan praat je nog niet over de "echte" kunstjes, dat is bijvoorbeeld; wachten, komen, flehmen, kusje geven, ja knikken, nee knikken, voetje links optillen, voetje rechts, rondje om je heen draaien en ga zo maar door. Dit zijn allemaal kleine kunstjes die ook nog eens goed zijn ook... zo leert hij (vooral met wachten en komen) des te meer wie de baas is en zijn jullie samen nog leuk bezig ook. Dit vraagt allemaal niet zoveel van zijn gewrichten enzo... bovendien heb je dan als hij WEL oud genoeg is een zeer stabiele basis om het VD-en door te zetten. Zoiezo wordt er namelijk (ongeacht de leeftijd) niet aangeraden om met het compliment te beginnen...

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:44

Dat is mentaal ook allemaal belastend Kim, zo'n hengstje hoort in de wei met soortgenoten.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:57

bwa ik laat he; nu gewoon volledig doen en pak het weer op als hij wat ouder is Knipoog

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:42

[***] schreef:
Dat is mentaal ook allemaal belastend Kim, zo'n hengstje hoort in de wei met soortgenoten.

Uiteraard moet hij ook veel in de wei met soortgenoten, maar ik denk dat je, als het diertje er interesse in toont best wat met hem kunt spelen. Echt leren is wat anders dan spelenderwijs er mee bezig zijn en leren....

Alrun__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:33

Ik ben het met Kim eens, als je paardjegewoon in de paddock staat of weet ik veel waar, dan is het voor het paardje en voor jou (als het goed is) leuk. En ik denk dat je dat ook wel kan merken aan de interesse van het paard, als hij met andere dingen bezig is lijkt het me niet zo heel verstandig om er op die leeftijd al te veel tijd in te gaan steken, maar als hij vrolijk zijn aandacht erbij houdt lijkt het me alleen aar goed. Dan krijgen jullie ook al wat meer vertrouwen in elkaar, en het is zoals Kim al zei een goede basis voor het (misschien) echte werk!

Heel leuk hengstje trouwens!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:27

Citaat:
dan heb ik 1 tip voor je... verdiep je in zaken voordat je eraan begint... zo zorg je ervoor dat je in de toekomst dit soort fouten voorkomt en nog veel plezier met je paardje te kunnen hebben...

Helemaal mee eens.
Voor je met nieuwe dingen begint, zou ik me er ook eerst in verdiepen zodat je er meer over weet.

Zo start ik in juni onze eerste endurance wedstrijd (is wel iets heel anders, maar voor ons ook nieuw). Ik had daar meteen aan kunnen beginnen, zonder informatie, maar ik ben me er al een jaar in aan het verdiepen zodat ik weet waar ik aan begin en het ook verantwoord gebeurd.

Succes met je paardje.

ceasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:15

Word vast een leuk beestje hoor Knipoog ziet er leuk uit

merelj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:37

aah, leuk kunstje Lachen

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:08

tessyke schreef:
hij is idd bijna een jaar Ja
ik overvraag hem helemaal niet ofzo, meer hoeft hij nog niet te kennen.

en de beton, tja....had ik al uitgelegd alhoewel ik er wel moet bijzeggen dat ik zijn knietje heb vastgehouden dat het niet op de grond kwam Lachen

idd maar wel heel leuk paarjde

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:50

jullie zeggen dat het heel erg jong is maar ik leer mijn paardje het ook aan en die is 5.5.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:12

Precies, dat is nogal een verschil hoor! Vanaf 2,5 kan je met VD beginnen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 18:20

wow loopt dit topic nog? Tong uitsteken
heb toch al gezegt dat ik het niet meer doe met hem Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:10

tessyke schreef:
oke ik heb ondertussen nu wel door dat ik fout bezig ben Knipoog
dat moet geen tig keer herhaald worden...
ik had geen idee dat dat zo slecht voor een jong paardje was, ik heb ook de wijsheid niet in pacht Knipoog

wat ik wel knap vind is dat jullie kunnen zien dat mijn paardje niet vrolijk is en dat het er gedwongen uitziet

Zo ver ik heb kunnen lezen schijn je voor meerdere beesten niet echt goed te zorgen ......dus het beste met je paanie voor dat gaat er bij mij niet in.

Lees voortaan eerst een boek voordat je ergens aan begint dat geldt voor je paard, muis, ratten, en je kreeftje

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:08

ja en de mensen die dat schrijven hebben geen enkel idee over hoe mijn diertjes hier zitten enzo Rolleyes

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:24

tessyke schreef:
ja en de mensen die dat schrijven hebben geen enkel idee over hoe mijn diertjes hier zitten enzo Rolleyes

Niet? Dan loop jij dus klinklare onzin te verkondigen op bokt en daar buiten.
Ik heb nu al zo vaak gezegt verdiep je nu eens ergens in VOORDAT je er aan begint, maar blijkbaar heb je geen bord maar een blok beton voor je kop hangen.